بهترین مقاصد سفر برای مرداد ماه کدام هستند؟

مقاصد سفر برای مرداد

مرداد ماه از راه رسیده و اکنون بهترین زمان برای سفر رفتن است. اگر تا به حال سفر نرفته‌اید یا مقاصد سفر برای مرداد ماه خود پیدا نکرده‌اید، حالا بهترین فرصت برای شماست. شهرها و مقاصد سفر برای مرداد ماه، بدون شک بهترین جاهایی هستند که می‌توانید در این یکی دو ماه باقی‌مانده تابستان بروید. در این مقاله از مجله آنلاین نوجوان ها، می‌خواهیم بهترین مقاصد سفرهای تابستانی را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

طراحی سایت فروشگاه حرفه ای با هوشمند گستران😍 (کلیک کنید)

پیشنهاد مطالعه: معرفی ۸ هتل برتر کیش؛ کجا برویم؟ کجا بمانیم؟

1.   فیروزکوه، تهران

فیروز کوه-مقاصد سفر برای مرداد

اگر ساکن تهران هستید و به دنبال مقاصد سفر برای مرداد ماه که بسیار نزدیک و همین طور خنک باشد می‌گردید، شهر فیروزکوه بهترین مقصد برای شما خواهد بود. این شهر در طول تابستان بازدیدکنندگان بسیاری دارد. برای سفرهای یک روزه و همین طور تعطیلات کوتاه و آخر هفته‌ها، فیروزکوه می‌تواند مقصد بسیار خوبی برای شما عزیزان باشد.

فیروزکوه، تهران

از بهترین محاسن این شهر می‌توان به دمای بسیار اندک آن در تمام طول سال اشاره کرد. بنا بر آمار میانگین دمای این شهر در کل سال حدود 8 تا 10 درجه است. در تابستان نیز چندین درجه خنک‌تر از تهران است. مناطق دیدنی این منطقه نیز کم نیست و از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به تنگه واشی معروف اشاره کرد.

 

2.   ماسوله، گیلان

ماسوله

از معروف‌ترین مقاصد سفر برای مرداد ماه، همین ماسوله است. ماسوله از محبوب‌ترین روستاهای شمال کشور است و می‌توان گفت که شهرت آن نه فقط در ایران، که در کل دنیا نیز پیچیده است. این روستای شمالی که در استان گیلان واقع شده، یکی از خنک‌ترین مقاصد سفربرای مرداد ماه است و روزهای ابری و مه‌آلود آن شما را مسحور خواهد کرد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آموزش مخابره پیام با پرچم در اردو

ماسوله، گیلان

طبیعت این روستای پلکانی شگفت‌انگیز است. برای سفر به این روستا، راه‌های بسیاری را پیش روی خود خواهید داشت. می‌توانید با خودروی شخصی خود سفر کنید، یا با تورهای مخصوص و اتوبوس رهسپار آنجا شوید. مراکز اقامتی در این روستا بسیار است و جاذبه‌های آن نیز بسیار فراوان است؛ در کنار هوای خنک، این موارد نیز سفر شما را لذت‌بخش‌تر خواهد کرد.

پیشنهاد مطالعه: نکاتی که باید هنگام آماده شدن برای سفر بدانید!

3.   روستای کندوان، تبریز

کندوان

از دیگر شهرهای خنکی که می‌توان به عنوان مقاصد سفر برای مرداد معرفی کرد، روستای کندوان در استان آذربایجان شرقی است. این روستای تاریخی با صخره‌های کله‌قندی شکلی که دارد، نه فقط در ایران، بلکه در کل دنیا نیز دارای شهر است؛ به همین دلیل نه تنها برای توریست‌های ایرانی، که برای توریست‌های خارجی نیز از جمله مقاصد محبوب به شمار می‌رود.

روستای کندوان، تبریز

این روستا علاوه بر جذابیت‌های طبیعی خود، دارای آب و هوای بسیار خنکی نیز هست؛ به این صورت که حتی برای اقامت در چله تابستان نیز به لباس گرم احتیاج خواهید داشت. برای سفر به این روستا نیز می‌توانید شخصا یا با تورهای مختلف اقدام کنید. می‌توانید در خانه‌های صخره‌ای و اقامتگاه‌های آن نیز اطراق کرده و تجربه جالبی را برای خود رقم بزنید.

 

4.   اردبیل و سرعین

استان اردبیل یکی از خنک‌ترین جاهایی است که می‌توانید به عنوان مقاصد سفر برای مرداد ماه انتخاب کنید و از آب و هوای بی‌نظیرش لذت ببرید. بهتر است بدانید که دمای این استان و به خصوص مناطق کوهستان آن در بیشتر اوقات سال، در حدود 8 درجه است و به همین دلیل، به آن خوش آب و هواترین استان ایران را داده‌اند.

جاذبه‌های گردشگری اردبیل بسیار زیاد است. برای مثال جنگل فندق‌لو یکی از معروف‌ترین جاهایی است که باید در زمان سفر به اردبیل از آن بازدید کنید. سرعین و استخرهای آب گرم معدنی‌اش نیز از دیگر اماکن تفریحی اردبیل به شمار می‌روند. اما خب باید توجه داشته باشید که سفر به این منطقه در فصل‌های سردتر، می‌تواند تجربه بهتری باشد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
انواع طناب ها و موارد استفاده آن ها

پیشنهاد مطالعه: معرفی ۱۲ تا از بهترین مراکز خرید کیش

5.   شهرکرد، چهار محال و بختیاری

شهر کرد

شهر کرد و چهار محال و بختیاری، از جمله مناطقی در ایران هستند که کمتر از هر جای دیگر به آن‌ها پرداخته می‌شود. اگر به این مناطق لقب بهشت گمشده بدهیم، اصلا بی‌راه نگفته‌ایم؛ زیرا که زیبایی و بکری طبیعت این استان، زبان‌زد هر کسی است که از آن‌ها دیدن کرده است. این شهر می‌تواند در دسته‌ی مقاصد سفر برای مرداد ماه قرار بگیرد.

شهرکرد، چهار محال و بختیاری

میانگین دمای شهر کرد و دیگر مناطق استان، در طول تابستان در حدود 11 تا 12 درجه است؛ به همین دلیل باید در زمان سفر، لباس گرم و مناسب به همراه داشت. طبیعت این شهر بسیار زیباست و دشت‌های آن بسیار دیدنی هستند. نگران اقامت در این مناطق هم نباشد، نه تنها می‌توانید در طبیعت کمپ کنید، بلکه هتل‌های خوبی هم وجود دارند.

پیشنهاد مطالعه: کشورهایی که به راحتی نمی‌توانید به آن‌ها سفر کنید

6.   روستای فیل‌بند، مازندان

اگر به دنبال جایی می‌گردید که بالاتر از ابرها قرار بگیرد، روستای فیل‌بند در مازندران می‌تواند یک انتخاب بسیار ایدئآل برای شما باشد. این روستا در چند کیلومتری شهرستان آمل در استان مازندان واقع شده است، ارتفاع آن در 2700 متری است و میانگین دمای آن حتی در گرم‌ترین روزهای تابستان نیز بسیار بالاست.

برای اقامت در این روستا می‌توانید به وسیله تور یا به صورت شخصی اقدام کنید. نگران جای اقامت در این روستا نباشید، بسیاری از خانه‌های این روستا اجاره‌ای هستند و شما می‌توانید به راحتی برای چند شب در آن‌ها حضور داشته باشید. منظره دریای ابر، طبیعت بکر و همینطور هوای فوق‌العاده، از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این روستا است.

 

7.   روستای ماسال، گیلان

ماسال

اگر به دنبال یک مقصد گردشگری خنک دیگر در شمال می‌گردید، ماسال هم می‌تواند از جمله بهترین انتخاب‌های شما به عنوان مقاصد سفر برای مرداد ماه باشد. ماسال روستایی است در استان گیلان و به تازگی در چند سال اخیر، گردشگران بسیاری را به خودش جذب کرده است. آب و هوای این روستای کوچک بسیار خنک است و برای سفر به آن حتما به لباس گرم نیاز دارید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
شیوه های مختلف روشن کردن آتش در اردو

پدیده اقیانوس ابر یکی از زیباترین جاذبه‌های این منطقه به شمار می‌رود. به‌علاوه رستوران‌های محلی و اقامتگاه‌های سنتی این منطقه نیز از دیگر چیزهایی به حساب می‌آیند که توریست‌های تهرانی بسیار به آن علاقمند هستند. برای اقامت در این منطقه هم می‌تواند با تور اقدام کنید، هم می‌توانید کمپ کنید و هم در هتل‌ها و مهمانسراهای آن ساکن شوید.

روستای کندوان، تبریز

پیشنهاد مطالعه: مناطق بکر کیش

کلام آخر

در این مقاله از مجله نوجوان‌ها، نگاهی به بهترین مقاصد سفر برای مرداد ماه داشتیم. برای فرار از گرمای تابستان تهران و یا دیگر شهرها، بدون شک بهترین جا برای سفر، آن‌جایی است که هوای خنک‌تری داشته باشد. خنک بودن و سرسبز بودن مقاصد سفر برای مرداد ماه، مهم‌ترین عواملی بودند که در این مقاله به آن‌ها توجه داشتیم. امیدواریم که در این تابستان پیش رو، تنهایی، همراه با دوستان یا خانواده خود، سری به این جاذبه‌های خوش آب و هوا بزنید و از آن‌ها کمال لذت را ببرید.

منابع

سوالات متداول

ماسال، ماسوله و فیل بند، از جمله خنک‌ترین مقاصد سفر برای مرداد ماه در شمال ایران برای فصل تابستان و مرداد ماه هستند.

شهر کرد و استان چهار محال و بختیاری، از جمله مناطقی گردشگری خنک برای مرداد ماه است که کمتر از هر جای دیگری شناخته شده است.

شما برای سفر و اقامت در این مناطق، می‌توانید از طریق تور یا ماشین شخصی اقدام کنید. به علاوه می‌تواند در هتل‌ها، اقامتگاه‌های بومگردی یا در چادر ساکن شوید.

امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *