کلاس آمادگی آزمون المپیاد شیمی ( هفت‌خان از مشاوره تا کلاس و منابع اختصاصی)

آزمون المپیاد شیمی

یکی از رقابت‌های پرهیجان بین دانش‌آموزان تیزهوش و مستعد ایرانی، آزمون المپیاد شیمی است. این درس با توجه به دربرداشتن معادلات و فرمول‌های جذاب متعدد، چالش متفاوتی برای علاقه‌مندان به کشف و ارزیابی معادلات و مباحث شیمی به شمار می‌رود. ساختار رقابت به نحوی است که برای گرفتن نتیجه منجر به مدال باید آمادگی لازم را کسب کرد و این آمادگی، صرفاً توانایی و استعداد فردی در درس شیمی نیست.

طراحی سایت فروشگاه حرفه ای با هوشمند گستران😍 (کلیک کنید)

اصل مهم، بهره گرفتن از تجربیات اساتید و دریافت آموزش‌های لازم برای آمادگی در آزمون، است که هر دانش‌پژوه هوشیاری باید آن را در نظر داشته باشد. بر همین اساس، شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون المپیاد، همیشه ازجمله توصیه‌های اکید اهالی فن بوده است.

المپیاد: دورنمایی از استعداد نهفته که بیدار می‌شود

المپیاد به معنای واقعی کلمه رقابت تنگاتنگ جذابی است که ذهن دانش‌آموز را نه‌فقط در مقیاس کشوری که در سطح جهانی، به ذهن دانش‌آموزان سایر کشورهای جهان پیوند می‌دهد. آزمون جهانی المپیاد درواقع بستر مطلوبی است که به شناخت هرچه بهتر استعدادهای علمی فرد در سنین پیش از جوانی و آفرینش آینده‌ای روشن و تضمینی کمک می‌کند.

خوشبختانه، با توجه به آمار بالای حضور دانش‌آموزان تیزهوش و مستعد در سیستم آموزشی کشور، شناسایی این دسته از دانش‌آموزان کار چندان دشواری نیست. هرچه کادر علمی مدرسه، تمرکز و فعالیت سنجیده و هدفمندتری در راستای بال‌وپر دادن به دانش‌آموز آینده دار داشته باشد، فرصت پیروزی او در عرصه رقابت‌های جهانی، مانند المپیاد، دوچندان خواهد شد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چگونه فرزندان را برای رفتن به متوسطه دوره اول آماده کنیم؟

نقش والدین در مسیر کشف استعدادهای خفته فرزندان، به‌نوعی تقویت‌کننده تلاش کادر علمی و سیستم آموزشی خواهد بود. هرچه پدر و مادر بستر حمایتی و روانی مناسبی را برای پیشرفت فرزند خود فراهم کنند، او هم با کمال میل و تمرکز بهتری می‌تواند برای آنچه واقعاً استعداد دارد، آماده باشد.

موسسه آموزشی طلایی‌ها، به‌عنوان یکی از هدفمندترین سیستم‌های آموزشی و آمادگی برای المپیاد در کشور، موفق شده است پل ارتباطی محکمی را بین مدرسه و خانه ایجاد کند. درنتیجه دانش‌آموز در قدم اول می‌تواند با انجام یک تست استعدادیابی، بر جامه رؤیاهای خود برای کسب مدال در المپیاد جهانی، لباس واقعیت بپوشاند.

تست استعدادیابی کمک می‌کند تا دانش‌آموز سطح علمی و آمادگی خود را برای شرکت در کلاس آمادگی مناسب خود بشناسد. در همین راستا، مشاوری که با او در ارتباط خواهد بود، گزارش ارزیابی تست را در اختیار قرار می‌دهد و بدین ترتیب دانش‌آموز بدون هیچ ابهامی می‌تواند آن‌گونه که می‌تواند در کلاس حضور داشته باشد.

بسیاری از رقبای المپیاد جهانی شیمی از همین بستر سنجیده و شفاف، شکوفا شده‌اند و اکنون می‌توانند با چشم‌اندازی درست و تضمینی، برای آینده علمی و تحصیلی خود گام‌های درستی بردارند.

آزمون المپیاد شیمی

آنچه برای ورود به المپیاد شیمی نیاز دارید

المپیاد شیمی یکی از شش درس اختصاصی از مجموعه المپیادهای جهانی است که از قضا رقابت جدی و قابل‌توجهی بین دانش‌آموزان این درس موج میزند. هر دانش‌آموزی که متوجه می‌شود می‌تواند در این آزمون جهانی صاحب یکی از مدال‌های رنگی باشد، تلاش می‌کند برای آماده‌سازی پیش از آزمون مهیا شود.

جست‌وجو و انتخاب بهترین کلاس برای آماده‌سازی پیش از آزمون، نخستین تلاش جدی دانش‌آموز مستعد است. در گام‌های بعدی، مطالعه و دسته‌بندی منابع آزمون المپیاد شیمی، پیگیری و انتخاب روش‌های آموزش و همچنین ارزیابی سابقه علمی اساتید کلاس‌ها ازجمله مهم‌ترین اقداماتی است که برای آمادگی در آزمون ضرورت دارد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ایده های برای استفاده از روزنامه باطله

با این اوصاف شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون یکی از طلایی‌ترین برگ‌های برنده‌ای است که موسسه طلایی‌ها برای برگزاری آن برنامه‌ریزی کرده. کلاس آمادگی المپیاد شیمی در سه دسته‌بندی کلاس گروهی، کلاس خصوصی (تدریس خصوصی المپیاد شیمی) و کلاس نیمه‌خصوصی هم‌اکنون در روزهای هفته به‌صورت آنلاین یا حضوری برگزار می‌شود.

نکته جالب‌توجه در مورد آماده‌سازی دانش‌آموز، اختصاص جلسه مشاوره رایگان پیش از برگزاری کلاس است. این اقدام کمک بسیار زیادی به ایجاد یک ذهنیت درست و شکل یافته برای دانش‌آموز می‌کند. درنتیجه او پس از گرفتن پاسخ همه سؤالاتی که در ذهن دارد، می‌تواند بهترین بهره را از کلاس موردنظر ببرد.

چگونه برای شرکت در المپیاد شیمی کاملاً آماده باشیم؟

پرداختن به موضوع کلاس آمادگی همیشه به‌عنوان نقطه عطف شروع آموزش و آماده‌سازی، مطرح می‌شود. با توجه به ضرورت تمرین، ابهام‌زدایی و رفع اشکال، مرور و آشنایی با انواع سؤالات احتمالی آزمون المپیاد شیمی، چنین کلاسی قطعاً راه روشنی برای دانش‌آموز می‌سازد.

شرکت در چنین کلاسی بدون شک مزایای زیر را درخود نهفته دارد:

  • فراهم کردن جلسه تعیین سطح پیش از شروع کلاس
  • اختصاص زمان کافی به مطالعه و مرور دروس پیش‌نیاز
  • شخصی‌سازی برنامه کلاسی برای کلاس‌های خصوصی و نیمه‌خصوصی (زمان‌بندی و تدوین برنامه به‌تناسب نیاز و آمادگی دانش‌آموز)
  • اختصاص گزارش عملکرد و ارزیابی وضعیت دانش‌آموز و ارائه آن به فرد و والدین دانش‌آموز
  • دسته‌بندی کلاس در سه سطح کلاس گروهی، نیمه‌خصوصی و خصوصی
  • امکان برگزاری کلاس به دو روش آنلاین و حضوری
  • امکان دسترسی به جلسات کلاس به‌صورت جداگانه و مختص به هر مبحث
  • فرصت بهره‌مندی از اساتید برتر (مدال‌های سال گذشته المپیاد یا مدرسین فعلی دانشگاه‌های ممتاز کشور)
  • دریافت مشاوره تا پایان کلاس از مدال‌های المپیاد سال‌های گذشته (دهه 80 و 90)
  • فرصت تعامل با مؤسسات دارای سابقه علمی که خروجی قابل‌توجهی هم در المپیاد سالانه دارند
  • فرصت تعامل با دانش‌آموزان ممتاز برای کسب تجربیات منحصربه‌فرد و تقویت بنیه علمی
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آشنایی با علائم و نشانه‌های بلوغ در پسران

آزمون المپیاد شیمیمهم‌ترین منابع اختصاصی برای المپیاد شیمی

یکی دیگر از برگ‌های برنده برای کسب مدال المپیاد شیمی، در اختیار داشتن منابع المپیاد شیمی است. هرچه توشه دانش‌آموز پربارتر باشد، نتیجه به‌مراتب درست و بهتری از آزمون می‌گیرد. ناگفته نماند که یکی از اهداف کلاس‌های آمادگی آزمون، ارزیابی صفر تا صد منابع خواهد بود تا دانش‌آموز با دید 360 درجه و تسلط کامل، از عهده چم‌وخم سؤالات آزمون بربیاید.

بخشی از منابعی که برای آزمون المپیاد شیمی در نظر گرفته می‌شود شامل فهرست زیر است:

  • کتاب‌های شیمی نظام قدیم دوم دبیرستان تا پیش‌دانشگاهی مهندس بازرگانی
  • شیمی عمومی سیلبربرگ
  • شیمی عمومی مورتیمر
  • ۲۰۰۰ مسئله حل‌شده شیمی فیزیک شونز
  • شیمی فیزیک دکتر آقایی
  • شیمی تجزیه هریس
  • شیمی آلی دکتر سیدی
  • شیمی فیزیک لوین
  • شیمی معدنی میسلر

لازم به یادآوری است که دانش‌آموز با شرکت در کلاس آمادگی آزمون المپیاد شیمی صرفاً به این فهرست محدود، اکتفا نخواهد کرد. بلکه با راهنمایی استاد و منتور، مجموعه کاملی از منابع اختصاصی ( کتب درسی و غیردرسی + جزوات پیشنهادی استاد) در اختیار او قرار خواهد گرفت.

 

مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌ وکار مهمان منتشر شده است و نشریه اینترنتی نوجوانها هیچ مسئولیتی را در این مورد نمی‌پذیرد.

امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *