ماکت مسجد آبی ترکیه با ۱۵۰۰۰ چوب بستنی

t ماکت مسجد آبی ترکیه با 15000 چوب بستنی

مسجد سلطان احمد (آبی) یکی از معروف ترین مساجد مسلمانان در جهان است. مسجد آبی از بیرون چشمگیر به نظر می رسد ، اما در داخل آن بسیار ساده است.در قرن ۱۷، سلطان احمد اول تصمیم گرفت تا یک مجموعه‌ای بسازد تا مسلمانان بتوانند در آن راز و نیاز کنند. در همان روزهای ابتدایی ساخت، سلطان احمد یکم دستور داد تا این مسجد از همه لحاظ برتر از مسجد ایاصوفیه باشد.

طراحی سایت فروشگاه حرفه ای با هوشمند گستران😍 (کلیک کنید)

این مسجد مهم‌ترین مسجد استانبول است و به دلیل طراحی داخلی که دارد در میان گردشگران و مردمان منطقه به مسجد آبی معروف شده است.

هنرمندی به نام  حسام که پناهندگان سوری است راهی ایده آل برای بازسازی نسخه کوچک شده مسجد آبی استانبول ارائه کرده است. جالب اینجاست که این مدل از 15000 چوب بستنی ساخته شده است.

حسام  یکی از پناهجویان سوری است که چند سال پیش مجبور به ترک کشورش شد. و در حال حاضر در استانبول زندگی می کند.

وقتی حسام به طور ناگهانی و بر اثر جنگ از سوریه آواره شد، تمام مدل های قبلی او از بین رفت. فقط چند عکس باقی از کارهایش باقی مانده است. اما حسام زندگی خود را از نو آغاز کرد و همچنین دوباره شروع به ساخت مدل های چوبی جدید کرد. او می گوید: دوست دارم کسانی که استعداد دارند اجازه ندهند جنگ و ویرانی جلوی روحیه هنرمندشان را بگیرد. من اجازه ندادم این وضعیت من را شکست دهد و به من این قدرت را داد که دوباره شروع به خلق کردن کنم.»

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ناخن پلنگی

این مدل مسجد آبی به سادگی شگفت انگیز به نظر می رسد. توجه زیاد به جزئیات به بازسازی کامل تصویر واقعی مسجد کمک کرد. این ماکت حدود 160 سانتی متر  ارتفاع دارد و عرض آن 100 سانتی متر است. کار چهار ماه طول کشید تا به نتیجه نهایی رسید.

ماکت مسجد آبی ترکیه با 15000 چوب بستنی ماکت مسجد آبی ترکیه با 15000 چوب بستنی

ماکت مسجد آبی ترکیه با 15000 چوب بستنی

ماکت مسجد آبی ترکیه با 15000 چوب بستنی

ماکت مسجد آبی ترکیه با 15000 چوب بستنی

ماکت مسجد آبی ترکیه با 15000 چوب بستنی

آموزش نقاشی مسجد الاقصی برای کودکان

امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *