تفاوت antivirus با internet security (قسمت دوم)

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

طراحی سایت فروشگاه حرفه ای با هوشمند گستران😍 (کلیک کنید)

امنیت در اینترنت (2)امکانات internet security نسبت به آنتی ویروس بسیار زیادتر است بنابراین کارهای بیش تری را نیز می تواند در مقابل ویروس ها انجام دهد تا از ویروسی شدن سیستم ما جلوگیری کند. از جمله می توان به فایروال – آنتی فیشینگ – ایمیل چکر اشاره کرد که برای افرادی که به طور مداوم از اینترنت استفاده می کنند بسیار اهمیت دارد زیرا آنتی ویروس هیچ گاه نمی تواند ایمیل شما را چک کند یا از بار گذاری ویروس ها از اینترنت در سیستم شما جلوگیری کند اما internet security با استفاده از فعال سازی فایر وال و همچنین چک کردن ایمیل شما باعث جلوگیری از ورود ویروس به سیستم شما می شود. در این جا باید گفت که امنیت اینترنت یا همان internet security مدت طولانی است که برای محافظت از کامپیوتر یا شبکه های کامپیوتری که به اینترنت وصل می شوند به وجود آمده است زیرا اینترنت یک بستر بسیار باز است که به خودی خود اصلا امنیت ندارد و هر کس به راحتی می تواند در آن خراب کاری کرده و همچنین باعث شود که سیستم هایی که از این شبکه استفاده می کنند نیز آسیب ببینند. بنابراین وجود یک internet security خوب می تواند باعث جلوگیری از آسیب رساندن به سیستم ها شود.

امنیت در اینترنت (3)یکی از مزایای عمده نرم افزارهای internet security  فعال سازی فایروال یا دیواره آتش می باشد. با فعال شدن این قسمت دیگر هر برنامه ای به راحتی نمی تواند در سیستم شما اجرا شود و حتی باید بگویم که دیگر هر وب سایتی را نیز  نمی توانید به راحتی باز کنید زیرا فایروال آن را چک می کند و اگر دارای مجوزهای مجاز نباشد برای شما هشداری را نمایش می دهد. علت این عمل آن است که دیواره آتش تمام اطلاعات ورودی و خروجی را در درگاه های مربوطه در هنگام ورود و خروج چک می کند که این عمل خود باعث می شود فقط داده های مجاز بتوانند به سیستم وارد و یا از آن خارج شوند.

مطلب مهم دیگری که لازم است در مورد دیواره آتش بدانیم آن است که ما را در مقابل چه خطراتی محفوظ می نماید؟ به طور کلی دیواره آتش به منظور جلوگیری از دسترسی افراد غیر مجاز به اطلاعات رایانه ما و یا شبکه از راه دور طراحی شده است. به ویژه برای ممانعت از دسترسی افراد خرابکار و هکرهای اینترنتی. بنابراین اصلی ترین وظیفه یک دیواره آتش، کنترل ترافیک دنیای خارج به داخل است و در عین حال تسهیلات لازم برای ارتباط با دنیای خارج را برای کاربر داخلی فراهم می نماید. به عبارتی از ورود غیر مجازها جلوگیری می کند. به علاوه از آنجایی که دیواره آتش یک نقطه تماس منحصر به فرد ایجاد می کند می توان از آن نقطه تماس برای انجام بازرسی های مختلف استفاده نمود و حتی اقدام به رهگیری نفوذگران احتمالی نمود.

 

امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ساب نتینگ چیست؟ (درس 5-13)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *