آموزش عکاسی؛ عکاسی در شب

عکاسی در شب

چگونه در شب عکاسی کنیم ؟

عکاسی در شب چالش برانگیز است اما غیر ممکن نیست. وقتی ماه در آسمان خود نمایی می کند و ابرهای پراکنده ای از جلوی آن رد می شوند همه دوست دارند از این نمای دیدنی عکاسی کنند . اما بسیاری موفق نمی شوند . برای عکاسی از شب ویا عکاسی از ماه باید نکات زیادی را در نظر بگیرید تا عکس های خوبی بده دست آورید

طراحی سایت فروشگاه حرفه ای با هوشمند گستران😍 (کلیک کنید)

نور عنصر اصلی در عکاسی است و همین مسئله عکاسی در شب را چالش برانگیزتر می کند. استفاده از حداکثر منابع نوری در این عکاسی نکته مهمی است و از اشتباهات رایج می توان به ثبت عکس با نویز بالا اشاره کرد. یعنی عکاس برای تامین نور بیش تر ایزو را آن قدر بالا می برد که کیفیت عکس به شدت افت می کند.
برای عکاسی در شب سه پایه از اقلام ضروری است. دیافراگم باید باز شود و ایزو بالا برود. مثلا چیزی در حدود 800. کمبود نور باید با سرعت شاتر جبران شود به شکلی که آن تا 30 ثانیه بالا برود . سعی کنید برای لرزش کم تر دکمه شاتر را از راه دور کنترل کنید.

نکاتی  که در عکاسی شب مهم هستند:

تعادل رنگ سفید یا دوربین را در حالت خودکار قرار دهید. (white balance ) به این ترتیب رنگ های اضافی روی تصویر شما اضافه نمی شود .

سعی کنید از نورهای غیر طبیعی در سطح شهر دوری کنید زیرا تاثیر نامطلوبی در تصاویر شما می گذارد. نور ساختمان ها و خیابان اجازه عکاسی از شب را به شما نمی دهد بنابراین برای گرفتن چنین عکس هایی بهتر است از شهر دور شوید .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بهترین عکس‌های فضایی سال ۲۰۱۸

دوربین را از حالت فوکوس خودکار بردارید و پیش از شروع عکاسی نقطه فوکوس مورد نظر خود را پیدا کرده و روی آن فوکوس کنید.

از کاهش دهنده نویز دوربین استفاده نکنید زیرا می تواند تاثیر مخربی روی عکس های شما بگذارد.

از تایمر برای عکاسی استفاده کنید تا لرزش هنگام فشردن دکمه شاتر عکستان را خراب نکند. استفاده از سه پایه هم در این مورد بسیار ضروری است .

عکاسی در شب.سایت نوجوان ها (5)

عکاسی در شب.سایت نوجوان ها (6)

عکاسی در شب.سایت نوجوان ها (4)

 

عکاسی در شب.سایت نوجوان ها (3)

عکاسی در شب.سایت نوجوان ها (2)

 

عکاسی در شب.سایت نوجوان ها (1)

امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *