عنکبوت های ترسناک اما مفید

عنکبوت های ترسناک اما مفید

بیشترمان از عنکبوت ها می ترسیم، بخصوص اگر آن ها را در خانه مان ببینیم. بعضی از انواع عنکبوت ها بیش تر در خانه ها و نزدیکی ما زندگی می کنند، مانند عنکبوت منزوی و عنکبوت بابا لنگ دراز که بهتر است بیش تر درباره شان بدانیم.

عنکبوت های ترسناک اما مفید

 هزاران گونه عنکبوت در اشکال، اندازه ها و رنگ های مختلف در دنیا وجود دارندو همه آنها نقش مهمی در اکوسیستم ما دارند.عنکبوت ها یک شکل عالی برای کنترل آفات طبیعی هستند و به مدیریت جمعیت حشرات از جمله پشه ها کمک می کنند.

عنکبوت ها نقش مهمی در طبیعت و در کنترل جمعیت حشرات دارند. حتی اگر از آن ها می ترسیم ،بهتر است به جای کشتنشان طوری که آسیب نبینند، آن ها را برداریم و بیرون از خانه رها کنیم.عنکبوت منزوی در خانه، زندگی در فضاهای تاریک مانند زیر لباس ها و داخل کمدها را ترجیح می دهد. در طبیعت چون بودن در زیر سنگ ها را ترجیح می دهد، در نواحی کوهستانی و مناطق صخره ای زندگی می کند.

 

عنکبوت های ترسناک اما مفید

زهر عنکبوت منزوی برای انسان خطرناک است، اما از آن جا که از انسان می ترسد و خیلی زود فرار می کند، معمولا” حالت پرخاشگری ندارد و تنها زمانی گاز می گیرد که یا به پوست بدن فشرده شود یا راه فراری برایش نباشد.
عنکبوت های بابالنگ دراز تارهای درهم و پیچ پیچی می سازد که اصلا” چسبناک نیست. چیزی که فرار حشرات را از آن سخت می کند، همین پیچ پیچی بودنشان است.

نام عنکبوت های بابالنگ دراز را بخاطر پاهای بسیار بلند آن ها گذاشته اند.این عنکبوت ها گاهی برای تهیه غذای خود، سراغ تار عنکبوت های دیگر می روند و وانمود می کنند یک حشره گیر افتاده بیچاره است. بعد که عنکبوت صاحب تار سراغش آمد او را گرفته و می خورند!

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مباهله به چه معناست؟

چگونه می توانید بدون آسیب زدن به آن ها از محل زندگی خود دورشان کنید؟

عنکبوت های ترسناک اما مفید

خانه خود را با روغن نعنا اسپری کنید. یک بطری اسپری معمولی را با آب پر کرده و با 15 تا 20 قطره روغن نعنا مخلوط کنید و با این ترکیب بدست آمده، تمام ترک ها و گوشه های خانه را اسپری کنید. این ایده به دلیل آن است که عنکبوت ها نمی توانند هیچ بوی تندی  را تحمل کنند و زمانی که آن را شناسایی می کنند، در جهت مخالف فرار خواهند کرد!

یک راه عالی برای جابه‌جایی ایمن عنکبوتها این است که ظرفی مانند یک شیشه را روی عنکبوت گذاشته و یک تکه کاغذ یا مقوا را زیر آن بگذارید.مراقب باشید به عنکبوت دست نزنید. می توانید برای اطمینان از ایمنی بیشتر، دستکش های باغبانی بپوشید.

نکات احتیاطی برای  برخرود با عنکبوت ها

  1. با همه عنکبوتها باید با احتیاط رفتار کرد و از راه دور آنها را تماشا کنید
  2. برای جلوگیری از برخورد با عنکبوت یا لانه عنکبوت با کفش و دستکش های باغبانی، باغبانی کنید.
  3. مطمئن شوید که کودکان می دانند که نباید عنکبوت ها را لمس کنند و اگر عنکبوت بزرگ مایل به سیاهی دیدند فوراً به بزرگسالان اطلاع دهند.
  4. انگشتان خود را به سوراخ ها و تارهای عنکبوت نچسبانید،
  5. شب ها بدون کفش و نور بیرون نروید.
  6. وسایلی مانند کفش یا لباس را بیرون نگذارید.
  7. داخل و زیر اقلامی را که روی زمین یا روی دیوارها باقی مانده اند (از جمله مبلمان فضای باز)  رابررسی کنید.
  8. هنگام برداشتن اشیاء بیرون (مثل زیر لبه گلدان) انگشتان خود را در جایی که نمی توانید آنها را ببینید قرار ندهید.

عنکبوت های شگفت انگیز

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
داستان های شاهنامه؛ پرواز کی کاووس و اسارت او

هر آنچه که باید درمورد عنکبوت ها بدانیم

امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *