روزنوشته های کلانتر پفک؛ دیگران را شاد کنید

دیگران را شاد کنید
دیگران را شاد کنید

امروز حسابی خواب‌آلود هستم چون دیشب دیر خوابیدم. الآن می‌گویید: «عه، کلانتر پفک، شما هم شب‌ها دیر می‌خوابید بعد به ما می‌گویید دیر نخوابید؟»

طراحی سایت فروشگاه حرفه ای با هوشمند گستران😍 (کلیک کنید)

نه عزیزانم. من اگر دیر خوابیدم که در فضای مجازی نمی‌چرخیدم. داشتم روی یک پروژه‌ی مهم کار می‌کردم. چه پروژه‌ای؟ برنامه‌ی روز جهانی گربه‌ها. دیشب یک لیست درست و حسابی از کارهایی که باید انجام بدهیم، برنامه‌هایی که قرار است اجرا شود و افرادی که باید در این جشن مسئولیت داشته باشند تهیه کردم. به نظرم که لیست خوبی شده است.

حالا هم که محله کمی آرام شده و مردم از دست آفتاب توی خانه‌هایشان رفته‌اند زیر سایه‌ی این درخت نشسته‌ام و یک بار دیگر نوشته‌هایم را مرور می‌کنم. البته در این مورد نیاز به کمی مشورت دارم و خوب است با کلانترهای محله‌های دیگر هم مشورت کنم. آخر به نظرم رسید از گربه‌های چند تا محله این‌ور و آن‌ور‌تر هم دعوت کنم که در جشن حضور داشته باشند.

چه ایده‌ی خوبی!

حالا می‌گویید: «چه ایده‌ی خوبی. اما این ایده از کجا به ذهنتان رسید؟» راستش یاد برفک افتاده بودم. همان بچه‌گربه‌ی مدرسه‌ای مؤدب. گفتم در این برنامه حتماً باید برفک با خانواده‌اش حضور داشته باشد. بعد به خودم گفتم: «اصلاً چطور است محله‌های دیگر را هم خبر کنم؟»

خلاصه که فکر کردم حالا که ما شاد هستیم شادیمان را با گربه‌های دیگر هم تقسیم کنیم. درست است که نمی‌توانم همه‌ی گربه‌های دنیا را شاد کنم اما گربه‌ای‌زاد (مثل آدمیزاد) باید تا جایی که می‌تواند به هم‌نوعانش کمک کند. من اگر می‌توانم گربه‌های چند محله‌ی دیگر را شاد کنم پس باید حتماً این کار را انجام بدهم.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مداحی با صدای کربلایی علی راضی؛ نوجوان تویسرکانی

همیشه این جمله‌ی گرانبها را از کلانتر پفک جانتان در ذهن داشته باشید: «شاد باشید و دیگران را هم شاد کنید.» این جمله را سرلوحه‌ی زندگیتان قرار بدهید تا ببیند چقدر انرژی مثبت اطرافتان جمع می‌شود.

خب، خدا را شکر. امروز با وجود این همه دغدغه‌ی ذهنی باز هم توانستم روزنوشته‌ای برایتان بنویسم و تجربیات و تفکرات و عقایدم را با شما به اشتراک بگذارم. خب سطح خوبی‌کردن من از خوبی‌کردن در حق گربه‌ها فراتر است و به آدم‌ها هم می‌رسد. واقعاً چه احساس خوبی دارم.

نتیجه‌ی ماجرای کلانتر پفک و شاد کردن دیگران

وقتی دارید به برگزاری یک برنامه‌ی شاد یا یک جشن فکر می‌کنید هم‌نوعان دیگرتان را هم در نظر بگیرید. نگویید: «من که نمی‌توانم عالم و آدم را به این جشن دعوت کنم، پس بی‌خیال.» بگویید: «من که می‌توانم چندتا از اطرافیانم را در این شادی شریک کنم پس این کار را انجام می‌دهم.» و واقعاً هم این کار را انجام بدهید. نتیجه‌ی مثبتش به شما باز خواهد گشت.

توضیح تصویر

حتی از تصور شاد شدن گربه‌ها، مخصوصاً بچه‌گربه‌ها، انرژی مثبت می‌گیرم.

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – یاسمن رضائیان

امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *