اگر نوجوان هستید این کتاب‌ها را بخوانید!

اگر نوجوان هستید این کتاب‌ها را بخوانید!

مطالعات نشان داده‌اند نوجوانانی که همیشه مطالعه می‌کنند بهتر می‌توانند مطالب درسی را درک کنند، در‌ آزمون‌ها نمرهٔ بهتری کسب می‌کنند و عموماً با افراد متفاوت راحت‌تر کنار می‌آیند. خیلی از نوجوانان به مطالعه علاقه دارند اما اگر نوجوانِ شما علاقه‌ای به کتاب‌ خواندن نشان نمی‌دهد شاید به این دلیل است که کتاب مناسب و مورد علاقه‌اش را پیدا نکرده است. در ادامه ما کتاب‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانند نوجوانان را به مطالعه تشویق و علاقه‌مند کنند.

طراحی سایت فروشگاه حرفه ای با هوشمند گستران😍 (کلیک کنید)

برای خرید کتاب با تخفیف‌ و حتی ارسال رایگان از بهترین نشر‌ها ‌می‌توانید به سایت فروشگاه کتاب ۳۰بوک سری بزنید. در ۳۰بوک می‌توانید به کمک دسته‌بندی‌های متنوع درست‌ترین کتاب را برای خود یا دوستانتان انتخاب کنید. قبل از خرید هم درباره کتاب مطالعه کنید تا بهترین انتخاب را انجام دهید.

چطور زندگی می‌کنید؟ اثر گنزابورو یوشینو

کتاب چطور زندگی می‌کنید رمانی کلاسیک و فلسفی اثر گنزابورو یوشینو نویسندهٔ ژاپنی است. این کتاب اولین‌بار در سال 1937 منتشر شد و داستان پسری پانزده‌ساله به نام هوندا جوان‌ایچی است که همه او را کاپر صدا می‌کنند. زمانی که رنج زندگی زودتر از موعد به ‌سراغ این پسر می‌آید، او مجبور می‌شود با قدرتی که هیچ‌گاه تصور نمی‌کرد در وجودش نهفته باشد، با سختی‌های زندگی روبه‌رو شود.

کاپر در کنار عمویش سفری معنوی را طی می‌کند، سفری که به نوجوانان نشان می‌دهد چطور باید دنیای اطراف‌شان را درک کنند. درس‌ها و نصیحت‌های عموی کاپر بسیار ساده است و نوجوانان را به‌فکر وامی‌دارد. نکتهٔ قابل‌توجه دربارهٔ رمان «چطور زندگی می‌کنید؟» این است که هایائو میازاکی انیمه‌های «شهر اشباح» و «همسایهٔ من توتورو» را با الهام از این رمان ساخته است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
انواع مدل های کیک تولد پسرانه کوچک شیک و لاکچری

عصیانگران اثر ماریسا مایر

ادبیات فانتزی ژانر مورد علاقهٔ بسیاری از نوجوانان است. داستان‌های فانتزی حواس ما را از واقعیت دنیای بیرون پرت می‌کند و فرصت فراری از استرس‌های روزانه به ما می‌دهد. داستان‌های فانتزی اغلب شرح مبارزه با بدی‌ها و غلبۀ خیر بر شر است اما در دنیایی خیالی و وهم‌آور که غوطه‌ور شدن در آن برای نوجوانان و بعضی از بزرگسالان لذت‌بخش و حتی آرامش‌بخش است. داستان‌ها می‌توانند درس‌هایی ارزشمند برای مقابله با سختی‌های زندگی به ما بیاموزند. عصیانگران یکی از داستان‌های فانتزی پرخوانندۀ سال‌های اخیر و پرفروش‌ترین کتاب علمی-تخیلی نیویورک تایمز در سال 2017 بوده است.

عصیانگران اثر دیگری از  ماریسا مایر نویسندهٔ‌ آمریکایی است که با نوشتن رمان «سنگدل» به شهرت رسید. سه‌گانهٔ خواندنی عصیانگران داستان دختری به نام نوآ است، نوآ یک اعجوبه است و می‌تواند تنها با لمس‌‌کردن، دیگران را بخواباند اما پس از این‌که شاهد به قتل رسیدن خانواده‌اش بود، دیگر خودش نمی‌تواند لحظه‌ای بخوابد. عصیانگران در این رمان ابرقهرمان‌هایی هستند که نظم را به دورهٔ آشوب برگرداندند اما طی آن اعجوبه‌ها را مورد آزار و اذیت قرار دادند و حالا آشوب‌طلبان، که نوآ نیز جزوی از آنان است، قصد دارند عصیانگران را به زیر بکشند.

اگر نوجوان هستید این کتاب‌ها را بخوانید!

ناتور دشت اثر جی. دی. سلینجر

ناتور دشت یکی از آن رمان‌های متفاوت و خواندنی است که پس از انتشار بسیار جنجال‌ آفرین شد و هنوز هم بسیار خواندنی و دوست‌داشتنی است. این کتاب می‌تواند دنیای نوجوانان را دگرگون کند و چهرهٔ ظالم و خشن زندگی را به آن‌ها نشان بدهد. جروم دیوید سلینجر نویسندهٔ این رمان، شهرتش را مدیون همین کتاب است.

شخصیت اصلی این رمان هولد کالفیلد است؛ پسری بدبین، تنها و بریده از اجتماع که گوشه‌گیری و انزوا را مانند خودِ نویسنده برای دور شدن از جهان برمی‌گزیند. او به هر نهادی که سعی در القا و برقراری نظم دارد بدبین است و با صراحتی گستاخانه در رمان به جلو می‌تازد. سلینجر به واسطهٔ قهرمانش نهادهایی مانند خانواده، مدرسه و رسانه را مورد حمله و تمسخر قرار می‌دهد و پسری را نشان می‌دهد که از جهان معصومانهٔ کودکی‌اش بیرون رانده شده و نمی‌تواند از پس برزخی به نام نوجوانی بربیاد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ژانر (Genre) در سینما به چه معنی است؟

راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب اثر هالی جکسون

کتاب‌های جنایی و معمایی همیشه هر نوجوانی را جذبِ خود می‌کنند. کتاب راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب یکی از آن رمان‌های بسیار هیجان‌انگیز است که برندهٔ فهرست نهایی جایزهٔ کتاب برای نوجوانان در سال 2020 شد.

این رمان اثر هالی جکسون نویسندهٔ بریتانیایی است و نویسنده در آن داستان دختری به نام پیپ فیتز آموبی را روایت کرده است، نوجوانی هفده ساله که عاشق حل معما و پرونده‌های پیچیده است و این بار به سراغ پروندهٔ قتل دختری از مدرسه‌شان می‌رود که همه باور دارند دوست‌پسرش سالی سینگ او را به قتل رسانده و سپس خودکشی کرده است. دنبالۀ این مجموعه با عنوان «دختر خوب، خون بد» در سال 2020 به‌چاپ رسید و جلد سوم این داستان با عنوان «خوب مثل مرده‌ها» در سال 2021 منتشر شد.

هر دو در نهایت می‌میرند اثر آدام سیلورا

رمان هر دو در نهایت می‌میرند اثر آدام سیلورا نویسندهٔ آمریکایی است که با نوشتن همین رمانِ جذاب به شهرت رسید. این کتاب داستان دو نوجوان به نام‌های متئو و روفوس است؛ دو نوجوانی که پس از دریافت تماسی از قاصد مرگ متوجه می‌شوند که تنها یک روز از زندگی‌شان باقی مانده است. متئو پسری خجالتی و سربه‌زیر است و پس از تماس قاصد مرگ چنان شوکه می‌شود که حتی نمی‌تواند از آپارتمانش خارج شود و بنابراین تصمیم می‌‌گیرد با نصب اپلیکیشن «آخرین دوست» روز آخرش را متفاوت بگذراند و از طریق همین برنامه با روفوس آشنا می‌شود.

آدام سیلورا سعی دارد در قالب این داستان به نوجوانان نشان بدهد که یک روز خوب زیستن برابر با یک عمر زندگی کردن است و با این‌که داستان این کتاب دربارهٔ مرگ است اما اصلاً داستان تاریک یا افسرده‌کننده‌ای نیست و مفاهیم عشق، دوستی و خانواده در این کتاب بسیار پررنگ‌تر است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
انواع لوازم تحریر فانتزی دخترانه جدید ترند سال

سایه‌ی باد اثر کارلوس روئیث ثافون

سایه‌ی باد اثر کارلوس روئیث ثافون نویسندهٔ اسپانیایی و جلد اول مجموعهٔ گورستان کتاب‌های فراموش شده است. این کتاب در سال 2001 منتشر شد و هفته‌ها در صدر فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های اسپانیا باقی ماند. داستان این رمان در دههٔ 1940 می‌گذرد و داستان نوجوانی به نام دنیل سمپره است که مادرش را در کودکی از دست داده و پدرش نیز یک کتابفروشی در بارسلون دارد.

داستان از جائی شروع می‌شود که دنیل به همراه پدرش به گورستان کتاب‌های فراموش‌شده می‌رود ولی او تنها می‌تواند یک کتاب را انتخاب کند و با خود از آن‌جا بیرون ببرد؛ اما دنیل نمی‌داند که کتاب انتخابی‌اش، برای همیشه زندگی‌اش را تغییر خواهد داد و پای او را به ماجرایی باورنکردنی و شاید بی‌بازگشت باز خواهد کرد.

قصر آبی اثر لوسی مود مونتگومری

کتاب قصر آبی اثر لوسی مود مونتگمری نویسندهٔ کانادایی است که برای نوشتن داستان‌های «آنی شرلی» به شهرت رسید. این رمان داستانی کلاسیک و لطیف دارد و بسیار مناسب نوجوانانی است که هدف خود را در زندگی گم کرده‌اند. مونتگمری در این کتاب داستان دختری به نام ولنسی استرلینگ را روایت می‌کند که در اواخر دههٔ بیست و چند سالگی است و مدام مورد سرکوب خانواده قرار می‌گیرد تا این‌که روزی یک تشخیص پزشکی غیرمنتظره تمام زندگی او را دگرگون می‌کند.

ولنسی که حالا نگاه جدیدی به زندگی‌ دارد در خلال داستان از دوران کودکی و نوجوانی‌اش می‌گوید و به شما نشان می‌دهد چطور زندگی‌اش به این نقطه رسید و شما را با عشقی متفاوت و زندگی‌ای متفاوت‌تر آشنا می‌کند.

کتاب‌های معرفی شده در این مقاله را می‌توانید با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی سی‌بوک به‌صورت اینترنتی خریداری کنید.

 

مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌ وکار مهمان منتشر شده است و نشریه اینترنتی نوجوانها هیچ مسئولیتی را در این مورد نمی‌پذیرد.

امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *