نگاهی به فیلم «سرو زیر آب» ساخته محمدعلی باشه آهنگر

فیلم سرو زیر آب

در اکثر فیلم هایی که با موضوع دفاع مقدس ساخته می شود داستان در میدان جنگ و عملیات ها می گذرد اما در سرو زیر آب کارگردان سراغ موضوعی رفته است که کمتر کسی به آن پرداخته است. پیکر شهدا و خصوصا شهدای گمنام.

طراحی سایت فروشگاه حرفه ای با هوشمند گستران😍 (کلیک کنید)

جهان بخش کرامت (بابک حمیدیان) جوان تلاشگری است که معتقد است باید جنازه شهدای گمنام را که هیچ نام و نشانی و هیچ امیدی برای شناسایی ندارند تحویل خانواده هایی بدهند که فرزندان شان مفقود الاثر شدند، بلکه آرامش از دست رفته و غم و اندوه از دست دادن پسر، همسر یا برادرشان را با به خاک سپردن آن ها تسکین دهند.

ولی همه کارکنان معراج با او سخت مخالف هستند و تلاش دارند او را از این فکر منصرف کنند. دلیل اصلی مخالفت هم این است که چندی قبل، جهان بخش، جنازه ای را تحویل خانواده ای در لرستان داده ولی پس از مدتی دچار شک و تردید می شوند که شاید جنازه متعلق به پسری از اهالی یزد باشد. البته همه تقصیر ها هم گردن جهانبخش نیست چرا که ماجراهای رمز آلودی پشت این قضیه است که مخاطب خود باید با تحلیل و تفکر به نتیجه برسد…

بهترین فیلم با نگاه ملی در جشنواره سی و شش فجر

فیلم سرو زیر آب که در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به عنوان «بهترین فیلم با نگاه ملی» انتخاب شد مخاطب را همراه خود با قاب های بسیار هنرمندانه به روستای پشت تنگه در لرستان می برد و حال و هوای عذاداری خانواده شهید را با سکانس های زیبا به مخاطب نشان می دهد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
اشعاری برای امام علی (ع)

پس از آن با طی کردن مسافت طولانی به یزد می برد و مخاطب را با یک زرتشتی ساکن یزد که موبد است و پسرش را در جنگ از دست داده رو به رو می کند. سپس دو خانواده شهید مقابل هم قرار می گیرند؛ هر دو داغ دار هستند و صحنه های تراژیک خاصی را می سازند. خانواده یزدی می خواهد نبش قبر کند اما خانواده لرستانی اجازه نمی دهد…

اگر می خواهید یک داستان پر ماجرا با مضمون دفاع مقدس ببینید حتما به تماشای سرو زیر آب بروید.

سرو زیر آب
کارگردان: محمد علی باشه آهنگر
بازیگران: بابک حمیدیان، مینا ساداتی، شهرام حقیقت دوست، مسعود رایگان، همایون ارشادی و…

اختصاصی نشریه ی اینترنتی نوجوان ها – زهرا امیربیک

  • نگاهی به فیلم سرخ پوست ساخته نیما جاویدی

امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *