مجسمه خمیری مسافر کوچولو و سیاره اش

مجسمه خمیری مسافر کوچولو و سیاره اش

خمیر مجسمه سازی به جهت بافت بسیار نرم و انعطاف پذیری که دارد گزینه مناسبی برای ساخت انواع مجسمه های فانتزی است.برای آشنایی با چگونگی تهیه و پخت خمیر مجسمه سازی می توانید به مطلب نحوه‌ تهیه‌ خمیر مجسمه سازی مراجعه کنید. پس به راحتی مجسمه خمیری مسافر کوچولو و سیاره اش را بسازید.

طراحی سایت فروشگاه حرفه ای با هوشمند گستران😍 (کلیک کنید)

وسایل لازم مجسمه خمیری مسافر کوچولو :

  • خمیر مجسمه سازی به رنگ مشکی و سفید، سبز، قرمز
  • سُمبه کوچک (ابزار گل سازی)
  • چسب چوب(بهتر است برای ساخت مجسمه های خمیری از چسب چوبی استفاده کنید که پس از خشک شدن  بی رنگ می شوند)
  • خلال دندان
  • ملیله ی مشکی
  • ابزار شماره 11 گلسازی
  • وردنه کوچک گلسازی

شیوه ساخت مجسمه خمیری مسافر کوچولو، گل رز و سیاره اش

گام اول :

برای ساختن سر مجسمه خمیری مسافر کوچولو، از خمیر سفید به اندازه یک گردو جدا کنید.  بین دو کف دست خمیر را کاملا گرد کنید.  سعی کنید سطح خمیر کاملا یکدست باشد. برای ادامه چون خمیر نرم است و امکان دارد در طی کار شکل خود را از دست بدهد؛ بهتر است پایین گردن یک مجسمه ،یک خلال دندان فرو کنید.

برای ادامه ی ساخت مجسمه خمیری می توانید خلال دندان را در دست بگیرید یا آن را روی اسفنج خشکی فرو کنید و با خیال راحت ادامه روند ساخت را دنبال کنید.

به وسیله ی انگشت سبابه و شصتتان یک برآمدگی روی خمیر به جای بینی مجسمه به وجود آورید. سپس به وسیله ی خلال دندان ابتدا دو حفره ی کوچک،دو طرف خمیر و  بالای بینی ایجاد کنید. پس از آن دو ملیله ی کوچک مشکی را به چسب چوب آغشته کرده و در وسط حفره ها جای دهید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
لیست 20 ایده غذاهای خلاقانه برای بچه ها که باید بلد باشید!

به این ترتیب صورت مجسمه خمیری مسافر کوچولو ساخته می شود. برای زیبا تر شدن صورت می توانید پس از خشک شدن روی گونه های مجسمه خمیری را با قلم مو رنگ آمیزی کنید.

گام دوم:

برای موهای مجسمه به خمیر زرد احتیاج دارید. مقداری ازخمیر زرد را بین دو دستتان لوله کنید. با سمبه وسط خمیر را کمی گود کنید تا بهتر روی سر مجسمه قرار گیرد.قسمت گودی را کمی به چسب چوب آغشته کرده و موها را روی سر مجسمه مسافر کوچولو بچسبانید.به وسیله ی ابزار شماره 11 گلسازی شیار هایی روی خمیر زرد ایجاد کنیدتا موهای مجسمه خمیری مسافر کوچولو طبیعی تر باشد.

گام سوم:

برای ساختن بدن  مجسمه خمیری مسافر کوچولو نیاز به خمیر سبز دارید. مقداری از خمیر را جدا کرده و به شکل یک استوانه کوچک بین دست هایتان شکل دهید. برای پاهای مجسمه خمیری ، به وسیله ی قیچی قسمت پایین استوانه را یک برش بزنید. با دست دو ساق پا را از هم جدا کرده و هرکدام را به صورت مخروط کوچکی لوله کنید.

قسمت بالاتنه ی استوانه  را بین دو دست فشار دهید تا تخت شود. با قیچی دو برش در دو طرف خمیر به جای دست ها بزنید . پس از آن خمیر های برش خورده را به شکل لوله ای در آورید. به این ترتیب بدن مجسمه ی خمیری به صورت بک پارچه ساخته می شود.همچنین می توانید قسمت شکم و دست و پاهای مجسمه خمیری را جدا جدا بسازید و با چسب چوب به هم متصل کنید.

برای شال گردن به خمیر قرمز نیاز دارید . مقداری از خمیر را به شکل استوانه بلندی در آورید پس از آن روی سطح صافی، به وسیله ی وردنه گلسازی آم را صاف کنید. سپس با چسب چوب شال را دور گردن قسمت بدن مجسمه خمیری بچسبانید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مدل های بادکنک آرایی جشن تکلیف شیک و زیبا

مرحله  پایانی ساخت مجسمه ی خمیری مسافر کوچولو؛ قرار دادن سر مجسمه روی بدن است. این کار را باید تا خمیر بدن خشک نشده و نرم است انجام دهید.خلال دندانی که زیر گردن مجسمه خمیری قرار دارد را به چسب چوب آغشته کرده و درون پایین تنه فرو کنید.در این مرحله، ساخت مجسمه ی خمیری مسافر کوچولو به اتمام می رسد. بهتر است مجسمه را روی مقداری پنبه قرار دهید تا کاملا خشک شود.

مجسمه خمیری مسافر کوچولو و سیاره اش

گام چهارم :

برای ساختن گل رز مجسمه خمیری مسافر کوچولو نیاز به مقداری خمیر قرمز دارید. کمی از خمیر را جدا کرده و آن را به صورت لوله ای بلند در آورید. روی سطح صافی طول خمیر را آن را تخت کنید. ابتدای طول خمیر نازکتر بو اتنهای طول خمیر پهن تر باشد . قسمت  باریکتر برای وسط گل است.

 گام پنجم:

پس از آن از قسمت باریکتر با دقت طول خمیررا بین دو انگشت شصت و اشاره، به شکل مارپیچ به هم بپیچید. روی یک خلال دندان را با خمیر سبز بپوشانید. توجه داشته باشید یک سانت از ابتدا و یک سانت از انتهای خلال دندان روکش نداشته باشد.

انتهای خلال دندان که روکش ندارد را به چسب چوب آغشته کرده و به درون گل رز فرو کنید.

گام ششم:

تکه کوچکی از خمیر سبز را  به شکل یک اشک کوچک در آورید . وسط اشک را تخت کرده و به جای برگ گل آن را به روکش خمیری بچسبانید.به این ترتیب گل رز سیاره مجسمه خمیری مسافر کوچولو ساخته شده است.

مجسمه خمیری مسافر کوچولو و سیاره اش

گام هفتم:

برای ساختن سیاره مجسمه خمیری مسافر کوچولو کمی از خمیر سبز جدا کنید. ایتدا آن را به شکل دورانی  بین دستانتان گرد کنید. توجه داشته باشید که سیاره ها دایره کامل نیستند و شکل خاصی ندارندو سطحشان هم صاف نیست. پس به هرحجمی که دوست داشتید با خلاقیت ذهنیتان می توانید سیاره  را بسازید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی جوجه کوچولو

سپس برجستگی هایی روی سطح کره ایجاد کنید. با سُمبه کوچک گلسازی وسط برجستگی ها حفره ایجاد کنید. روی سطح کره و  بین برجستگی ها را به وسیله ی جسم زبری مثل سمباده ناهمواری ایجاد کنید .پس از آن اجازه دهید تا خمیر کمی خشک شود سپس آن را با قلمو به رنگ بنفش بزنید. سعی کنید رنگ آمیزی را خیلی سطحی انجام دهید تا بعضی قسمت ها رنگ خمیر سبز را حفظ کند.

مجسمه خمیری مسافر کوچولو و سیاره اش

گام هشتم :

مرحله  پایانی مجسمه خمیری مسافر کوچولو و سیاره اش متصل کردن مسافر کوچولو و گل رز روی سیاره است. پس از رنگ آمیزی سیاره قیمت پایین خلال دندان را روی سطح کره فرو کنید. پاهای مسافر کوچولو را با چسب چوب  روی سیاره بچسبانید.

مجسمه  خمیری مسافر کوچولو، گل رز و سیاره زیبای شما آماده است. می توانید آن  را روی میز تحریر تان قرار دهید و به دنیای خیال انگیزش سفر کنید. ازخلاقیت هنریتان لذت ببرید.

کاردستی مجسمه خمیری پاندای کونگ فو کار

 

امتیاز به این نوشته

2 thoughts on “مجسمه خمیری مسافر کوچولو و سیاره اش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *