آموزش ساخت مجسمه زنبور عسل با خمیر (ویدئو)

آموزش ساخت مجسمه زنبور عسل با خمیر

بهترین راهی که شما بتوانید شخصیتی را خلق کنید که شاید هرگز در واقعیت وجود نداشته باشد ساخت مجسمه های خمیری است . هنر زیبای مجسمه سازی با خمیر، علاوه بر مهارت دست ورزی، قدرت خلاقیت ذهنی شما را نیز افزایش می دهد.شما می توانید با خمیر، انواع حشرات و حیوانات مینیاتوری را بسازید و از لحظاتتان  لذت ببرید.  باما همراه شوید تا در این بخش از آموزش کاردستی با ساخت مجسمه زنبور عسل با خمیر از اوقات فراغتتان بهترین استفاده را داشته باشید.

طراحی سایت فروشگاه حرفه ای با هوشمند گستران😍 (کلیک کنید)

وسایل لازم برای ساخت زنبور عسل با خمیر:

  • خمیر مجسمه سازی
  • رنگ اکرولیک زرد – سیاه – آبی
  • کاردک
  • چسب چوب
  • رنگ پودری قرمز

شیوه ساخت زنبور عسل با خمیر:

گام اول :

برای تهیه خمیر مجسمه سازی می توانید به مطلب نحوه‌ تهیه‌ خمیر مجسمه سازی   مراجعه کنید و به راحتی خمیر پایه برای ساخت انواع مجسمه ها  تهیه کنید. برای ساخت مجسمه زنبور عسل  مقداری از خمیر پایه را جدا کنید و کمی ورز دهید.

برای رنگ آمیزی خمیر ، به اندازه یک گردو از خمیر پایه جدا کرده و کف دستتان آن را باز کنید.  به اندازه یک نخود از رنگ آکرولیک زرد روی خمیر بمالید. پس از آن به آرامی گوشه های خمیر را روی هم جمع کنید و شروع به ماساژدادن بین انگشت هایتان کنید.به این ترتیب رنگ خیلی عمیق تر به خورد خمیر می رود.  هر بار که خمیر را  ماساژ می دهید رنگ،  بیشتر خودش را نشان می دهد. به همین ترتیب به اندازه یک گردو از خمیر را به رنگ مشکی و یک گردو از خمیر را به رنگ آبی در آورید.

گام دوم :

برای ساخت زنبور عسل با خمیر، بهتر است اول  شکم  یا بدن زنبور را بسازید. برای این کار  اندازه یک گلوله از خمیر زرد را بین دست هایتان به شکل اشک بزرگی در آورید. سپس مقداری از خمیر مشکی را به شکل لوله ای نازک و بلند درست کنید. لوله نازک مشکی را از قسمت بالای اشک به شکل دایره ای دور تا دور ، روی خمیر زرد بچسبانید.  به این ترتیب بدن و خطوط راه راه زنبور تشکیل می شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
حیوانات چگونه زمستان های سرد را پشت سر می گذرانند؟

گام دوم:

برای ساخت پاهای مجسمه خمیری زنبور دو قطعه کوچک از خمیر زردجدا کنیدو بین انگشتانتان به شکل استوانه لوله کنید. سر استوانه را بین دو انگشت شصت و اشاره به جای کف پای رنبور فشار دهید تا تخت شود . کمی قسمت بالای استوانه پاها  را خمیده کنید و به زیر شکم زنبور عسل بچسبانید. به وسیله کاردک، جلوی پای خمیری را خط بیندازید تا انگشت های پای زنبور درست شود. اگر زیر قطعات بدن

گام سوم :

برای ساختن  دست های زنبوردو استوانه کوچک از خمیر جدا کرده و  لوله کنید . قسمت جلو ی خمیر را برای کف دست های زنبور فشار دهید تا تخت شود و با کاردک جای انگشت های زنبور را مشخص کنید. سپس دست ها را در طرفین بدن زنبور بچسبانید.

اگر برای متصل کردن قطعات بدن مجسمه زنبور از کمی چسب چوب استفاده کنید کاردستیتان در پایان محکم تر خواهد شد. توجه داشته باشید از چسب چوبی استفاده کنید که پس از خشک شده شفاف شود.

گام چهارم:

برای ساختن سر زنبور مقداری از خمیر زرد جدا کنیدو آن را به شکل یک دایره کوچک گرد کنید. سطح دایره کاملا صاف باشد. یک نوک کوچک و تیز در قسمت وسط دایره ایجاد کنید و به وسیله سمبه جای چشم ها را گود کنید. از مقدرای خمیر سفید و مشکی  قسمت حدقه و مردمک چشم زنبور عسل را بسازید و داخل حفره هایی که در دو طرف نیش ایجاد کردید بچسبانید. .

به وسیله کاردک جای دهان زنبور را به شکل نیم دایره روی سطح خمیر فشار دهید تا حفره دهان ایجاد شود. به وسیله یک گوش پاک کن کمی از رژ گونه بر دارید و روی گونه های زنبور بمالید تا صورت مجسمه زنبور عسل شما جلوه زیبا تری پیدا کند. در پایان سر را روی بدن زنبور عسل بچسبانید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چرا نوجوانان عاشق می شوند؟

گام پنجم:

برای ساختن بال های زنبور عسل به خمیر آبی نیاز دارید. دو اشک کوچک از خمیر آبی بسازید و آن را روی سطح صاف کاملا تخت کنید. قسمت پایین اشک را به هم فشار دهید تا یک چین کوچک ایجاد شود . بال ها را در قسمت پشت بدن زنبور بچسبانید. برای شاخک های زنبور عسل دو عدد استوانه باریک از خمیر زرد لوله کنید کمی نوک خمیر را هلال کنید و شاخک ها را بالای سر زنبور عسل بچسبانید.

به این ترتیب مجسمه زنبور عسل زیبای خمیریتان آماده است . می توانید از این زنبور کوچک چند عدد بسازید و روی چوب تزیینی کوچکی با گلهای زیبا تزیین کنیدو از خلاقیت و هنر زیبای مجسمه سازی لذت ببرید.

برای آموزش مرحله به مرحله ساخت مجسمه زنبور عسل با خمیر ویدیوی زیررا تماشا کنید.

 

 

امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *