دیدنی ترین جاذبه های گرگان

t دیدنی ترین جاذبه های گرگان

در میان جنگل‌های مخملی گلستان، شهری رویایی و خاص قرار دارد که تنوع جاذبه‌هایش هر گردشگری را با هر سلیقه‌ای، به خریدن بلیط هواپیما گرگان ترغیب می‌کند. گرگان، این شهر تماشایی، از جنگل و کوه و جلگه و آبشار گرفته تا تالاب و رود و دریا و شوره‌زار، همه را در خود جای داده است. خیلی از مسافران شهرهای شمالی، از این شهر بی‌نظیر غافل‌اند و به همین دلیل، می‌توانیم لقب بهشت گمشده را به آن بدهیم.

طراحی سایت فروشگاه حرفه ای با هوشمند گستران😍 (کلیک کنید)

گذشته از جاذبه‌های طبیعی، گرگان با قدمت بسیار زیادش چندین اثر تاریخی و خاص را هم در خود جای داده است تا علاقه‌مندان به تاریخ هم جذب این شهر شوند و بلیط گرگان را بخرند. در این مطلب می‌خواهیم شما را با دیدنی ترین جاذبه های گرگان  آشنا کنیم.

دیدنی ترین جاذبه های گرگان

ناهارخوران؛ جنگل چهارفصل گرگان

شاید با شنیدن اسمش لبخند بزنید. اما این جنگل از اسمش بسیار جذاب‌تر است. این جنگل جادویی در هر فصل از سال زیبایی منحصربه‌فرد خودش را دارد. اصلا نمی‌توانیم بگوییم که در کدام فصل در زیباترین حالتش قرار دارد و رقابت، بین هر چهار فصل سال تنگاتنگ است. وقتی با بلیط گرگان به این شهر رفتید، حتما یک روز را در این جنگل بی‌نظیر بگذرانید. امکانات رفاهی این جنگل کاملا برای تجربه یک پیک نیک زیبا مناسب است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
شاهچراغ بارگاه نور و آیینه

جنگل النگدره

النگدره یکی دیگر از جنگل‌های جذاب و دیدنی گرگان محسوب می‌شود. این جنگل را به‌عنوان یکی از هفت منطقه نمونه گردشگری کشور انتخاب کرده‌اند. النگدره هم پر از چشمه و رود است و امکانات رفاهی مشابهی با ناهارخوران دارد. رود قلاشی در تمام طول النگدره کشیده شده است و یکی از دلایل خنک‌ترشدن هوای منطقه به‌حساب می‌آید. در این جنگل انواع درختان توسکا، ممرز، افرا، بلوط و… روییده‌اند.

دریاچه توشن؛ مکانی عالی برای کمپینگ

از گرگان که پنج کیلومتر به سمت جنوب بروید، به دریاچه‌ای می‌رسید که عکس‌های آن شبیه عکس‌های روی کارت پستال است. از زمانی‌که به کنار این دریاچه می‌رسید، با هوای مطبوع و دل‌نشین، آرامش دریاچه و جنگل سرسبز اطرافش جادو می‌شوید. اگر دلتان بخواهد، می‌توانید چادر بزنید و شب را در کنار دریاچه سپری کنید. حتی امکان ماهی‌گیری هم فراهم است. وقتی با بلیط گرگان به این شهر سفر کردید، حتما سری هم به دریاچه توشن بزنید.

آبشار زیارت؛ 16 متر زیبایی

گرگان چشمه‌ها و آبشارهای بسیار زیادی دارد و یکی از جذاب‌ترین آبشارهای این شهر، آبشار زیارت است. این آبشار در جنگل نهارخوران قرار دارد و ارتفاع آن به 16 متر می‌رسد. این آبشار از رودخانه «خاصه‌رود» انشعاب می‌گیرد و یکی بازدید از آن یکی از بهترین روزهایتان در مدت حضور در گرگان را می‌سازد.

آبشار رنگو؛ شبیه آبشارهای فیلم‌ها

آبشار رنگو هم یکی از آن جاذبه‌های گرگان محسوب می‌شود که باید به آن سر بزنید. این آبشار زیبا، در بستری نیم‌دایره‌ای فرو می‌ریزد. یک محل ریزش اصلی و چند محل ریزش کوچک‌تر دارد. این آبشار زیبا و پوشش گیاهی اطرافش تاثیر بسیار زیادی در هوای آن منطقه گذاشته‌اند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
جای نخ و سوزن مخصوص گشت و گذار در طبیعت

دیدنی ترین جاذبه های گرگان

بازار نعلبندان از دیدنی ترین جاذبه های گرگان

کمی از طبیعت گرگان فاصله بگیریم و به داخل شهر برویم. بازار نعلبندان یکی از بازارهای سنتی و اصیل شمال کشور به‌شمار می‌آید. جدا از آن‌که می‌توانید محصولات بسیار متنوع و تازه‌ای را از این بازار بخرید، قدم‌زدن در آن هم حس بسیار خوبی بهتان می‌دهد.

مسجد جامع گرگان؛ بازمانده‌ای از دوران سلجوقیان

وقتی که به بازار نعلبندان رفتید، حتما سری هم به مسجد جماع گرگان بزنید. این مسجد از دوران سلجوقیان تا‌به‌حال پابرجا است و معماری زیبا و شگفت‌انگیز آن، چشمانتان را نوازش می‌کند. در تزئین این مسجد آجری از کاشی‌های هفت‌رنگ استفاده کرده‌اند. روی مناره‌های این مسجد هم به خط کوفی نوشته‌اند. درهای این مسجد هم با معرق‌کاری جلوه زیبایی به خود گرفته‌اند. وقتی که با بلیط گرگان به این شهر سفر کردید، حتما سری هم به مسجد جامع بزنید.

دیوار دفاعی گرگان؛ مشابه دیوار چین

احتمالا نمی‌دانستید که ما هم در ایران، دیواری شبیه به دیوار چین داریم. دیوار دفاعی گرگان بلندترین دیوار دفاعی دنیا بعد از دیوار چین محسوب می‌شود. این دیوار عظیم و باشکوه قدمتی در حدود 2000 سال دارد و به زمان ساسانیان بازمی‌گردد. البته بیشتر قسمت‌های این دیوار بزرگ تخریب شده است، اما هنوز هم یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گرگان محسوب می‌شود و باید از آن بازدید کنید.

مدرسه عمادیه؛ 500 سال تاریخ

مدرسه عمادیه یکی از قدیمی‌ترین بناهای گرگان به‌حساب می‌آید. قدمت این مدرسه طبق تخمین‌های نسبتا دقیق به دوران تیموریان بازمی‌گردد. مدرسه عمادیه شامل بخش‌هایی مانند آب انبار، مسجد، حمام، گورستان و تکیه است و چندین باب مغازه هم در آن ساخته‌اند. این مدرسه معماری بسیار زیبایی دارد؛ کف آن سنگ‌فرش است و یک حوض زیبا و بزرگ هم در وسط آن وجود دارد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
فسیل های مصنوعی بسازید

دیدنی ترین جاذبه های گرگان

ارزان‌ترین بلیط گرگان را از فلای تودی بخرید

حالا که با تعدادی از جاذبه‌های گرگان آشنا شدید، شاید دلتان بخواهد در سفر بعدی‌تان به این شهر بروید. اگر قصد سفر به گرگان با هواپیما را دارید، بلیطتان را از فلای تودی بخرید. سایت فلای تودی تمام بلیط‌های موجود برای سفر به گرگان از تمام ایرلاین‌ها را در کنار هم بهتان نشان می‌دهد. شما می‌توانید با مقایسه این بلیط‌ها، بهترین و ارزان‌ترین بلیط سفر به گرگان را خریداری کنید. به جز خرید بلیط گرگان، امکان رزرو هتل گرگان هم برایتان فراهم است. هم چنین می‌توانید سایر خدمات سفر نظیر ترانسفر فرودگاهی و خدمات تشریفات را از فلای تودی خریداری کنید.

پیشنهاد مطالعه :

موزه گرگان 

امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *