روبات ها در ماموریت های خطرناک

 

طراحی سایت فروشگاه حرفه ای با هوشمند گستران😍 (کلیک کنید)

به تعدادی کارگر با شرایط زیر برای انجام کارهای خطرناک نیازمندیم : توانمند در شناسایی گازهای مرگبار خارج شده از دهانه ی آتش فشان ، بScanned at 5-4-2013 13-19 PM (3)ازبینی شبکه ی زیرزمینی لوله های فاضلاب ، اندازی گیری پرتوهای نامرئی رادیواکتیو و غواصی در اعماق دریا برای بازبینی شبکه ی لوله های بستر دریا ، شجاع ، قابل اعتماد ، مطیع و پرتلاش ، از تعطیلات و مرخصی و اضافه کاری خبری نیست . همین امروز باید مراجعه کنید !

 

خطر در همه جا هست :

روبات ها برای کارکردن درمکان های خطرناک بسیار مناسب اند . آنها به مراتب مقاوم تر از انسان اند و پوشش اضافی فوق العاده دارند که آنها را در برابر گرما ، سرما و مواد شیمیایی زیان آور محفوظ نگاه می دارد . دربرابر گازها و پرتوهای سمی و مرگبار مصون اند . آنها به آب و غذا و تنفس نیاز ندارند . برای انجام کارها می توان تجهیزات ویژه ای به آنها افزود ؛ برای مثال دوربین هایی برای دیدن در تاریکی ، انبرک های نیرومند برای محکم نگه داشتن بعضی چیزها و ابزار تیز و برنده برای شکافتن و بریدن .

در مکان هایی که مواد شیمیایی و پرتوهای زیان آور وجود دارند ، کارگران باید لباس های محافظ مخصوص بپوشند . اما روبات ها نیازی به این چیزها ندارند .

در سرتاسر جهان هرروز روبات ها هزاران کار مخاطره آمیز انجام می دهند . آنها مین های انفجاری و بمب ها را خنثی می کنند و وارد ساختمان هایی می شوند که احتمال دارد ریزش کنند . آنها آتش نشان اند و در ماموریت های نظامی مخفیانه به منظور باخبر شدن از مواضع نیروهای دشمن شرکت می کنند . روبات ها برخلاف انسان ها نمی ترسند و تمرکزشان را از دست نمی دهند .Scanned at 5-4-2013 13-19 PM

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چگونه از dvd خود کپی بگیریم و روی dvd دیگر کپی کنیم؟

بعضی از این روبات ها که در صحنه های مخاطره آمیز حضور دارند به دلیل برخورداری از یک « مغز » رایانه ای نیرومند ، قدرت مقاومت خارق العاده و سایر توانمندی های شگفتی آور ، بسیار فرز و هوشمندانه عمل می کنند . اما آنها موجود زنده نیستند . یکی از امتیازات استفاده از روبات ها این است که در هنگام بروز یک حادثه جان انسان ها به خطر نمی افتد . روبات ها فقط ماشین اند و بس .

آتش فشان ها ی فعال مکان امنی برای انسان ها نیستند ، اما روبات ها می توانند گرمای بسیار شدید را تحمل کنند و از این رو آنها از سنگ های داغ و آتشین و گازهایی که از دهانه ی آتش فشان خارج می شوند ، نمونه برداری می کنند و به بررسی ساختار مواد شیمیایی موجود در این مواد آتش فشانی می پردازند .

 

روبات سوپر استار

ماموریت اکتشافی دانته

در خلال سالهای دهه ی 1990 میلادی ، روبات های موسوم به دانته ، با خزیدن در درون آتش فشان های قاره ی جنوبگان به مطالعه ی گازها و دودهای خارج شده از آنها پرداختند . قد روبات دانته 2 بیش از سه متر بود و شکل و شمایلی شبیه عنکبوت و پاهای بلند داشت . رشته سیم هایی ، این روبات را با رعایت فاصله ی ایمنی به پایگاه کنترل مرکزی متصل کرده بود . دانته پس از رسیدن به لبه ی شیب دار دیواره ی آتش فشان ، چهار دست و پا و با تلاش فراوانی از دودهای سمی و خفه کننده و داغ تر از گرمای کوره ی آتش از آن خارج می شد . اما ناگهان رشته سیم رابط پاره شد و ماموریت دانته و دانشمندان متوقف ماند .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مرورگر pale moon

Scanned at 5-4-2013 13-19 PM (2)

روبات ها در ماموریت های خطرناک

 

نویسنده : استیوپارکر

 مترجم :مجید عمیق

امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *