نقش ارتباط سالم در رشد اخلاقی و موفقیت تحصیلی دانش آموزان (۱)

school.nojavanha

طراحی سایت فروشگاه حرفه ای با هوشمند گستران😍 (کلیک کنید)

در جامعه انسانی، ارتباطات می تواند نقش مهمی در زندگی داشته باشدبرتری زبان لغات سروده ها و خط ها و غیره بر ما روشن است . گذشته از این، ما احساسات خود را می توانیم با حالات چهره، دست ها و غیره بیان کنیم . پس از طریق ارتباطات است که یک فرد خود را به دیگران می شناساند. یک فرد کرولال می تواند با استفاده از علائم و اشارات ارتباط برقرار نماید . هدف ارتباطات انتقال یا تبادل ایده ها و افکار می باشد . ارتباطات یک بخش مهم از فرایند آموزشی را تشکیل می دهد . وقتی که هدف از یادگیری تغییر در آگاهی، گرایش و رفتار می باشد نشانگر این است که نتیجه ارتباطات نیز به تغییر در آن ها منجر می گردد .

DSC01364-e

در جریان ارتباط های آموزشی عامل مهم را می توان کلید و عامل اصلی کنترل و هدایت رفتار دانش آموزان و نیروی مؤثر در برقراری ارتباط و سودمندی آن در کلاس درس دانست . 
●ارتباط چیست ؟ 
ارتباط عبارت است از : فرایندمبادله اطلاعات و احساسات . مبادله امری است طرفینی و دو جانبه پس ارتباط جریانی متقابل است .
●ارتباط سالم کدام است؟ 
ارتباط سالم و صحیح آن است که، طرفین در امر مبادله ی اطلاعات و احساسات در فضایی مناسب شرکت کرده و با یکدیگر هماهنگی داشته و در این ارتباط، هر دو احساس ارزشمندی کنند .به طور کلی ارتباط انسان ها با یکدیگر بر اساس دو بینش برقرار می گردد.((کرامت)) و ((امانت)) یعنی یا براساس تکریم شخصیت است و یا بر اساس تحقیر شخصیت. ما در برخوردها و ارتباطاتمان با دیگران، هر گونه انسان را تلقی کنیم، همانگونه با او برخورد می کنیم . اگر انسان را موجودی با شخصیت و با عزت بدانیم تلاش می کنیم که این کرامت را در او تقویت کنیم.
و اگر او را فاقد کرامت نفس بدانیم سعی در تحقیر او داریم . 
از دیدگاه اسلام ارتباطی سالم است که بر پایه تکریم شخصیت و عزت 
و احترام متقابل افراد انسانی استوار باشد . 
●مهم ترین وسیله ی ارتباط :  
یکی از روش های برقراری ارتباط انسان ها با یکدیگر طریقه ی گفت وشنود و مکالمه است . کلمات، می تواند عواطف و احساسات انسان هارا بیان کند . از طریق رد وبدل کردن کلمات اهداف و نیت ها آشکار می شود، در حقیقت، شخصیت انسان ها در زیر زبانشان و بین سخنانشان پنهان است . 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مغز خود را تقویت کنیم

images

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *