کاردستی جعبه جواهرات به شکل کاپ کیک (ویدئو)

کاردستی جعبه جواهرات به شکل کاپ کیک

ساخت کاردستی جعبه جواهرات به شکل کاپ کیک می تواند وسیله هیجان انگیزی برای پنهان کردن جواهرات اصلی یا بدلی شما باشد.

طراحی سایت فروشگاه حرفه ای با هوشمند گستران😍 (کلیک کنید)

وسایل مورد نیاز:

پارچه سفید

مداد

یک بشقاب دایره ای

خط کش

قیچی

لاک ناخن به رنگ های مختلف

بند کفش

مقوای ماکت سازی

چسب حرارتی

اسفنج کوچک

چند خلال دندان چوبی

شیوه ساخت کاردستی جعبه جواهرات به شکل کاپ کیک:

گام اول:

فوم رنگی را روی میز قراردهید و بشقاب گرد را وسط آن بگذارید و با مداد دور بشقاب را خط بکشید. به وسیله ی قیچی دور آن را برش بزنید. برای این که مرکز دایره دقیقا علامت گذاری شود یک مرتبه دایره را از قطر روی هم تا بزنید و به وسیله نوک مداد مرکز دایره را علامت گذاری کنید.دایره را باز کنیدو یک مرتبه دیگر از جهت مخالف آن را تا بزنید و با مداد نقطه وسط را علامتگذاری کنید.

گام دوم:

به وسیله خط کش ابتدا دایره را از مرکز به 4 قسمت خط کشی کنید. سپس به 8 قسمت و پس از آن به 16 قاچ مساوی خط کشی کنید. به وسیله ی دهانه یک لیوان دایره دوم را روی مرکز دایره قرار داده و با مداد دور دهانه لیوان را خط بکشید.

روی خط های بعد از دایره کوچکتر را یک لایه چسب گرم بکشید و یک لبه ی نیم میلیمتری از دو طرف خط کوتاه را به هم نزدیک کنید تا به یکدیگر بچسبند به این ترتیب یک چین کوچک و ظریف روی فوم ایجاد می شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ساخت جعبه آینه، هنری فراموش شده

سپس تمام خطوط کنار این چین را به همین ترتیب ابتدا چسب بزنید وپس از ان با نزدیک کردن دو طرف خط به یکدیگر یک چین  زوی بدنه ی دایره درست کنید. در پایان، دایره شما 16چین کوچک بعد از خط دایره ای که با لبه لیوان کشیده بودید خواهد داشت و به صورت کاسه ای شکل خواهد گرفت.

گام سوم:

با استفاده از دهانه لیوان یک دایره از مقوای ماکت برش بزنید. لیوان را برعکس روی زمین قرار دهید و بدنه فومی که چین داده بودید را روی ته لیوان بگذارید. با کمی فشار اطراف کاسه ای شکل فوم را دور دیواره های لیوان پایین بکشید تا شکل استوانه ای لیوان را به خود بگیرد.

توجه داشته باشید که لیوان باید از کف کاسه بزرگتر باشد تا شکل استوانه ای آن درست شود.به این تزتیب کاسه کاپ کیک ساخته می شود. حالا می توانید لیوان را از کاسه کاپ کیک جدا کنید و دایره مقوایی را ته کاسه قرار دهید.

گام چهارم:

برای قسمت بالای کاردستی جعبه جواهرات به شکل کاپ کیک نیاز به پارچه رنگ شیری یا سفید دارید. کاسه کاپ کیک را روی میز قرار دهید و مجدد لیوان را درون آن فرو کنید. سپس به وسیله ی متر دور کاسه را اندازه گیری کنید.

هر چقدر اندازه دور محیط کاسه کاپ کیک شما باشد؛ به عنوان طول مستطتیل که در کاردستی ما 36 سانت است وعرض مستطیل را 22 سانت با خط کش روی پارچه خط کشی کنید و به وسیله قیچی قسمت های اضافی اطراف پارچه را برش بزنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
داستان ضرب‌المثل‌ فارسی؛ دل به دل راه دارد

گام پنجم:

یک سانت ازلبه ی مستطیل را روبه داخل تا بزنید و به وسیله ی سوزن و نخ  پایین تازده شده را کوک بزنید. به این ترتیب لیفه ای برای رد کردن بند کفش ساخته اید. پی از آن مستطیل را از وسط روی هم تا بزنید و لبه ی تا زده شده را به یکدیگر بدوزید.

دوخت را تا کنار قسمت تا خورده قبلی ادامه دهید و دقت کنید قسمت تا خورده نباید به هم دوخته شود. انتهای دوخت را محکم کرده و نخ را جدا کنید. سپس پارچه را وارونه کنید تا دوخت ها داخل بدنه مستطیل پارچه ای قرار گیرد.

گام ششم:

بند کفش را باید از لیفه ای که دور مستطیل دوخته بودید رد کنید. برای این کار می تانید از یک گیره کاغذ یا سوزن قفلی استفاده کنید. به این ترتیب به راحتی می توانید بند کفش را از بین لیفه ای که بالای مستطیل دوخته بودید رد کنید. بند کفش را از دو طرف بکشید تا لیفه جمع شود و بندها را گره کنید.

گام هفتم:

قسمت پایین مستطیل پارچه ای را داخل کاسه کاپ کیک فرو کنید و به وسیله  چسب حرارتی آن را به داخل بدنه کاردستی کاسه کاپ کیک متصل کنید.چون طول مستطیل را قبلا با دور بدنه کاسه منطبق کردید بدون هیچ اضافه ای باید مستطیل دقیقا دور دهانه کاسه چسبانده شود.

گام هشتم:

بندکفش ها را از دو طرف بکشید تا دهانه مستطیل جمع شود به این ترتیب پارچه سفید شکل خامه تزئینی روی کاپ کیک خواهد بود. کافیست کمی پارچه را تاب دهید تا دقیقا فرم خامه ای به خود بگیرد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نقاشی در دوران ساسانیان

گام نهم:

برای تزدین کاپ کیک ها معمولا از ترافل های رنگی استفاده می کنند. برای ساخت ترافل های تزئینی می توانید خلال دندان های چوبی را به تکه های کوچک به وسیله قیچی تقسیم کنید. سپس با رنگ های مختلف لاک ناخن بریده های چوب را رنگ کنید.

برای خشک شدن خلال های چوبی بهتر است آن ها را داخل یک اسفنج کوچک فرو کنید تا کاملا لاک ها خشک شوند.سپس به وسیله چسب حرارتی برش های چوبی رنگی  را به صورت نامنظم روی پارچه سفید بچسبانید.

کاردستی جعبه جواهرات به شکل کاپ کیک شما آماده است. درون این کاپ کیک ها شما می تونید لوازم آرایشی ، بدلیجات یا هر وسیله ی دیگری نگهداری کنید واز خلاقیت و هنر زیبای خود با ساخت این کاردستی  زیبا لذت ببرید.

برای آموزش گام به گام کاردستی جعبه جواهرات به شکل کاپ کیک می توانید ویدیوی زیر را تماشا کنید.

 

 

تزیین کاپ کیک تولد+ طرز تهیه ساده و آسان

امتیاز به این نوشته

2 thoughts on “کاردستی جعبه جواهرات به شکل کاپ کیک (ویدئو)

  1. مهیا میگوید:

    خیلی ………………………………….
    …………………………………………………………………………………..
    ……………………………………….. زیبا وبامزه بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *