عکاسی هوایی و تماشای دنیا از ارتفاع بالا

تصویر هوایی

زمانی عکاسی هوایی یکی از پرخرج‌ترین شاخه‌های عکاسی بود. آن زمان این تخصص در انحصار دولت‌ها و یا شرکت‌های هواپیمایی بود. اما اکنون با استفاده از «کواد کوپتر» و دوربین‌های کوچکی که روی آن‌ها سوار می‌شود همه می‌توانند این نوع عکاسی را تجربه کنند.

طراحی سایت فروشگاه حرفه ای با هوشمند گستران😍 (کلیک کنید)

در این‌جا نگاهی می‌اندازیم به نمونه‌‌تصاویری که مردم به این طریق ثبت کرده‌اند.

بزرگ‌ترین ترافیک در چین

عکاسی هوایی

کشور چین بیش از 1 میلیارد و 400 هزار نفر جمعیت دارد. پس تعجبی ندارد اگر با چنین ترافیکی نیز مواجه شود.

در این عکس که به روش عکاسی هوایی گرفته شده می‌بینید که بیش از 50 ردیف اتومبیل در کنار هم قرار گرفته اند و به کندی حرکت می‌کنند. بزرگ‌ترین ترافیک ثبت‌ شده در سال 2010 متعلق به چین و یکی از روزهای تعطیلات ملی آن است.

استادیوم مخروبه

عکاسی هوایی

این استادیوم بزرگ که این چنین مخروبه رها شده است زمانی محل برگزاری بزرگ‌ترین کنسرت‌های موسیقی و بازی‌های فوتبال بوده است. این استادیوم که متعلق به باشگاه ورزشی «دیترویت» است قرار بوده از سال 2009 بازسازی شود اما به حال خود رها شده.

جزیره‌ای رویایی

عکاسی هوایی

شاید به نظر برسد این تصویر بخشی از یک فیلم رویایی است اما چنین نیست. این تصویر هوایی «مونت سن‌ میشل» در نرماندی فرانسه است که جزیره‌ای با یک صومعه‌ی عظیم در میان آن قرار گرفته است. این صومعه سومین جاذبه‌ی گردشگری فرانسه بعد از برج ایفل و کاخ ورسایو است. سالیانه 3500000نفر از آن بازدید می‌کنند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کوچولوهای خواب آلود وخواب رویایی (2)

هواپیمایی که سقوط کرد

عکاسی هوایی

تصویری از یک واقعه‌ی هوایی که در سال 2018 اتفاق افتاد. یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 از فرودگاه «ترابزون» که در حاشیه‌ی دریای سیاه قرار دارد منحرف شد و به سمت دریا رفت اما 168 نفر مسافر آن نجات یافتند.

غافل‌گیری برای غواصان

عکاسی هوایی

یک عکاس وقتی تصویر هوایی از دریاچه‌ای در کانادا را ثبت می‌کرد با منظره‌ی عجیب هواپیمایی غرق‌شده مواجه شد. البته این هواپیما به طور عمد و برای جذب غواصان در آن‌جا قرار گرفته است. آب این دریاچه بسیار شفاف است و تا عمق 30 متری آن را می‌توان دید.

خرگوش بزرگ مادربزرگ‌ها

عکاسی هوایی

حتماً شما هم یک خرگوش غول‌پیکر را در کنار آن کلبه می‌بینید. این عروسک بزرگ یک پروژه‌ی هنری 60 متری است که در منطقه‌ای در شمال ایتالیا اجرا شده است. بسیاری از مادربزرگ ها در تأمین وسایل مورد نیاز برای ساخت آن کمک کرده‌اند.

دوساعت پیاده‌روی در معدن

عکاسی هوایی

این تصویر هوایی از یک معدن در سیبری گرفته شده است. این معدن از سال 1948 به مدت 50 سال فعال بوده است. معدن 525 متر عمق دارد و طول دهانه‌ی آن به 1200 متر می‌رسد. یعنی این که اگر کامیونی می‌توانست این مسیر را بپیماید 2 ساعت طول می‌کشید تا به ته این حفره‌ی عظیم برسد.

جذابیت آسمان‌خراش‌ های هنگ‌کنگ در عکاسی هوایی

عکاسی هوایی

تصویر هوایی از هنگ‌کنک که چهارمین شهر پرجمعیت جهان است. تعجبی ندارد که بلندترین آسمان‌خراش‌های جهان هم در این شهر باشد زیرا مسکن کم و به شدت گران است.

صید اشتباهی!

عکاسی هوایی

این تصویر عمق وحشت ماهیگیر را نشان می‌دهد. او به جای ماهی یک کوسه‌ی چکشی را به دام انداخته است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
عکس های موضوعی - ماه کامل

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها

  • زندگی مسالمت‌آمیز تمساح و پروانه‌ها

امتیاز به این نوشته

1 thoughts on “عکاسی هوایی و تماشای دنیا از ارتفاع بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *