کاردستی جامدادی کفش آل استار (ویدئو)

کاردستی جامدادی کفش آل استار

اگر از به هم ریختگی مداد و خودکار هایتان کلافه شدید، با این بخش از آموزش کاردستی همراه شوید. با ساختن کاردستی جامدادی کفش آل استار با مواد دور ریختنی، به سادگی هم از مرتب بودن میز تحریرتان لذت ببرید و هم با بازیافت مواد دور ریختنی با خلاقیت کاردستی زیبایی خلق کنید و به طیبعت جانی دوباره ببخشید.

طراحی سایت فروشگاه حرفه ای با هوشمند گستران😍 (کلیک کنید)

وسایل لازم برای کاردستی جامدادی کفش آل استار

  • بطری خالی آب معدنی 2عدد
  • قیچی نوک باریک و قیچی نوک پهن
  • پارچه شلوار قدیمی لی یا کتان
  • چسب دو طرفه
  • چسب نواری
  • مقوای کارتن
  • بند کفش
  • ماژیک
  • چسب مایع

شیوه ساخت کاردستی جامدادی کفش آل استار با مواد دور ریختنی

گام اول :

برای شروع از قسمت ته بطری  به بلندی یک سوم بلندی را روی طول بطری علامت گذاری کنید. با قیچی به شکل کاملا منظم دور تا دور علامت ها را برش بزنید.  روی بطری دوم  ابتدا حدود 10 سانت پایین تر از قسمت در بطری را علامت گذاری کنید و این قسمت را نیز با قیچی جدا کنید. سپس از زیر برش بیش از نیمی از طول بدنه بطری را در نظر بگیریدو دور تا دور بدنه را ابتدا علامت گذاری کنید.  با قیچی این قسمت را نیز از ته بطری جدا کنید.

قسمت ته بطری را کنار گذاشته و قسمت بالای بطری را از وسط به دو قسمت طولی تقسیم کنید. یک قسمت را روی سطح صافی قرار دهید ته بطری را روی آن بگذارید و با ماژیک دور نیم دایره ته بطری را که روی آن است را خط بکشید و آن را قیچی کنید. قسمت هلالی قیچی شده روی بدنه نیم بطری قرار داده و با چسب نواری به هم متصل کنید. به این ترتیب اسکلت اصلی رویه کفش آل استار ساخته می شود.

گام دوم :

مقوای کارتن را روی سطح صافی قرار دهید و بدنه کفش را روی آن بگذارید. سپس با ماژیک دور تا دور آن را خط بکشید . از این الگوی مقوایی دو عدد برش بزنید . این قسمت برای کفی کفش خواهد بود که به وسیله چسب نواری می توانیدیکی از  آن ها را به رویه متصل کنید. قسمت دوم را برای پاکسازی انتهای کار کنار بگذارید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
جالب ترین ایده ها از کاردستی خورشید با ماکارونی

گام سوم :

برای این که بتوانید کاردستی جامدادی کفش آل استار را روکش کنید در این مرحله بهتر است تمام قسمت های دور دهانه ، قسمت رویه ، دور بدنه، طول کفش را دقیق اندازه گیری کرده و روی کاغذ یادداشت کنید. قسمتی از شلوار لی قدیمی را جدا کنید و درزهای آن را بچینید و دور بریزید تا در هنگام  برش الگوی رویه کفش مزاحمتی برای شما نداشته باشد.

چون نوع و اندازه بطری ها متفاوت است ما اندازه گیری الگوی کاردستی جامدادی  را به خود شما واگذار می کنیم . اما توجه داشته باشید برای کشیدن الگوی رویه کفش شما باید به شیوه گسترده عمل کنید. برای این کار  ابتدا بلندی ساق کفش سپس طول دور تا دور بدنه را روی پارچه علامت گذاری کنید و پس از ان الگوی گسترده رویه پارچه ای را برش بزنید . یا می توانید ابتدا الگوی اصلی را روی کاغذ الگو یا روزنامه بکشید سپس روی پارچه قرار داده و دور الگو را برش بزنید .

گام چهارم:

برای زیبایی لبه ی بالایی کفش ، بهتر است از چسب دوطرفه یا زامفیکس استفاده کنید. اگر خواستید از زامفیکس استفاده کنید؛ نوار باریکی از زامفیکس را جدا کرده و با اتو لبه  بالایی را روی قسمت پایین بچسبانید. اگر از چسب دو طرفه هم استفاده کردید؛ کافیست لایه یک طرف چسب را بازکرده و لبه بالا را روی آن برگردانید.

گام پنجم :

برای رد کردن بند کفش، ابتدا روی یک طرف جای سوراخ های بند را با ماژیک دایره بکشید و با قیچی لبه باریک آن هارا برش بزنید. قسمت های سوراخ شده را روی طرف دوم برگردانید جای سوراخ ها را علامت گذاری کنید و طرف مقابل را نیز برش بزنید. به این ترتیب سوراخ های بند کفش به صورت منظم و روبه روی هم قرار خواهد گرفت.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آموزش نقاشی اردک کلاس اول ساده و آسان

گام ششم :

برای چسباندن رویه کفش دقت کنید. ابتدا قسمت جلو و یبین بندهای کفش را با چسب دو طرفه بچسبانید. پس از آن بقیه رویه کفش را با دقیت به اطراف کفش بچسبانید.  قسمت جلو کفش و دور کفش آل استار یک پرده روشن تر از بدنه اصلی کفش است. برای این که جامدادی کفش آل استار شما به شکل طبیعی بیشتر شبیه شود؛ می توانید از قسمت وارونه پارچه لی استفاده کنید.

قسمت نوار دور قسمت بالای کفی و جلو کفش را از قسمت وارونه پارچه برش بزنید و در جای خود بچسبانید.

گام هفتم :

کفی دوم را که قبلا از مقوا برش زده بودید در این مرحله با چسب دو طرفه کاملا پوشش دهید و ان را محکم روی قسمت کف کفش بچسبانید . با این کار هم کف جامدادی برای  قرار دادن مداد و خودکار هایتان  محکم تر خواهد بود و هم قسمت هایی که از پارچه روکش به زیر لبه ها چسبانده بودید پنهان خواهد ماند و چلوه کار در پایان بسیار زیبا تر خواهد شد.

گام هشتم :

در این مرحله بندهای کفش را از سوراخ ها رد کنید و گره بزنید. قسمت های تزیینی مثل آرم اصلی ستاره آل استار را هم میتوانید روی پارچه نقاشی کنید و با قیچی جدا کرده و روی بدنه و پشت کفش بچسبانید. کاردستی جامدادی کفش آل استار با مواد دور ریختنی زیبای شما آماده است .  می توانید از این جامدادی زیبا به عنوان یک هدیه خلاقانه برای بهترین دوستتان نیز استفاده کنید و لذت ببرید.

برای  آموزش مرجله به مرحله کاردستی جامدادی کفش آل استار با مواد دور ریختنی ویدیوی زیر را تماشا کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
شعر کودکانه یلدا

 

پیشنهاد مطالعه 

کاردستی ساخت جامدادی

5/5 - (2 امتیاز)

3 thoughts on “کاردستی جامدادی کفش آل استار (ویدئو)

  1. asal میگوید:

    عالییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییه

    خیلی خوشگله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *