معرفی ۱۰ رمان برتر برای دختران نوجوان

معرفی 10 رمان برتر برای دختران نوجوان

حال که تابستان از راه آمده است، هیچ فرصت بهتری را نمی‌توان پیدا کرده تا کتاب‌هایی را که گوشه کتابخانه خاک می‌خورند، به دست گرفت. البته یک کتابخوان واقعی آن نیست که کتاب‌های دست‌نخورده را شروع کند، کتابخوان حرفه‌ای آن است که بدون دلیل و منطق کتاب‌های تازه خریداری کند و وسوسه نفس اماره را لبیک بگوید!

طراحی سایت فروشگاه حرفه ای با هوشمند گستران😍 (کلیک کنید)

درست به همین دلیل، در مقاله امروز از مجله نوجوان‌ها، می‌خواهیم شما را با تعدادی از برترین رمان‌های تاریخ آشنا کنیم. اگر دختری نوجوان هستید و دنبال کتابی می‌گردید که روحیه ظریف خود را تقویت کنید، بدون شک کتاب‌های این مقاله می‌توانند برای شما گزینه‌ای مناسب باشند. البته فرقی هم ندارد اگر پسر نوجوان باشید، شاهکارهای ادبی زن و مرد نمی‌شناسند!

 

1.رمان آن شرلی (از لوسی مونتگومری)

آن شرلی/معرفی 10 رمان برتر برای دختران نوجوان

 

بدون شک اولین کتابی که برای دختران نوجوان در این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد، آن شرلی است. خیلی از ما، به‌خصوص ده شصتی‌ها به خوبی آن شرلی را می‌شناسند و به یقین کارتون‌های آن را دیده‌اند. کارتون آن شرلی در حقیقت از روی کتابی با همین نام ساخته شده است و در چند سال اخیر، حتی سریالی از رویش نیز درست کرده‌اند.

با خواندن کتاب آن شرلی می‌توانید از نزدیک با زندگی این دختر جوان آشنا شوید. آشنایی با روحیه سرکش و آزاد آن شرلی، با افکار پیشرو و متفاوتی که از اطرافیانش دارد، با جسارت‌ها و همین‌طور حاضر جوابی‌هایش، بدون شک می‌تواند هر کسی را مجذوب و شیفته خودش کند. آن شرلی دریچه‌ای تازه از زندگی به روی شما باز خواهد کرد و بدون شک دیدگاه شما را نسبت به جهان اطراف، تغییر خواهد داد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
معرفی کتاب نوجوان «آقای هنشاو عزیز»

 

2. رمان غرور و تعصب (از جین آستن)

 

غرور و تعصب

هیچ چیز بیشتر از یک داستان عاشقانه کلاسیک نمی‌تواند دختران جوان را به خودش جذب کند. غرور و تعصب یکی از شاهکارهای ادبی دنیا است که از قضا توسط یک زن نوشته شده است. از برگ اول تا آخر این کتاب می‌تواند آموزنده باشد، به شرط اینکه بتوانید به درستی آن را بخوانید و پیام‌های پنهان در پس کلمات را موشکافی کنید.

غرور و تعصب داستان خانواده بِنِت و 5 دختر آن را روایت می‌کند. سعادت هر یک از این دخترها در گروی ازدواجشان است و شوهری که قرار است پیدا کنند. الیزابت بنت، دختر سرکش و عاصی داستان ما و کشمکش‌هایی که با آقای دارسی خواهد داشت، بدون شک می‌تواند لحظات ماندگار و البته پرمغزی را برای ما رقم بزند.

 

3. رمان زنان کوچک (از لوییزا می الکات)

زنان کوچک

مگر می‌شود که فهرستی از بهترین رمان‌ها برای نوجوانان تهیه کرد و در آن کتاب زنان کوچک را جای نداد؟ زنان کوچک از جمله بهترین آثار ادبی است که از قضا نویسنده این کتاب نیز یک زن است. همین به تنهایی کافی است که دختران جوان جویای جاه، این کتاب را مطالعه کنند و از آن درس و الگو بگیرند.

در این داستان ما شاهد زندگی چهار خواهر و مادرشان هستیم که هیچ یک از لحاظ شخصیتی شباهتی به یکدیگر ندارند. پدر خانواده به جنگ رفته است و اکنون هر یک از اعضای این خانواده با چالشی پیش روی خود دست و پنجه نرم می‌کند. بدون شک خواندن این رمان می‌تواند تجربه‌ای تازه از زندگی به شما بچشاند.

 

4. رمان نحسی ستاره‌های بخت ما (از جان گرین)

نحسی ستاره‌های بخت ما

اگر عاشق داستان‌های عاشقانه هستید تا وقتتان را با آن پر کنید و از دنیای واقعی جدا شوید، بدون شک این کتاب می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد. این کتاب، داستان دو نوجوان را روایت می‌کند که هر دو درگیر بیماری‌های لاعلاج هستند و در طول روند درمان، با یکدیگر آشنا شده و رفته رفته ارتباط میان آن‌ها، به چیزی بیشتر از دوستی تبدیل می‌شود. عشقی که میان این دو شکل می‌گیرد بدون شک زندگی هر دو را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، اما باید دید که در پایان ماجرا این دو به یکدیگر می‌رسند یا سرنوشت چیز دیگری را برای آن در نظر گرفته است؟

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
انواع کلمه با وو مثل داوود رو یاد بگیر!

 

5. رمان سیزده دلیل برای اینکه… (از جی اشر)

سیزده دلیل برای اینکه.../معرفی 10 رمان برتر برای دختران نوجوان

از دیگر داستان‌های سرگرم‌کننده‌ای که به دختران نوجوان توصیه می‌کنیم، همین کتاب است. این کتاب، داستان یک دختر نوجوان دبیرستانی و روزمرگی‌های او را روایت می‌کند. دختر جوان ماجرای ما، خودکشی کرده است و قبل از مرگش، سیزده نوار ضبط کرده و در هر یک از آن‌ها، یکی از دلایل خودکشی‌اش را شرح داده است. در این داستان با این سیزده دلیل همراه می‌شویم و می‌بینیم که حرف‌ها و کارهای دیگران چه تاثیری می‌تواند روی زندگی بقیه داشته باشد. گفتنی است که از این کتاب، یک سریال بسیار موفق نیز ساخته شده است.

 

6. رمان من ملاله هستم (از ملاله یوسف زی)

t معرفی 10 رمان برتر برای دختران نوجوان

این کتاب، داستان یک زندگی واقعی را با تمام پستی‌ها و بلندی‌هایش برای شما روایت می‌کند. این کتاب یک تفاوت با دیگر آثار این فهرست دارد و آن نیز این است که همه چیزش در دنیای واقعی رخ داده است؛ از ترور ملاله توسط طالبان تا خروج از کشور و تبدیل شدن او به یک چهره بین‌المللی و فعال حقوق بشر، همه چیز در این کتاب واقعی است. داستان زندگی ملاله می‌توانید در این کتاب بخوانید و از هر کلمه‌اش درس قدرت و استقامت بگیرید.

 

7. رمان خاطرات یک دختر جوان (از آن فرانک)

t معرفی 10 رمان برتر برای دختران نوجوان

از دیگر کتاب‌هایی که بر اساس زندگی واقعی افراد هستند و توسط شخصیت اصلی داستان نوشته شده‌اند، باید به این کتاب نیز اشاره کنیم. این کتاب، خاطرات جنگ جهانی دوم است که توسط آن، شخصیت اصلی داستان نوشته شده است. در این کتاب با زندگی آن و روزمرگی‌هایش در اردوگاه کار اجباری نازی‌ها همراه می‌شویم. آن تا قبل از مرگش توسط آلمانی‌ها و تحت واقعه هولوکاست، هر روز خاطراتش را می‌نوشته و ما قرار است در این کتاب دو سال از زندگی او را بخوانیم. بدون شک این داستان برای هر دختر جوانی تاثیرگذار خواهد بود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نظریه های پیدایش منظومه شمسی

 

8. رمان کشتن مرغ مینا (از هارپر لی)

کشتن مرغ مینا

 

از دیگر داستان‌هایی که هر دختر جوان باید بخواند، همین کتاب است. در این کتاب با یک جامعه نژاد پرست روبه‌رو هستیم که حاضر است برای حفظ برتری خود دست به هر کاری بزند؛ حتی زیر پا گذاشتن عدالت. ما داستان این کتاب را از زبان دختری می‌شنویم که پدرش وکیل است؛ وکیلی که در آن جامعه نژاد پرست، وکالت یک مجرم سیاه پوست را به گردن گرفته است. در این داستان با رشد معنوی دختر کوچولوی داستان همراه می‌شویم و در نهایت آرام آرام سر از حقیقت در می‌آوریم.

 

9. رمان باغ مخفی (از فرانسس برنت)

خاطرات یک دختر جوان

در این داستان، با زندگی دختری کوچک همراه می‌شویم که در هند زندگی می‌کند و پدر و مادرش را به خاطر همه‌گیری وبا از دست داده است. اکنون او مجبور است که تنهایی به انگلستان، یعنی وطنش بازگردد. بدیهی است که چنین وضعیتی می‌تواند هر کسی را تغییر دهد، دخترک داستان ما نیز بسیار بدخلق و عصبانی شده است. او اکنون باید با عمویی زندگی کند که هرگز او را قبلا ندیده است. داستان زمانی اوج می‌گیرد که او دری به سوی یکی باغ مخفی پیدا می‌کند و همان‌جاست که ماجراهای ما نیز آغاز می‌شود.

 

10. رمان دختر انار (از ایشا سعید)

t معرفی 10 رمان برتر برای دختران نوجوان

به عنوان آخرین رمان مخصوص دختران نوجوان، بد نیست که کتاب دختر انار را نیز به شما معرفی کنیم. داستان این کتاب را هم می‌توان شبیه به کتاب نام من ملاله است دانست؛ زیرا که امل، دختر کوچک داستان در پاکستان زندگی می‌کند و رویای اینکه روزی معلم شود را در سر می‌پروراند. داستان این کتاب مصائب امل را روایت می‌کند و ما را با فراز و نشیب‌های زندگی او و تصمیمات بزرگی که مجبور به گرفتنشان می‌شود آشنا می‌کند.

 

معرفی رمان های بابا لنگ دراز و دشمن عزیز

معرفی رمان قصه های جزیره نوشته مادمونت گومری

امتیاز به این نوشته

آنچه دیگرانجست و جو کرده اند:

  • подросток пьет воду

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *