معرفی کتاب نوجوان «آقای هنشاو عزیز»

کتاب آقای هنشاو عزیز

طراحی سایت فروشگاه حرفه ای با هوشمند گستران😍 (کلیک کنید)

کتاب آقای هنشاو عزیز درباره چیست؟ لی باتس پسری 12 ساله است که طرفدار پر و پا قرص نویسنده‌ای به نام آقای هنشاو است.

پدر و مادر لی از هم جدا شده‌اند و حالا لی با مادرش در یک خانه‌ی بسیار کوچک زندگی می‌کند و مادرش برای تامین مخارج سخت کار می‌کند. پدر او راننده‌ی کامیون است و همیشه با کامیونش در جاده است و بارهای مختلف حمل می‌کند. او کامیونش را از همه‌چیز بیشتر دوست دارد و خیلی کم از لی سراغ می‌گیرد. مادر لی هم به خاطر همین چیز‌ها از او جدا شده است.

نبودن پدر لی را اذیت می‌کند. لی گاهی از مادرش عصبانی می‌شود. او همیشه منتظر است پدرش زنگ بزند اما تلفنی زده نمی‌شود. لی از روی نقشه‌ها راه‌هایی را که پدرش برای بردن بارها طی می‌کند می‌خواند و اخبار مربوط به جاده‌ها و وضعیت آب و هوایی را چک می‌کند تا حداقل بداند پدر در چه وضعیتی است.

دزد غذاها

لی معتقد است که یک پسر معمولی است و در مدرسه‌ی جدیدش هیچ ویژگی‌ای ندارد که او را از بقیه متمایز کند ولی اشتباه می‌کند. او هم قلم بسیار خوبی دارد و می‌تواند داستان‌های جالب خلق کند هم برای دزد غذاهایش یک فکر اساسی می‌کند! بله، دزد غذاها. او قسمت‌های خوب غذاهای لی را می‌دزدد!

کتابی پر از نامه

همه‌ی داستان شامل نامه‌هایی است که لی به آقای هنشاو واقعی و خیالی می‌نویسد و در آن‌ها روزهای زندگیش را ثبت می‌کند. آخر او می‌خواهد نویسنده‌ی بزرگی شود و آقای هنشاو به او گفته که برای نویسنده شدن باید زیاد بنویسد.

درباره‌ی نویسنده کتاب آقای هنشاو عزیز

بورلی کلی‌یری، یکی از مشهورترین نویسندگان آمریکاست و کتاب‌های او افتخار‌های زیادی برایش به دست آورده‌اند. از جمله همین کتاب آقای هنشاو عزیز که در سال 1984 برنده‌ی جایزه‌ی نیوبری شد.

در انتهای همین کتاب مصاحبه‌ای کوتاه نیز با نویسنده‌ی داستان چاپ شده که خواندن آن جذاب و آموزنده است.

آقای هنشاو عزیز
نویسنده: بورلی کلی‌یری
مترجم: پروین علی پور
انتشارات: افق

زهرا امیربیک

امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دانلود کتاب افسون واژه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *