معرفی کتاب برای گروه سنی نوجوان؛ «ماجراهای فَنکِل»

معرفی کتاب برای گروه سنی نوجوان؛ «ماجراهای فَنکِل»

کتاب ماجراهای فَنکِل کتابی است که شما را به زندگی در دنیای گربه‌ها دعوت می‌کند!

طراحی سایت فروشگاه حرفه ای با هوشمند گستران😍 (کلیک کنید)

اصلا شما تا به حال درست و حسابی به گربه‌ها دقت کرده‌اید؟ همان گربه‌هایی که گوشه و کنار خیابان‌ها و پیاده‌روها نشسته‌اند .گاهی هم زل می‌زنند و نگاهمان می‌کنند. «فَنکِل» هم یکی از همان‌ها است. یکی از آن سیاه‌های خوشکل که آدم را یاد نیمه‌شب می‌اندازد.

به نظرتان گربه‌ها چه سرنوشتی را پشت سر گذاشته‌اند؟ اگر همه‌ی آن‌‌ها مثل فنکل باشند و زبان آدم‌ها را بدانند و حرف بزنند چه چیزهایی تعریف می‌کنند؟ من که بعید می‌دانم گربه‌های زیادی مثل فنکل وجود داشته باشند.

آخر فنکل در قصر پادشاهان مصری، در روستایی کنار رودخانه، در کشتی دزدان دریایی و حتی روی کره‌ی ماه هم زندگی کرده است!

فنکل در ماجراهایی که در این کتاب برای «جنی» تعریف می‌کند؛ مرتب در حال سفر به گذشته‌های دور و دور است. او شما را با خودش به زمانی می‌برد که انسان تازه روی کره‌ی زمین پا گذاشته بود. بعد در چشم برهم‌زدنی شما را به آینده می‌رساند. سال‌هایی بسیار دورتر از زمان حالا.

تجربه‌ی سفر در زمان با فنکل و قرارگرفتن در حال و هوای فرهنگ‌های مردم مختلف کره‌ی زمین تجربه‌ای شیرین است؛ که آن را هرگز فراموش نمی‌کنی. و البته این تجربه نصیب هرکس هم نمی‌شود!

فنکل یک قصه‌گوی ماهر است و قصه‌های زیادی برای گفتن دارد. چون به قول خودش، گربه‌ها نُه تا جان دارند و برای همین زندگی‌های متفاوتی را تجربه می‌کنند.

گربه‌ای که از ابتدای آفرینش بشر وجود داشته است ؛ هم‌چنان دارد زندگی می‌کند، باید گربه‌ی عجیبی باشد و گربه‌های عجیب داستان‌های عجیب‌تری برای گفتن دارند. کسی که نمی‌داند، شاید گربه‌ای که امروز صبح گوشه‌ی پیاده‌رو نشسته بود و داشت نگاهتان می‌کرد از زمان مصر باستان به حالا آمده باشد!

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آینه نوشته :محمود دولت‌آبادی

مشخصات کتاب ماجراهای فَنکِل

در کتاب «ماجراهای فنکل»، «جُرج مَکِی براون» در ذهن این گربه‌ی دوست‌داشتنی نشسته و با دید او داستانش را نوشته است. «بهار علیزاده صبور» هم این داستان را ترجمه کرده و «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» با قیمت 5500تومان منتشر کرده است.

 

امتیاز به این نوشته

2 thoughts on “معرفی کتاب برای گروه سنی نوجوان؛ «ماجراهای فَنکِل»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *