لینک‌هایی که کلیک روی آن‌ها خطرناک است

پلیس فتابه گزارش نشریه اینترنتی نوجوان ها به نقل از میزان، سرهنگ حسین رمضانی، معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا در گفت و گوی زنده با رادیو تهران درباره لینک های مخرب در اینترنت گفت: برخی هکرها یک فایل یا نرم افزار آلوده را آماده کرده به یک لینک پیوست می دهند و این لینک را در شبکه های مختلف اجتماعی مثل تلگرام یا ایمیل و یا حتی به صورت پیامک برای افراد ارسال می کنند.

طراحی سایت فروشگاه حرفه ای با هوشمند گستران😍 (کلیک کنید)

سرهنگ رمضانی افزود: در تیتر لینک ارسال شده با کلماتی مثل اینکه اگر می خواهید عکس های فلان بازیگر مشهور یا فوتبالیست را ببینید این لینک را باز کنید و باز کردن بسیاری از این لینک باعث می شود نرم افزار مخرب آلوده مجرم هکر در دستگاه شما (موبایل، تبلت یا کامپیوتر) فعال شده و اطلاعات فرد را به سرقت می برد.

وی تصریح کرد: هفته گذشته هکرها با تصاویری که از دختر خانمی دریافت کرده بودند، در صفحه اجتماعی اینستاگرام صفحات f&k ایجاد و شروع به باج خواهی از خانواده وی کردند.

معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا درباره توصیه های خود به کاربران مطرح کرد: افراد اطلاعات شخصی خود را روی دستگاهی که به اینترنت متصل است، ذخیره نکرده و اطلاعات لازم خود را از سایت های معتبر دریافت کنند و هر لینک خبری را باز نکنند.

امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
علت تمایل به خوردن شیرینی بعد از غذا چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *