ویژگی های یک برنامه ریزی درسی

برنامه ریزی درسی

شما در هر مقطع درسی که باشید، برای تمرین و یادآوری نکات درسی به شما تکالیفی گفته می شود تا انجام دهید. در بعضی از مواقع تکالیف زیادی به شما داده می شود، اگر نمی توانید به موقع تکالیف خود را تمام کنید، با رعایت چند نکته به راحتی می توانید به درس هایتان رسیدگی کنید.

یک زمان مشخص برای انجام تکالیف روزانه خود اختصاص دهید

برنامه ریزی درسی

طراحی سایت فروشگاه حرفه ای با هوشمند گستران😍 (کلیک کنید)

در طول روز یک زمان مناسب برای انجام تکالیف قرار بدهید و دقیقا سر همان ساعت به تکالیف خود برسید، این کار به شما کمک می کند تا بر روی نظم کار های خود را انجام دهید.

بعد از مدتی کار به خود کمی استراحت بدهید

برنامه ریزی درسی

سعی کنید بعد از هر 50 دقیقه به خود استراحت دهید تا مغز شما بتواند راحت تر تکالیف شما را حل کند و در بازه زمانی کمتری تکالیف شما به پایان برسد.

تکالیف خود را دسته بندی کنید

برنامه ریزی درسی

برای خود لیستی از کار ها و تکالیف خود درست کنید و با توجه به تکالیف، آن ها را اولویت بندی کنید و هر کدام که مهم تر است در بالای لیست قرار بدهید. با این روش به تمامی تکالیف خود می رسید و می توانید به موقع آن ها را به اتمام برسانید.

برای خود برنامه ریزی کنید

برنامه ریزی درسی

برای خود در طول هفته برنامه ریزی کنید و مشخص کنید که هر روز چه کار هایی می خواهید انجام دهید. این کار به اولویت بندی شما کمک می کند و با برنامه ریزی شما به راحتی و با نظم می توانید به کار های خود برسید.

در ابتدا سعی کنید که کارهای سبک تر و تکراری را از تکالیف خود انجام دهید تا بتوانید راحت تر تکالیف خود را تمام کنید. اگر شما پروژه های بزرگی دارید بهتر است آن ها را به چند قسمت تقسیم کنید و هر روز یک قسمت را به پایان برسانید. این کار به شما کمک می کند تا خسته و کلافه نشوید و به راحتی به تکالیف خود برسید.

برنامه ریزی درسی

سعی کنید برای صرفه جویی در وقت چند کار یا تکالیف را با هم انجام ندهید، زیرا این کار باعث می شود که شما خسته شوید و به هیچ کدام از کارهایتان نرسید. همیشه یک کار را به سر انجام برسانید و بروید به سراغ کار بعدی، به این صورت شما موفق هستید.

برنامه ریزی درسی

بسیار خوب حالا شما برای انجام تکالیف آماده هستید. در قدم اول یک جای راحت برای انجام تکالیف خود انتخاب کنید، اما خیلی راحت نباشد چون باعث می شود حواس شما از تکالیف خود پرت شود و سعی کنید در جایی ساکت باشد، دور از سر و صدا هایی که شما را اذیت می کند.

برنامه ریزی درسی

سعی کنید از چیز هایی که حواس شما را پرت می کند دوری کنید

برنامه ریزی درسی

از ابزاری مانند تلفن همراه یا تلویزیون یا هر وسیله ای که حواستان را پرت می کند، دوری کنید زیرا این ها باعث می شود شما به کار های خود نرسید و از کار های خود عقب بمانید.

و در آخر با رعایت نکات بالا شما می توانید به راحتی به کارهای خود برسید، اما اگر دیدید که در خانه نمی توانید به راحتی تمرکز کنید می توانید به کتاب خانه بروید و در آن جا به کار های خود رسیدگی کنید و این نکته را به یاد داشته باشید که باید در حین انجام کار های خود تمرکز داشته باشید تا بتوانید به راحتی به کار های خود برسید.

برنامه ریزی درسی

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – امیرحسین رادفر

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
9 توصیه برای داشتن قامت بهتر!

امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *