کاردستی مجسمه خمیری پاندای کونگ فو کار

کاردستی مجسمه خمیری پاندای کونگ فو کار

ساخت مجسمه های خمیری هنر زیبایی است که علاوه برپرورش خلاقیت ذهنی هنر دست ورزی را نیز تقویت می کند. با ساختن مجسمه خمیری پاندای کونگ فو کار می توانید این شخصیت محبوب  انیمیشنی را طبق سلیقه شخصیتان باز آفرینی کنید.

طراحی سایت فروشگاه حرفه ای با هوشمند گستران😍 (کلیک کنید)

برای تهیه خمیر مجسمه سازی می توانید به مطلب ساخت خمیر در سایت نوجوان ها مراجعه کنید و شیوه پخت و رنگ آمیزی خمیر مجسمه سازی را بیاموزیدو خودتان برای مجسمه خمیری پاندای کونگ فو کارخمیر درست کنید.

وسایل لازم :

خمیر مجسمه سازی به رنگ مشکی و سفید

سُمبه کوچک (ابزار گل سازی)

چسب چوب(بهتر است برای ساخت مجسمه های خمیری از چسب چوبی استفاده کنید که پس از خشک شدن  بی رنگ می شوند)

خلال دندان

شیوه ساخت مجسمه خمیری پاندای کونگ فو کار:

گام اول :

از خمیر به اندازه یک گردو جدا کنید.  بین دو کف دست خمیر را کاملا گرد کنید؛ طوری که سطح خمیر کاملا یکدست شود. خمیر گرد شده را کمی بین دو انگشت اشاره و شصت فشار دهید تا کمی به شکل بیضی تغییر شکل دهد.

گام دوم:

برای فرورفتگی جای چشم ها، ابتدا بیضی به وسیله ی سُمبه (فلزی یا پلاستیکی فرقی ندارد) با فاصله منظم به شکل افقی،  روی یک چهارم بالای بیضی دو حفره یک اندازه ایجاد کنید.

کاردستی مجسمه خمیری پاندای کونگ فو کار

گام سوم:

یک گلوله کوچک از خمیر مشکی جدا کنید و بین دو انگشت به شکل دایره گلوله کنید. داخل حفره را ابتدا به کمی چسب چوب آغشته کنید. سپس گلوله کوچک را وسط حفره قرار دهید و به وسیله سُمبه خمیر را به اندازه داخل حفره باز کنید. برای حفره دوم نیز همین کار را انجام دهید.به این ترتیب دور حدقه ی چشم مجسمه خمیری پاندای کونگ فو کار تشکیل می شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
قصیده برف از ملک الشعرای بهار

کاردستی مجسمه خمیری پاندای کونگ فو کار

گام چهارم :

برای قسمت پوزه مجسمه خمیری پاندای کونگ فو کار، یک گلوله به اندازه نخودچی از خمیر سفید جدا کنید و آن را بین انگشت گرد کنید. پس از آن خمیر را با فشار بین انگشت شصت و اشاره،  گلو له ی خمیری را به بیضی تبدیل کنید. بین دو حفره را کمی چسب چوب بزنید و خمیر بیضی را بین دو حفره بچسبانید.

گام پنجم:

برای ساختن بینی مجسمه پاندای خمیری، یک گلوله کوچک از خمیر مشکی را پس از مسطح کردن خمیر، بالای قسمت پوزه بچسبانید.

کاردستی مجسمه خمیری پاندای کونگ فو کار

گام ششم:

برای ساختن گوش های مجسمه خمیری پاندای کونگ فو کار، دو گلوله از خمیر مشکی جدا کنید.پس از صاف کردن سطح گلوله ها بین انگشتانتان، آن ها را بالای حفره چشم ها  روی خمیر سفید بچسبانید. برای تشکیل حفره داخلی گوش ها کافیست به وسیله ی سُمبه لبه ی پایینی گلوله خمیری را فشار دهید.

برای مردمک چشم ها، دو گلوله کوچک از خمیر سفید و مشکی را روی هم بچسبانید. سپس آن را  وسط حفره حدقه ی مشکی دور چشم، بچسبانید.

گام هفتم:

برای ساختن دست های مجسمه ی پاندای خمیری قطعه ای از خمیر مشکی جدا کنید ابتدا بین دو کف دست آن را به شکل لوله ای شکل دهید. سپس لوله را به شکل حلالی خم کنید وقسمت وسط خمیر را کمی فشار دهید تا تخت شود. به این ترتیب حجم سینه و دو دست مجسمه ی پاندای خمیری را ساختید.

کاردستی مجسمه خمیری پاندای کونگ فو کار

گام هشتم :

برای قسمت شکم پاندا یک گلوله از خمیر سفید بسازید. پس از آن یک خلال دندان را به چسب چوب آغشته کنید و به وسط گلوله ی خمیری فرو کنید. طول خلال دندان باید طوری باشد که بتوانیدابتدا دست های مجسمه ی خمیری را  از وسط روی خلال قرار دهید؛ و پس از آن  سر پاندا را از قسمت وسط و زیر پوزه،  به نوک خلال دندان فرو کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی قاب عکس سه بعدی

گام نهم:

مرحله ی پایانی مجسمه خمیری پاندای کونگ فو کارساخت پاها  است. برای این کار ابتدا دو قطعه از خمیر مشکی جدا کنید سپس به شکل دو استوانه کوچک در دستتان شکل دهید. و آن را به قسمت کناره های شکم مجسمه بچسبانید.

برای تزئین و زیبا تر شدن مجسمه پاندا می توانید از خمیر سفید ، گلوله های کوچکی بسازید با سُمبه آن ها را تخت کنید و آن را در قسمت کف پا و کف دست های مجسمه ی پاندا بچسبانید. همچنین گلوله های کوچک تری بسازید و به جای انگشتان دست و پاهای پاندا استفاده کنیدتا به شکل طبیعی خرس پاندا بیشتر شبیه باشد.

مجسمه خمیری پاندای کونگ فو کارشما آماده است. می توانید در قسمت پشت مجسمه، مگنت های آهنربایی بچسبانید و آن  را به سرتخت خوابتان یا روی در یخچال بچسبانید و از زیبایی و خلاقیت هنریتان لذت ببرید.

 

 

امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *