کاردستی ساخت تفنگ دو لول کاغذی با برد ۳ متر

کاردستی ساخت تفنگ دو لول کاغذی با برد ۳ متر

بازی با تفنگ یک تفریح و سرگرمی بسیار هیجان انگیز و پر طرفدار است که می توانیدآن را به راحنی در فضای منزل یا حیاط انجام دهیدو ساعت ها از یک بازی سلامت لذت ببرید. اگر کمی خلاقیت داشته باشید نیاز به هزینه های زیاد برای خریدن تفنگ هم نخواهید داشت . در این بخش ما قصد داریم کاردستی ساخت تفنگ دو لول کاغذی با برد 3 متر را به شما آموزش دهیم پس با ما همراه باشید.

طراحی سایت فروشگاه حرفه ای با هوشمند گستران😍 (کلیک کنید)

وسایل لازم ساخت تفنگ دو لول کاغذی:

کاغذ رنگی زرد و قرمز

چسب نواری

چسب حرارتی

قیچی

کش

نی نوش آیس پک

شیوه ساخت تفنگ دو لول کاغذی:

گام اول:

دو عدد کاغذ آچار را روی سطح صافی قرار دهید و به وسیله نی نوش پلاستیکی آیس پک زا روی لبه ی کاغذها قرار دهید و به وسیله ی آن کاغذ را لوله کنید وانتهای آن را با چسب نواری به هم بچسبانید. به همین ترتیب با استفاده ازدوعدد کاغذ زرد لوله ی کاغذی دیگری بسازید .

 گام دوم:

دوعدد کاغذ رنگی دیگر را روی هم قرار دهید و این بار بوسیله یک میله ی استوانه ضخیمتر کاغذ را لوله کنیدو انتهای لبه ها را با چسب نواری محکم کنید. در لوله کردن کاغذها دقت کنید که روی هم لیز نخورند و جابه جا نشوند.

گام سوم:

در این مرحله مجدد دو عدد کاغذ رنگی را روی سطح صافی قرار دهید واین مرتبه لوله کاغذی ضخیمتر را ازروی لبه ی کاغذ ها قرار دهید و از عرض کاغذ را لوله کنید به این ترتیب لوله ی کاغذی جدید هم دهانه گشادتر و هم از لحاظ طول از استوانه های قبلی کوتاهتر خواهد بودو انتهای کاغذها را با چسب نواری به هم  بچسبانید. توجه داشته باشید لوله قبلی باید درون لوله کاغذی جدید به راحتی حرکت کند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ایده های جدید و منحصر به فرد برای کاردستی روز پدر قلب

گام چهارم:

یکی از لوله های قرمز را روی لوله زرد با چسب گرم بچسبانید. دقت کنید لوله قرمز بین لوله زرد کاملا و براحتی بتواند حرکت کند.

گام پنجم:

لوله کاغذی زرد را به دو قسمت تقسیم کرده برش بزنید. یکی ازقسمت هاروی هم فشاردهید تا کاملا تخت شود وآن را درانتهای لوله کاغذی قرمز بچسبانید. قطعه بعدی را روی قطعه صاف شده بچسبانید.

گام ششم:

برای تشکیل دسته  تفنگ دو لول کاغذی، از  لوله ی ضخیم تر استفاده کنید. طول لوله کاغذی را به دو قسمت تقسیم کنیدو برش بزنید. قسمت دهانه لوله ی کاغذی را به داخل فشار دهید و روی هم تخت کنید طوری که بتوانید آن را درون دهانه لوله کاغذی قبلی فرو کنید.

وسط قطعه بعدی را تا بزنیدو به داخل خم کنید تا روی لوله کاغذی یک شیار ایجاد شود . روی شیار ایجاد شده را چسب بزنید وآن را زیردسته قبلی بچسبانید به این ترتیب دسته تفنگ دولول کاغذی نیز ساخته می شود.

گام هفتم: انتهای لوله زرد را به طرف داخل خم کنید سپس به وسیله چسب گرم آن را زیر قسمت لوله های اصلی و دسته تفنگ کاغذی بچسبانید.

گام هشتم:

دو قطعه کوچک از نی نوش آبس پک را جدا کنید. یکی از آن ها را در قسمت بالای تفنگ دو لول کاغذی و داخل دسته بچسبانید قطعه دوم را درون لوله روبه رویی بچسبانید طوری که وقتی لوله را حرکت می دهید این دو قطعه در هم چفت شوند.

t کاردستی ساخت تفنگ دو لول کاغذی با برد ۳ متر

گام نهم:

در این مرحله تفنگ دو لول کاغذی شما آماده است کافیست دور لوله اول یک کش بیندازید و لوله را درون لوله اول جابجا کنید کش رها شده وبه هدف اصابت می کند. هنگامی که کش دور لوله به لوله کوتاه آیس پک فشار وارد کند باعث رها شدن کش به طرف مقابل می شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
راز و رمز یک زندگی خوب چیست؟

بردیا مسافتی که ممکن است کش تفنگ دولول کاغذی طی کند گاهی بیش از سه متر است . بازی با کاردستی تفنگ دو لول جذاب کاغذی می تواند لحظات فرح بخشی هم برای شما وهم برای دوستانتان ایجاد کند.

برای تماشای ساختن گام به گام کاردستی تتفنگ دو لول کاغذی می توانید کلیپ زیر را تماشا کنید.

امتیاز به این نوشته

2 thoughts on “کاردستی ساخت تفنگ دو لول کاغذی با برد ۳ متر

  1. مصطفی میگوید:

    سلام ممنون از کاردستی تون فقط اونجایی که دوتا لوله کوچک می برید بعداون رو داخل لوله دیگه قرارمیدیدکه بعد کش رودورلولهدیگه میپیچید بعدوقتی اون لوله راداخل کش میکنید بعد میکشید کش پرتاب میشه تروخدا بگیداون لوله چه چوری هستش که کش رو پرتاب میکنه تروخدا توضیح بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *