ماهواره های مخابراتی چه کاری انجام می دهند؟

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

طراحی سایت فروشگاه حرفه ای با هوشمند گستران😍 (کلیک کنید)

ماهواره (3)از جمله ماهواره هایی که در زندگی بشر نقش به سزایی را ایفا می کند ماهواره های مخابراتی هستند که در این جا به چند نمونه از آن ها اشاره کرده و کاربرد آن ها را توضیح می دهیم. این گونه ماهواره ها معمولا برای ارسال تصاویر و پیام ها استفاده می شوند که معمولا این ماهواره ها در مدار زمین و در بالای خط استوا قرار می گیرند تا مکانی نزدیک تر به زمین را برای مخابره داشته باشند و حتما باید با استفاده از یک گیرنده زمین کنترل شوند که این گیرنده ها دیش های بزرگی هستند که به نام Antenna Uplink معروف هستند و باعث می شوند ارتباطی بین ماهواره و ایستگاه زمینی ایجاد شود و همچنین موج و یا فرکانــس به نام های up  و down  که هر دو را نیــز با یک  کلمــه link همراه می کنند که به معنی ارتباط می باشد و بعد آن ها را به نام uplink و downlink می شناسند که اولی باعث ارسال اطلاعات از ایستگاه زمین به سمت ماهواره و دومی از ماهواره به سمت ایستگاه زمینی کار می کنند که این عمل باعث مخابره اطلاعات می شود.

ماهواره (2)دو نمونه از استفاده هایی که از این گونه ماهواره ها می شود یکی تلفن و دیگری اینترنت می باشد. البته ناگفته نماند که در بعضی مواقع افرادی این ماهواره ها را با ماهواره تلویزیونی اشتباه می گیرند باید بگویم که این ماهواره ها قادر به ارسال اطلاعات به صورت تصاویر تلویزیونی نمی باشند بلکه فقط می توانند داده و یا تصاویر را  مخابره کنند. در مورد کارایی این ماهواره ها برای تماس های تلفنی باید بگویم که به دلیل ماهواره های فراوانی که وجود دارد تماس تلفنی از هر نقطه دنیا امکان پذیر است. به طور مثال ارتباط با موبایل که به هیچ سیم و کابلی مرتبط نیست نوعی از همین ارتباط از طریق ماهواره های مخابراتی می باشد که می توانند اتصال را از طریق شماره های هر شخص در هر جای دنیا که باشد برقرار کند.

 در مورد ارتباط اینترنتی نیز باید بگویم که با استفاده از همین ماهواره ها می باشد که ما می توانیم یک وب سایت را مربوط به هر نقطه دنیا چک کنیم چون معمولا گیرنده هایی بر روی زمین وجود دارد که با SERVER های این دستگاه ها در ارتباطند تا بتوانند ارتباط را برقرار کنند.   

ماهواره (4)

امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
پرورش سبزیجات در آشپزخانه با یک دستگاه جدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *