هندوستان سرزمین عجایب | دیدنی های هند

هندوستان

هندوستان کشوری بزرگ با جمعیتی بسیار و عقاید متفاوت است. کشوری که در گذشته همیشه مکان شگفت‌انگیزی محسوب می‌شده است و البته هنوز هم می‌توانید شگفتی‌هایی را در آن‌جا پیدا کنید که در بقیه‌ی کشورهای جهان وجود ندارد.

طراحی سایت فروشگاه حرفه ای با هوشمند گستران😍 (کلیک کنید)

مراسم مذهبی با حضور 130 میلیون نفر زائر

هندوستان

«کوم میلا» مراسم مذهبی هندوهاست که هر 4 سال یک‌بار برگزار می‌شود و در آن حدود 130میلیون نفر طی دو ماه در کنار رودخانه‌ی گنگ جمع می‌شوند و در این رود که از نظر هندوها مقدس است خود را شست‌و‌شو می‌دهند. این مراسم بزرگ‌ترین تجمع مذهبی جهان است.

کهن‌ترین کتاب جراحی پلاستیک

هندوستان

کتابی باستانی به زبان سانسکریت مربوط به 6 قرن پیش از میلاد مسیح در هند وجود دارد که به اعتقاد بسیاری کهن‌ترین کتاب پزشکی درباره‌ی جراحی پلاستیک است. در این کتاب درباره‌ی بازسازی لب و بینی شرح مفصلی آمده است.

مسابقات گاو دوانی در هندوستان

هندوستان

این مسابقات سنتی معمولاً بعد از فصل برداشت برگزار می‌شود و گاوها در حالی که یوغ‌هایی بر گردنشان دارند مسافتی حدود یک زمین فوتبال را می‌دوند. تماشاچیان نیز روی این گاوها شرط‌بندی می‌کنند.

بیشترین دفاتر پست

هندوستان

هند بیشترین دفاتر پست را در جهان دارد. البته بسیاری از دفاتر پست این سرزمین منحصر به فرد هستند؛ مانند دفتر پست شناوری که در دریاچه‌ی زیبای دال وجود دارد. این دفتر پست شناور یکی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه است و نامه‌هایی که از این دفتر پست می‌شوند همراه با تصاویری از زیبایی‌های دریاچه هستند.

مرتفع‌ترین اداره‌ی پست نیز که در منطقه‌ای به بلندی 15500فوت از سطح دریا ساخته شده است متعلق به هندوستان است. این ساختمان در ارتفاعات هیمالیا قرار دارد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بزرگترین شهر بازی سر پوشیده در دبی افتتاح می شود

حیوانات منحصر به فرد

هندوستان

هندوستان صاحب حیواناتی است که آخرین نمونه‌های در حال انقراض هستند؛ حیواناتی مانند شیر آسیایی و قورباغه‌ی بنفش.

بیشترین میزان مصرف طلا

هندوستان

هندی‌ها بیشترین مصرف طلای جهان را در طی سال دارند. هند در ده سال گذشته سالانه 838 تن طلا مصرف کرده است. فقط در سال 2018 بیش از 760تن طلا در این کشور در مراسم عروسی و جشن‌ها استفاده شده است.

پل‌های ریشه‌ای

هندوستان

در ایالت مگالایای هند با شکل دادن ریشه‌های نوعی از درختان، پل‌هایی را روی رودخانه‌ها می‌سازند که بسیار مقاوم‌تر از پل‌های چوبی هستند. عمر این پل‌ها گاهی به صدها سال می‌رسد و تا زمانی که درخت اصلی زنده باشد این پل‌ها هم پابرجا هستند.

ثروتمندترین معبد جهان

هندوستان

این معبد هندوها که در کوالای هند قرار دارد ثروتمندترین معبد جهان است. در سال 2011 باستان‌شناسان به بررسی بخش‌های باستانی این معبد پرداختند و مخزنی از طلا، نقره و سنگی‌های قیمتی به ارزش صدها میلیون دلار یافتند که به ثروت این معبد افزود.

کشوری با 330 میلیون بت

هندوستان

بیش از 80 درصد مردم این کشور پیرو آیین هندو هستند. در آیین هندو حدود 330 میلیون خدا پرستش می‌شود که بسیاری از آن‌ها برای خود هندوها نیز ناشناخته‌اند. البته تعدادی از آن‌ها مانند ویشو، شیوا و برهما بیش از بقیه مشهورند.

بزرگ‌ترین مجسمه‌ی جهان

هندوستان

این مجسمه به افتخار یکی از نخست‌وزیران هند برپا شده است. مجسمه  182 متر بلندی دارد و در ایالت گجرات هند واقع شده است. ساختن مجسمه را هندی‌های هنرمند در سال 2013 به پایان رساندند.

سینمای هند

هندوستان

صنعت سینمای هند که مرکز آن در بمبئی است در سال 2018 تعداد 818 فیلم تولید کرده است که از کشورهای دیگر بیشتر است. نام بالیوودکه به این مرکز فیلمسازی داده شده است تشکیل شده از هالیوود و بمبئی است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نمایشگاه پویای صوتی و تصویری از آثار ونگوک

برج خاموشان

هندوستان

زرتشتیان براساس اعتقادات مذهبی خود مردگان را دفن نمی‌کنند و به جای آن، اجساد را در برجی مقابل آفتاب می‌گذارند تا بپوسد و بعد استخوان‌ها را در چاهی می‌ریزند.

بعد از اینکه ایرانیان مسلمان شدند گروهی از زرتشیان ایرانی به هند رفتند و در آنجا به دین و اعتقادات خود ادامه دادند. برج خاموشانی که در هندوستان واقع است متعلق به ایرانیان زرتشتی مهاجر است و هنوز از آن استفاده می‌شود.

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – جمال رادفر

امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *