دو باشگاه ایرانی در جمع ده باشگاه بزرگ فوتبال آسیا

 

طراحی سایت فروشگاه حرفه ای با هوشمند گستران😍 (کلیک کنید)

ورزش_ 

جان دوردن ، فوتبال نویس برجسته دنیا که حوزه تخصصی کار او فوتبال آسیاست ، در گزارشی در سایت معتبر ساکرنت ، پرسپولیس را به عنوان بزرگترین باشگاه قاره کهن انتخاب کرده است . دوردن که به صورت مرتب در این سایت و دیگر رسانه ها درباره فوتبال آسیا می نویسد ، در این فهرست ، استقلال را هم به عنوان تیم پنجم قاره انتخاب کرده است . او با اشاره به سختی انتخاب ده باشگاه بزرگ قاره آسیا ، نوشته است که علاوه بر موفقیت های داخلی و تعداد هواداران ، اهمیت ، سنت های باشگاه و همین طور معنی یک باشگاه برای هواداران را باید در بزرگی آن سهیم دانست . در این فهرست ، تنها کشورهای ایران ، کره جنوبی و عربستان دو نماینده دارند . دوردن درباره باشگاه پرسپولیس نوشته است : « از نظر موفقیت ، آنها حرف آخر را نمی زنند . از نظر شهرت هم آنها با معیارها همخوان نیستند ، اما این باشگاه تهرانی ، در رقابت بزرگی با دیگر باشگاه ها ، با جاده صاف کن پیش می رود . مردم می گویند که باشگاه باید یک انستیتو باشد و اگر یک باشگاه در آسیا وجود داشته باشد که یک انستیتو است ، آن پرسپولیس است . »

در لیگ قهرمانان سال 2012 ، یک چهارم یک میلیون نفر در سه بازی مرحله گروهی شرکت کردند . واقعا تاسف آور است که تنها سه بازی بود و بیشتر از آن ادامه نداشت . اما در سال های اخیر ، هواداران این باشگاه قطعا بیشتر از بازیکنان و مسئولان آن قابل تحسین بوده اند . بزرگی پرسپولیس ، اداره آن را واقعا سخت می کند . هرکسی بخشی از پرسپولیس را می خواهد . درون و بیرون این باشگاه ، نیروهای بزرگی وجود دارد که رقیبان آسیای شرقی نمی توانند آنها را درک کنند . بیشتر از دوازده روزنامه ورزشی در تهران ، بخش هایی از دولت که باشگاه را اداره می کنند ، سیاستمداران و مسئولان اجرایی همه تلاش می کنند تا دراین باشگاه سهیم باشند . اگر پرسپولیس کمی حرفه ای تر مدیریت می شد ، یک قدرت بزرگ می بود ، اما آن وقت شاید دیگر تا این اندازه پرسپولیس نبود .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
انتشار نوستالژی‌های یک طنزپرداز

حواشی این باشگاه

هیچ جای دیگر آسیا نمی تواند با صد هزار هوادار در استادیوم آزادی رقابت کند . پرسپولیس ثروت و زرق و برق بسیاری از باشگاه ها را ندارد ، اما یک غول بزرگ آسیایی است .

دوردن همچنین تیم استقلال را به عنوان پنجمین تیم برتر قاره انتخاب کرده و درباره این باشگاه نوشته است : « وارد شدن به این بحث که کدام یک از غول های تهران باشگاه بزرگتر است یک اقدام پوچ است . استقلال افتخارات زیادی در آسیا داشته است ، دو بار قهرمان شده و دو بار هم به فینال رسیده ، اما هر چه هواداران زیاد این تیم بگویند ، باز هم معتقدم که در مجموع پرسپولیس با در نظر گرفتن مجموعه عوامل بزرگتر است . البته این به آن معنا نیست که آبی ها بزرگ نیستند . این تیم هواداران لژیونری در تمام دنیا دارد و هوادار استقلال بودن یک مسئولیت بزرگ است . » تیم دوم انتخابی دوردن ، الاتحاد عربستان پرافتخارترین تیم آسیا در دوران لیگ قهرمانان است . او به دو قهرمانی متوالی این تیم در لیگ قهرمانان در سالهای 2004 و 2005 اشاره کرده و نوشته است که نام این باشگاه ، در هر جای آسیا برای هواداران فوتبال قابل احترام است . بعد از الاتحاد ، دوردن تیم اوراواردز ژاپن را آورده است . او به حضور دائمی شصت هزار هوادار این تیم در بازی های خانگی در ورزشگاه سایتاما و همین طور قهرمانی آنها در سال 2007 در آسیا اشاره کرده است . بعد ار اوراواردز ، تیم گوانگژو اورگراند چین در رده چهارم قرار دارد . به اعتقاد دوردن ، گوانگژو اورگراند به واسطه حضور مارچلو لیپی به عنوان سرمربی و بازیکنان بزرگی مانند لوکاس باریوس ، بیشترین اعتبار رسانه ای را در قاره دارد . تیم های دیگر این فهرست الهلال عربستان ( ششم ) ، پوهانگ استیلرز کره جنوبی ( هفتم ) ، جئونبوک موتورز کره جنوبی ( هشتم ) ، العین امارات ( نهم ) و بوریرام یونایتد تایلند ( دهم ) است .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دانلود آهنگ زیبای "قرص ماه خونی" از رضا صادقی

 


 

 

امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *