کاردستی ساخت تفنگ کاغذی

کاردستی ساخت تفنگ کاغذی

یکی از بازی های لذت بخشی که می توانید دونفره یا انفرادی ساعت ها شما را سرگرم کند ساخت  تفنگ کاغذی است. این بازی را می توانید در فضای باز یا منزل با دوستانتان انجام دهید.

طراحی سایت فروشگاه حرفه ای با هوشمند گستران😍 (کلیک کنید)

وسایل لازم برای ساختن تفنگ کاغذی:

کاغذ سفید و رنگی

مقوا

قیچی

چسب نواری

چسب گرم

کش

کاتر

خط کش

شیوه ساخت کاردستی کُلت کاغذی

گام اول:

برای ساخت کاردستی تفنگ کاغذی نیاز به سطح صافی برای لوله کردن کاغذ ها دارید. ابتدا کاغذ آچار را روی سطح صاف قرار دهید واز یک گوشه کاغذ را لوله کنید. توجه داشته باشید که در ساخت این نوع کاردستی باید لوله های کاغذ را کاملا محکم لوله کنید وانتهای آن را به وسیله چسب نواری به هم بچسبانید.

سپس از همین لوله استفاده کنید آن را روی کاغذ رنگی قرار دهید و این مرتبه کاغذ رنگی را دور لوله قبلی بپیچانید و انتهای کاغذ را چسب نواری بزنید طوری که  لوله سفید درون لوله رنگی بتواند به راحتی حرکت کند.

کاردستی ساخت تفنگ کاغذی

گام دوم:

یک مستطیل به طول 10 و به عرض 6 سانت از مقوا برش بزنید. سپس طول مستطیل را به سه قسمت 7/0 سانتی متری و دو قسمت 4 سانتی متری تقسیم و با خودکار علامتگذاری کنید. سپس علامت ها را به وسیله ی خط کش به صورت دقیق و منظم به هم متصل کنید. خطوط ایجاد شده را روی هم خم کرده و با ناخن برجسته کنید. لبه ی آن را با چسب گرم به هم بچسبانید تا یک مکعب مستطیل ساخته شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نقدی بر آلبوم «آرایش غلیظ» همایون شجریان

کاردستی ساخت تفنگ کاغذی

گام سوم:

لوله رنگی را روی میز قرار دهید و به وسیله خط کش هجده سانتی متر از آن را ابتداعلامت گذاری کرده سپس با قیچی یا کاتر قسمت اضافی را جدا کنید.  سپس دهانه مکعب  مستطیل رادر قسمت وسط روی  لوله قرار دهید و به وسیله خودکارکادر دوردهانه مستطیل خط بکشید و به وسیله کاتر یا تیغ موکت بری خط دهانه را برش بزنیدتا روی لوله حفره ای ایجاد شود.سپس مکعب مستطیل را درون حفره جاسازی کرده و با چسب گرم آن را محکم کنید.

کاردستی ساخت تفنگ کاغذی

گام چهارم:

به وسیله خط کش ابتدا 18 سانتی متر علامتگذاری کرده و لبه های ابتدا و انتهای لوله را هلال کنید سپس آن را به وسیله کاتر برش بزنید . سپس لوله کاغذی سفید را روی لوله رنگی با چسب گرم بچسبانید. به این ترتیب دولوله اصلی بدنه تفنگ کاغذی ساخته شده است.

کاردستی ساخت تفنگ کاغذی

گام پنجم: یک لوله کاغذی رنگی به طول 6 سانتی مترو 5 عدد لوله کاغذی رنگی به طول پنج سانتی متر برش بزنید.  سپس لوله کاغذی شیش سانتی را بالا و پنج لوله کاغذی پنج سانتی متری را زیرآن له صورت پلکانی که هر کدام نیم میلی متر از ردیف قبلی عقب تر باشدبه صورت اُریب بچسبانید. پس از آن پلکان کاغذی که به عنوان دسته تفنگ کاغذی است را زیر لوله کاغذی بدنه اصلی بچسبانید.

کاردستی ساخت تفنگ کاغذی

گام ششم:

در این مرحله برای ساختن کادر دوردسته، از کاغذ سفید آچارابتدا یک مربع جدا کنید و آن را لوله ای و نازک بپیچید. لوله کاغذی سفید را باید طوری نازک بپیچید که بتوانید وسط لوله نارنجی حرکت کند. لوله را درون لوله رنگی فرو کنید واضافه های آن را جدا کنید سپس انتهای آن را خم کنید و مجدد داخل لوله اصلی فرو کنید. کش را از قسمت خم شده رد کنید سپس با چسب نواری دو لبه ی خم شده را به هم بچسبانید.  به این ترتیب گَلنگَدن رها کردن گلوله های تفنگ کاغذی ساخته می شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آموزش نقاشی انواع ماهی

کاردستی ساخت تفنگ کاغذی

گام هفتم:

لوله کاغذی دیگری بسازید و آن را به صورت یک کادر، دور دسته پلکانی تفنگ کاغذی وقسمت خشاب مقوایی خم کرده و با چسب گرم کادر ایجاد شده را بچسبانید.توجه داشتبه باشید در این مرحله لبه های بیرونی لوله ها را با چسب قطره ای دورگیری کنید. این کار مانع از پارگی یا از بین رفتن لبه ی لوله های کاغذی  در اثرحرکت لوله ها در یکدیگر خواهد شد.

کاردستی ساخت تفنگ کاغذی

کاردستی ساخت تفنگ کاغذی

گام هشتم:

یک مستطیل به طول 8 و به عرض3 سانتی متر از مقوا جدا کنید. طول مستطیل را با خط کش به دو قسمت 8 سانتی و یک قسمت 7/0 تقسیم کنید  وسط آن را مجدد روی هم تا کنید و به صورت یک مکعب مستطیل درآورید. از کاغذ سفید مربعی به ضلع های مساوی 10 در10 جدا کنید و آن را نازک لوله  کنید.

سپس لوله کاغذی را به اندازه طول و عرض مکعب مستطیل برش بزنید. سپس آن را روی لبه های مستطیل بچسبانید تا حفره ای دور تا دور در وسط  مکعب مستطیل ایجاد شود. پس از آن طرف مقابل مقوا را روی لوله های کاغذی برگردانید و با چسب گرم محکم بچسبانید. به این ترتیب خشاب تفنگ کاغذی ساخته می شود.

کاردستی ساخت تفنگ کاغذی

t کاردستی ساخت تفنگ کاغذی

گام نهم:

برای ساختن گلوله ها مستطیل کاغذی به طول 25 و به عرض 3/7 سانتی متر برش بزنید. سپس طول کاغذ را به شکل لوله  نازک مخروطی بپیچید. از این مخروط ها 5 عدد بسازید. به این ترتیب گلوله های کاغذی تفنگ شما ساخته می شود هنگامی که مکعب خشاب را درون دسته قرار دادید گلوله ها را درون خشاب جاسازی کرده و با کش دور آن را محصور کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ساخت کاردستی ماشین وروردی و خروجی ریاضی سوم دبستان

کاردستی ساخت تفنگ کاغذی

مرحله دهم:

لوله کاغذی با کش را درون بدنه قرار دهید با هر بار کشیدن و رها کردن آن می توانید یک گلوله شلیک کنید. برای بازی می توانید لیوان ها را روی هم بچینید . از لیوان ها فاصله بگیرید و با نشانه گیری دقیق بازی را آغاز کنید.کسی که بتواند در شلیک های محدود، لیوان های بیشتری را واژگون کند برنده بازی خواهد بود. کاردستی تفنگ کاغذی را بسازید و ازخلاقیت و بازی در اوقات فراغت لذت ببرید.

تفنگ کاغذی

برای تماشای ساختن گام به گام کاردستی تفنگ کاغذی می توانید کلیپ زیر را تماشا کنید.

 

آموزش نقاشی تفنگ با ساده ترین روش

آن چیست که هم بچه دارد هم تفنگ؟

 

4.8/5 - (213 امتیاز)

1 thoughts on “کاردستی ساخت تفنگ کاغذی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *