روبات ها به چه چیزی شبیه اند؟

روبات ها

 طراحان ماکت روبات های سه بعدی در استفاده از مواد مورد نیاز برای ساخت آنها دچار محدودیت اند . حتی در سایه ی استفاده از پیشرفته ترین تکنیک های جلوه های ویژه ، یک روبات واقعی فقط بعضی از کارها را می تواند انجام دهد . اما وقتی موجودیت یک روبات به شکل یک نقاشی یا تصویر روی یک کاغذ یا صفحه ی نمایشگر رایانه ترسیم می شود ، می تواند هر نوع کاری را انجام دهد و محدودیتی برایش وجود ندارد .

طراحی سایت فروشگاه حرفه ای با هوشمند گستران😍 (کلیک کنید)

صحنه ها و حرکات

در آثار کمیک استریپ ، کتاب های داستان و فیلم های سینمایی و کارتون ها هیچ چیز واقعی نیست ، از قطعات پلاستیکی یا فلزی خبری نیست و همه چیز به شکل نقاشی و تصویر روی کاغذ یا یک صفحه ی نمایشگر رایانه ترسیم می شود . هنرمندان و طراحان روبات می توانند به دلخواه شکل و شمایل روباتشان را انتخاب و نوع حرکات و رفتارهایش را که در پس زمینه ی صحنه ها دیده می شود ، ترسیم کنند .

برای مثال یک روبات در فیلم کارتونی را در نظر بگیرید که ناگهان به سرعت می دود . فیلم ساز انیمیشن شکل و شمایل روبات را برای دویدن تغییر می دهد و با لرزاندن تصویر وانمود می کند که او خیلی سریع می دود و تماشاچی با مشاهده ی این صحنه ، سریع دویدن آن را باور می کند .

گوبوت ها روبات هایی بودند که می توانستند تغییر شکل دهند و هر لحظه که می خواستند از شکلی به شکل دیگر در آیند . در اوایل دهه ی 1980 میلادی ، طراحی و ساخت این نوع روبات ها برای فیلم های انیمیشن شروع شد  در این صحنه یک هنرمند انیمیشن با استفاده از خطوط مارپیچ و خمیده ، دود و آتش را به تصویر کشیده است . طولی نکشید که ترانسفورمرها ( روبات هایی که تغییر ماهیت می دادند ) جایگزین گوبوت ها شدند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چند نمونه جمله خنده دار با کلمه تشکر برای کلاس دوم

روبات ها به چه چیزی شبیه اند؟

روبات پسر بچه

 پسرفضایی به نام آسترو – بوی یک فیلم کارتون روباتی بود که در سال 1951 میلادی به دست یک هنرمند انیمیشن به نام اساموتزوکا طراحی و به تصویر کشیده شد . این پسر بچه ی روباتی از انگشتانش پرتو لیزر شلیک و از بازوانش موشک پرتاب می کرد و می توانست پرواز کند . بر خلاف بیشتر روبات ها ، آسترو – بوی دارای عواطف انسانی بود و می توانست غمگین و خوشحال شود . پس از مدتی کوتاه ، نام او به عنوان یک ستاره ی قهرمان روباتی بر سر زبان ها افتاد .

روبات ها به چه چیزی شبیه اند؟

پسر فضایی چگونه تغییر کرد ؟

آسترو –  بوی یا همان پسربچه ی قهرمان روباتی فیلم های کارتونی پس از معرفی شدن در کتاب های داستان و آثار کمیک استریپ در دهه ی 1960 میلادی یک چهره ی سرشناس فیلم های کارتونی در سریال های تلویزیونی شد . در آن ایام ، فیلم سازان انیمیشن تصویرها را با دست و فریم به فریم نقاشی می کردند و هر تصویر از تصویر پیش از آن اندکی تفاوت داشت . وقتی این تصویر ها با سرعت 24 فریم در هر ثانیه نمایش داده می شدند ، در هم می آمیختند و حرکتی یک نواخت شبیه به حرکات طبیعی را ایجاد می کردند . در سال 2003 میلادی ، آسترو – بوی به صورت فیلم انیمیشن رایانه ای تهیه شد .

فیلم کمیک استریپ آسترو – بوی از نوعی سبک کمیک استریپ ژاپنی که در اصطلاح مانگاه نامیده می شود ، الهام گرفته شده است . آسترو – بوی که فرزند خوانده ی یک مقام عالی رتبه ی وزارت علوم است با جنایتکاران و افراد شرور به ویژه روبات های جنایتکار مبارزه می کند .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آشنایی با مهم‌ترین پیامدهای تحقیر نوجوانان

ال

  منبع : روبات ها در قصه ها و فیلم ها نویسنده : استیو پارکر مترجم : مجید عمیق

ربات پیشخدمت در رستوران ها

امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *