کاردستی هواپیمای گلایدر کاغذی

کاردستی هواپیمای گلایدر کاغذی

برای بازی های انفرادی یا دونفره بهترین و ساده ترین گزینه،  ساختن یک  کاردستی  هواپیمای گلایدر کاغذی است. بازی با کاردستی های ساده اوریگامی بسیار لذت بخش و سرگرم کننده است ونیاز به خرید لوازم گران قیمت ندارد.  شما می توانید با به کار گرفتن خلاقیت ذهنی و توانمدی هایتان بهترین و سرگرم کننده ترین لوازم بازی را بسازید و ساعت ها هنگام اوقات فراغت از بازی لذت ببرید.

طراحی سایت فروشگاه حرفه ای با هوشمند گستران😍 (کلیک کنید)

لوازم  ساخت کاردستی هواپیمای گلایدر کاغذی به شیوه اوریگامی

1-کاغذ رنگی یا سفید در اندازه a4

2-قیچی

شیوه ساخت کاردستی هواپیمای گلایدر کاغذی

هواپیمای گلایدر کاغذی

گام اول : برای ساخت تنه کاردستی هواپیما با کاغذ، ابتدا کاغذمستطیلی را از طول به شکل خطی صاف روی هم تا زده و با پشت ناخن خط  ایجاد شده را برجسته کنید.  سپس کاغذ را باز کنید  و از سمت وارونه ی کاغذ مجددا همان خط قبلی را تا بزنید و با پشت ناخن خط ایجاد شده را محکم کنید.  اکنون کاغذمستطیل از طول به دو قسمت  کاملا مساوی تقسیم شده است.

گام دوم: گوشه ی بالای مستطیل را روی به خط کناره کاغذ به طورت کج تا بزنید تا یک مثلث روی کاغذ تشکیل شود و با پشت ناخن خط تای آن را کاملا آن رامحکم کاری کنید. کاغذ را باز کرده و دوباره  از سمت مخالف گوشه ی دیگر کاغذ را روی لبه ی مستطیل تا زده و با پشت ناخن آن را خط بیندازید.

به این ترتیب وسط کاغذ مستطیل  یک خط عمود و یک خط ضربدری  ایجاد شده است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
جدیدترین عکس پروفایل در مورد خدا با متن و بدون متن

گام سوم : کاغذ را باز کنید و لبه بالای مستطیل را از عرض به طرف پایین تا جایی که خط های ضربه دری ایجاد شده تا بزنید و با پشت ناخن خط ایجاد شده را برجسته کنید.

گام چهارم: کاغذ را باز کنید و مثلث های ایجاد شده دو طرف را از گوشه های کاغذ را از دو طرف به طرف داخل خم کنید تا یک مثلث واحد تشکیل شود و خط های تا را با پشت ناخن کاملا خط برجسته کنید.

گام پنجم : دراین قسمت دماغه  کاردستی هواپیمای  گلایدر کاغذی شما تقریبا تکمیل شده است. قسمت پایین بدنه مقداری از کاغذ را برای باله انتهای گلایدر لازم داریم که بهتر است حدود 5 سانت از پایین مستطیل را به طرف بالا خم کنید و با پشت ناخن کاملا خط بیندازیدو به وسیله قیچی آن را  جدا کنید. یا می توانید با احتیاط خط ایجاد شده را کاملا تا بزنید و آن را با دست پاره کنید.

گام ششم : برای باله پایینی کاردستی هواپیمای  گلایدر کاغذی،  مستطیل برش خورده را روی زمین قرار دهید ابتدا از وسط آن را به دو قسمت مساوی تا بزنید و با پشت ناخن خط ایجاد شده را محکم  کنید.

سپس یک سمت وارد شده و آن را روی ادامه تا برنید و تا را با پشت ناخن محکم کاری کنید. سپس از عرض یک برش نیم سانتی پایین قسمت تاخورده ایجاد کنید.قسمت انتهایی را به صورت صاف به طرفین تا بزنید و محکم کاری کنید. باله هدایت کننده کاردستی گلایدر کاغذی شما آماده است.

گام هفتم :مرحله پایانی به وجود آوردن دماغه هدایتگر برای  بدنه کاردستی گلایدرکاغذی است.  دو لبه بال های گلایدر را باز کرده و باله عقبی را مابین مثلث های قبلی قرار دهید. اکنون وسیله بازی هیجان انگیز شما آماده است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی توپ آکاردئونی

بازی با هواپیمای گلایدر کاغذی

با این هواپیمای کاغذی بازی های مختلفی می توانید انجام دهید . برای بازی دونفر در یک خط بایستید و  کاردستی گلایدر کاغذی را پرتاب کنید. کسی که بتواند  فاصله بیشتری گلایدر را در آسمان به پرواز در بیاورد برنده مسابقه خواهد بود.

برای دیدن مراحل ساخت  کاردستی هواپیمای گلایدر کاغذی اوریگامی کلیپ زیر را مشاهده کنید.

 

 

 

4.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *