هفت مورد که بهتر است از قلم نیفتد

1

طراحی سایت فروشگاه حرفه ای با هوشمند گستران😍 (کلیک کنید)

 

وقتی قراراست برنامه زمانی برای بچه ها نوشته شود، معمولا والدین به سراغ درس و تکالیف و کلاس های مختلف می روند. درواقع این باورنادرست که برنامه ریزی برای کارهای خاص است وجود دارد. این در حالی است که مدیریت و برنامه ریزی زمان، یعنی : استفاده مناسب از زمان طوری که به کارهایی که باید برسیم و از آن ها غافل نشویم . سلامت جسم و روان ، رشد کودک و مهارت هایی که باید به دست بیاورد هم باید، با هم در این برنامه جایی داشته باشد . پس قبل از این که هر برنامه ای ریخته شود این موارد را باید به خاطر داشته باشید :3

1-    وقت معاشرت با دیگران:  برای بهبود روابط اجتماعی فرزندان اوقاتی را به برنامه های خاصی مثل : دعوت از دوستان مدرسه ، برنامه پارک رفتن با اقوام و دوستان یا همسایه هایی که فرزندانی هم سن فرزند شما دارند، مهمانی های خانوادگی ، شهربازی نمایش های کودکانه ، بازی های گروهی و… اختصاص دهید.  

2-    فعالیت های بدنی برنامه هایی مثل : دوچرخه سواری ،اسکیت بازی ، دویدن ، شرکت در کلاس های ورزشی یا برنامه خرید را طوری تنظیم کنید که فرزندتان مجبور شود در فروشگاه راه برود یا بعضی مواقع مسیر خرید را پیاده روی کنید و…

3-    زمان من و بابا و مامان : گاهی لازم نیست شما لحظه به لحظه فرزندانتان را همراهی کنید بلکه  برای بازی های ساده ، درد دل کردن ، بیان احساس ها ، محبت کردن و در آغوش گرفتن و نوازش کردن وقت بگذارید .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
پرسش و پاسخ در مورد احساس غم وشادی در نوجوانی

4-    تکالیف مدرسه : زمان انجام تکالیف فرزندان بهتر است بعد از صرف غذا وقدری استراحت باشد ، قبل از کاری باشد که به آن علاقه دارد و در زمان بندی واقع بین باشید اورا وادار نکنید واگر زمان طولانی می شود آن را به بخش های کوتاه تری مثلا 45 دقیقه ای تقسیم کنید.

5-    وقت گذرانی ویژه خانواده :این وقت گذرانی می تواند سینما، شهر بازی، رستوران ، پیک نیک دسته جمعی در طبیعت و… مهم این است که همه افراد خانواده درآن شرکت داشته باشند ، در نوشتن برنامه از نظرو پیشنهادات همه فرزندان استفاده کنید.

6-    برنامه های مربوط به استعداد و علاقه: برخی از فرزندان چشمان قوی دارند،2 حافظه بصری خوبی دارند، خوب حرف می زنند، خیلی ساکتند اما عاشق باز کردن وسایل و کشف کردن نحوه کار آن ها هستند و… مهم این است که شما تعصب خاصی به خرج ندهید . اجازه بدهید زمینه های جدید را هم امتحان کند .

7-    مسئولیت های شخصی من: اگر از آن دسته والدینی هستید که از انجام ندادن مسئولیت های فرزندتان گله دارید و در نهایت خودتان آن ها را انجام می دهید از همین الان برای این تغییر شرایطی را در نظر بگیرید . قرار نیست انقلابی کنید بلکه تمام کارهایی که تا به حال برای آن ها انجام می دادید متوقف کنید و پله پله جلو بروید . وقتی یک رفتار به شکل عادت روزمره درآمد یکی دیگر را به برنامه روزمره فرزندانتان اضافه کنید و حتما سن آن ها را به خاطر داشته باشید.

امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *