زیباترین درخت کریسمس

کریسمس

زیباترین درخت های کریسمس را در کجا می توان دید ؟

طراحی سایت فروشگاه حرفه ای با هوشمند گستران😍 (کلیک کنید)

درخت کریسمس نمادی از جشن های سال نو مسیحی و میلاد حضرت مسیح (ع) است . اما این که این درخت نماد چیست و از کجا در این جشن ها پیدا شده است نظریات مختلفی ابراز شده است . 

گروهی این درخت را نمادی از درخت بهشتی می دانند که آدم وحوا برای اولین بار از آن میوه ای چیدند و باعث شدکه از بهشت رانده شوند و به نوعی یادآور اغاز خلقت و پیدایش جهان است . 

درخت کریسمس درختی آلمانی

مردم آلمان درروز ۲۴ دسامبر، که آن را  روز جشن مذهبی آدم و حوا می نامند ، یک درخت بهشتی درجلو  خانه‌های خود نصب می‌کردند. آن‌ها از این درخت شیرینی آویزان می‌کردند که نمادی از عشای ربانی، شیوه‌ی رستگاری در مسیحیت، بود. در رسم و رسومات بعدی، شیرینی‌ها جای خود را به کلوچه‌هایی در شکل‌های متنوع دادند. شمع‌ها به‌عنوان نمادی از مسیح و روشنایی دنیا، به این درخت اضافه شدند.

در انگلستان درخت کریسمس از اوایل قرن نوزدهم شناخته شد زیرا که   شاهزاده آلبرت که در آلمان متولد شده بود با  ملکه ویکتوریاازدواج کرد وبه این ترتیب این رسم آلمانی به انگلستان رسید . 

آمریکایی ها هم که همگی مهاجر هستند این رسم را از مهاجرین آلمانی و بعد انگلیسی گرفتند وبه مرور درخت کریسمس در همه جای دنیا رواج پیدا کرد .

از دهه‌ی ۱۹۳۰، ساخت درختان مصنوعی از جنس موهای زبر فرچه‌ها در آمریکا رواج یافت و در دهه‌ی ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ تولید انبوه درختان کریسمس از جنس آلومینیوم و پلاستیک PVC شدت گرفت.  این درختان مصنوعی، جای درختان طبیعی را گرفته است  ودر بسیاری کشورها جلو قطع درختان طبیعی جنگل ها را گرفته است . 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کلیسا یا آسمان درخشان؟! (ویدئو)

امروز مسیحیانی که کریسمس را جشن می گیرند درخت کاج یا صنوبری را تزیین می کنند وتوپ های رنگی ، شیرنی و آب نبات به آن آویزان می کنند و هدایای خود را پای آن می چینند تا صبح روز عید آن را باز کنند . 

مطالب مرتبط:

لاپلند، سحرانگیز ترین منطقه زمین در کریسمس

کاربر عزیز

چنانچه این مطلب مورد توجه شما قرار گرفت، لطفا آن را لایک کنید.

امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *