گفتگو با سهند پورجواد رکورد دار،هوش کودکان زیر ۱۰ سال

کودک موفق

این شما و این هم یک کودک موفق به نام سهند پورجواد که موفقیت های زیادی را تاکنون کسب کرده است.

طراحی سایت فروشگاه حرفه ای با هوشمند گستران😍 (کلیک کنید)

سهند جان خودت را بیشتر برای ما معرفی می‌کنید؟

سهند پورجواد متولد ۲۸ ابان ۱۳۹۱ در شهر مشهد هستم . پدرم شغل آزاد دارد و مادرم علی رغم تحصیلات دانشگاهی خانه هستند و بیشتر وقتشان را با من می گذرانند.  کمتر از ۹ ماه داشتم که به همراه خانواده به ترکیه مهاجرت کردیم و حدود ۲ سال است که به ایران برگشتیم .

به عنوان یک کودک موفق در چه زمینه هایی فعالیت دارید؟

در زمینه های مختلفی در حال حاضر فعالیت می کنم. بعضی ها را حرفه ای و بعضی را در حال یادگیری هستم. زبانهای خارجی ، پیانو ، حل مکعبهای و یا بهتره بگویم شکلهای هندسی روبیک و از همه مهمتر برنامه نویسی برای کامپیوتر و تلفن‌های همراه .البته در کنار درس و مدرسه .

ماشاالله،عنوان کودک موفق برازنده شماست، راستی چطور در این سن موفق شده ای در این حرفه ها فعالیت جدی و مستمر داشته باشید؟

علاقه شخصی من به این مسائل باعث شد که پدر و مادرم پی به خواسته ها و نیازهای من ببرند و با فراهم کردن امکانات لازم ، آموزش اساتید خوب و برنامه ریزی منظم برای زندگی توانستم به این موفقیت ها دست پیدا کنم .

گفتگو با سهند پورجواد رکورد دار،هوش کودکان زیر 10 سال

نقش خانواده و اطرافیان در موفقیت و برنامه ریزی هایت چه مقدار است؟

خیلی زیاد ، در واقع آنها هستند که با حمایت خودشان برای من شرایطی فراهم کرده‌اند که من بتوانم به همه این کارها برسم .به عنوان مثال مادر من روزانه چندین ساعت برای رفت آمد من به کلاس‌های مختلف وقت می‌گذارد.ساعتها پشت در کلاس منتظر من می ماند . بدون کمک و حمایت آنها من هم الان هیچ چیز نداشتم .

 آرزوها و اهدافت چیست؟

من آرزو دارم یک روز بتوانم در تیم برنامه نویس مایکروسافت باشم. در عین حال برنامه های برای رسیدن به ناسا و یا  بهترین سازمان فضایی دنیا دارم .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
گفتگو با آرمیتا رزاقیان خبرنگارنوجوان

خب آقای مهندس سهند  ،شما ده سال آینده خودت را در چه جایگاهی میبینید؟!!

ده سال زمان خیلی زیادی است و من باید تا آن موقع حتما به مایکروسافت رسیده باشم.

با توجه به اینکه هنرهای مختلفی دارید، دوست دارید در کدام زمینه ها پیشرفت کنید!!

برنامه نویسی برای کامپیوتر اولین و مهمترین هدف من در زندگی است. اما نه هر برنامه نویسی ، برنامه نویسی مرتبط با علوم فضایی و سفر به خارج از کره زمین.

من به عنوان یک پیانیست هنر را فقط برای آرامش خودم دوست دارم .دوست دارم بتوانم رکورد جهانی حل روبیک رو هم برای خود کنم .

گفتگو با سهند پورجواد رکورد دار،هوش کودکان زیر 10 سال

آیا کسانی در جمع آوری مطالب کمکت می کنند یا خودت با توجه به علاقه هایت مطالب خاصی را پیدا می کنی؟

بیشتر خودم از طریق اینترنت ولی پدرم در زمینه های که آگاهی ندارم خیلی کمکم می‌کند. حتی مسائلی که خودش نمی داند را هم برای من از طریق دوستان و دیگر اساتید پیدا می‌کند به طوری که تا وقتی از دقت و صحت یک مسئله اطمینان نداشته باشد به من نمی گوید.

 چه اتفاقی باعث شد  که ویدیو بسازی و محتوای مختلف تولید کنی و در فضای مجازی به اشتراک بگذاری؟

یک روز خیلی اتفاقی در یک مهمانی از طریق یکی از دوستانم پیج یک نفر را به من نشان دادند.من هم اعتقاد دارم بهترین راه این است که یک چیز را فراموش نکنی ، و آن آموختن آن مطلب است .برای همین شروع کردم به ساختن ویدیو و اشتراک گذاری آنها.

صفر تا صد کار های ساخت محتوا را خودت انجام می دهی ؟؟ مثل تدوین، صدا گذاری یا از دوستانت کمک میگیری؟

خب همانطور که در پیج من می‌بینید کیفیت ویدیو ها به مراتب بهتر می شود. به این علت است که من در  این کار پیشرفت می کنم و البته خانواده هم وسایل بهتری برای من تهیه کرده‌اند. البته هنوز تا آن چیزی که خودم می‌خواهم فاصله دارم که به علت نداشتن امکانات لازم مثل کامپیوتر خوب و دوربین تصویر برداری حرفه ای است ولی همه کارها را خودم انجام میدهم .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مصاحبه اختصاصی با آقای مقداد باقرزاده؛ آموزگار روستای آیرقایه

کودک موفق

 آقای سهند پورجواد  به عنوان یک کودک موفق ، از چند سالگی شروع به یادگیری نواختن پیانو کردی؟

اولین بار در ۳ سالگی در مهد کودک ولی خیلی جدی نبود  و به علت تغییر مدرسه پیانو را کنار گذاشتم . دوباره حدود یک سال پیش دوباره شروع به تمرین و آموختن پیانو کردم . همین جا تشکر می کنم از استاد بسیار دلسوز و مهربانم خانم  علیدوست که همیشه با صبر و مهربانی کنار من بوده‌اند و پله پله باعث پیشرفت من شدند.

در موسیقی سبک خاصی را می پسندی؟

بله بیشتر موسیقی کلاسیک را دوست دارم و در زمانهای بیکاری آثار کلاسیک بتهوون موتزارت و … دیگر مشاهیر موسیقی کلاسیک رو گوش می کنم.

به زبان های خارجی تسلط داری؟ به چه زبانی؟

در واقع من از بدو تولد با سه زبان شروع به صحبت کردن کردم ، فارسی که زبان مادری من بود ، ترکی استانبولی و انگلیسی ولی بعد از مدتی به زبان های دیگر هم علاقه مند شدم و در حال حاضر به زبان های آلمانی و فرانسوی هم در کنار سه زبان قبلی ، مسلط صحبت می کنم .

 چه نوع دانش آموزی هستی؟ چه از نظر درسی و چه از نظر اخلاقی؟

از نظر درسی هم دانش آموز خوبی هستم. کلاس دوم را جهشی قبول شدم برای رفتن به کلاس سوم. ولی برای اینکه سنم کم بود نتوانستم به کلاس سوم بروم و مجبور شدم همان پایه دوم را بخوانم. ولی خودم در خانه با کمک مادرم ریاضی ، علوم و فارسی را تا پایان کلاس چهارم تمام کرده‌ام .

سهند پور جواد

 با دیدن ویدیوهایت متوجه شدم فن بیان و دایره واژگان خوب و بالایی داری آیا برای تقویت آنها دوره فن بیان رفته ای؟

خیر کلاس و دوره خاصی نرفته ام و در واقع همین تسلط من به زبانهای مختلف باعث شده تعداد زیادی از کلمات درون ذهنم شکل بگیرد و در جای مناسب از آنها استفاده کنم. در کنارش خواندن کتاب هم به زبانهای مختلف بی تاثیر نیست .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
امیرعلی آریایی مهر،نوجوان فوتبالیست

 پس خیلی اهل مطالعه هستید؟

من حتی زمانی که خواندن و نوشتن نمی‌دانستم پدر و مادرم هر شب برای من کتاب می‌خواندند. من هم همین عادت رو دنبال می کنم و روزانه حتما مقداری مطالعه دارم .

 سهند پورجواد به عنوان یک کودک موفق ،کودک پر شور و بازیگوشی است یا کودکی  خجالتی و آرام؟

بهتر است از پدر و مادرم بپرسید؛ ولی من از هر فرصتی که پیدا کنم سعی می کنم بهترین استفاده را ببرم . زمان بازی ،بازی می کنم و زمان درس و کار تمرکز روی درس هایم هست .

 چقدر خوب! کمی از مسابقات و مقام هایی که کسب کردی برای ما تعریف کن؟

من در چند مسابقه بین المللی و جشنواره داخلی شرکت کردم که از همه مهمتر است IQ منسا بوده که رکورد جهانی زیر ده سال رو دارم با نمره ۱۴۶.

جشنواره ابن سینا

مدال برنز مسابقات ریاضی سنگاپور …

و کودک شایسته هند که به علت ویروس کرونا هنوز بخش حضوری انجام نشده است.

رکورد حل مکعب روبیک کلاسیک در ۴۰ ثانیه و‌حل بیش از ۹ مدل روبیک دیگر

 به نظر شما چطور یک انسان موفق باشیم؟

در اولین قدم لازم است که بدانیم چه می خواهیم و هدفمان چیست و در ادامه با برنامه ریزی درست ، کار سخت و تلاش زیاد می شود به هر چیزی دست پیدا کرد. مهم این است که سختی های راه شما را خسته نکند و دست از تلاش برندارید .

در آخر صحبت، سهند پورجواد به عنوان کودک موفق چه حرفی برای بقیه دارد؟

تا جایی که می‌توانید برای رسیدن به اهدافی که دارید بجنگید. حتی اگه از نظر بقیه مسخره باشد هیچ چیز نباید شما رو از هدفی که دارید دور کند.

گفتگو : سجاد زین العابدین

3.9/5 - (51 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *