چگونه به جزیره کیش برویم؟

چگونه به کیش برویم؟

جزیره‌ی کیش، نگین خلیج فارس است و در عین حال یکی از  مناطق آزاد کشور هم به حساب می‌آید. کیش مهد تفریحات آبی است و می‌توانید در آن هر نوع تفریح و سرگرمی را سازگار با ذائقه و سلیقه‌ی خود پیدا کنید. شاید همه‌ی این حرف‌ها به گوشتان کلیشه و تکرارای به نظر برسد؛ بدون تعارف می‌گویم، حقیقت همین است! اما سوالی که پیش می‌آید این است که چگونه به کیش برویم؟

طراحی سایت فروشگاه حرفه ای با هوشمند گستران😍 (کلیک کنید)

بله، اساسی‌ترین سوالی که مطرح می‌شود این است که اصلا چگونه خودمان را به کیش برسانیم؟ از چه راهی باید برویم که سریع‌تر به مقصد برسیم؟ از کدام راه برویک که سفرمان راحت‎تر باشد؟ یا اینکه اصلا به اتومبیل شخصی برویم یا هواپیما؟ شاید اصلا قطار بهتر باشد؟ در ادامه تمام این سوالات را پاسخ می دهیم.

چگونه به کیش برویم؟

خوشبختانه راه‌های رسیدن به کیش کم هم نیست و در همگی هم امکانات رفاهی برای مسافران مهیا است.

سه راه عمده برای سفر به کیش وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

پیشنهاد مطالعه: معرفی جزیره‌ی کیش

هوایی

بدون شک اولین راهی که هر کس برای سفر به کیش به ذهنش می‌رسد، راه هوایی است. پیداست که راه هوایی از دو راه دیگر بسیار آسان‌تر و سریع‌تر بوده و در کمترین می‌توانید خودتان را به کیش برسانید. پروازهای تهران به کیش، هر روزه در فرودگاه‌های مربوطه برقرار است مگر در روزهایی که شرایط آب و هوا مساعد نباشد.

خودروی شخصی

یکی دیگر از راه‌های رفتن به کیش، به وسیله‌ی ماشین شخصی و از راه زمینی است. سفر با ماشین شخصی هم به طبع مزایا و معایب خودش را دارد که در بخش مربوطه، تمام و کمال به آن‌ها خواهیم پرداخت. به این منظور، ابتدا لازم است که خودتان را به یکی از سه بندر آفتاب، چارک و یا لنگه برسانید. سپس بعد از آن تصمیم به خوتان خواهد بود که با ماشین شخصی خود وارد جزیره شوید یا بدون آن.

قطار

مسافرت با قطار هم بدون شک کیف و مزه‌ی خاص خودش را دارد و شاید تا حدودی اقتصادی‌تر، امن‌تر باشد. گرچه کمی مدت زمان آن طولانی خواهد شد، اما در نهایت ارزشش را خواهد داشت. در مسافرت با قطار هم درست مثل مسافرت با ماشین شخصی، لازم است که ابتدا خودتان را به سه بندر نامبرده شده برسانید و بعد از آن با شناورهای مسافری وارد جزیره‌ی کیش شوید.

سفر به کیش با هواپیما

جزیره‌ی کیش از دورافتاده‌ترین مقاصد گردشگری ایران است. اما خب به هر حال این موضوع دلیل نمی‌شود که از سفر به آن صرف نظر کرد. به دلیل همین بعد مسافت، شاید عده‌ی بسیاری از گردشگران، ترجیح بدهند که از راه هوایی و با هواپیما، به کیش سفر کنند.

در تهران، تقریبا هر روز، پروازی به مقصد کیش وجود دارد. علاوه بر تهران، شهرهای دیگری چون: شیراز، اصفهان، مشهد، تبریز، کرمان، کرمانشاه، اهواز، یزد، ساری، رشت، عسلویه و بندرعباس هم در برنانه‌ی خود پرواز به کیش را گنجانده‌اند. تنها با یان تفاوت که تعداد پروازها در این شهرها معمولا کمتر از تهران است. گذشته از این شهرها، بد نیست بدانید که در تمام ایرلاین‌های ایران، پرواز به کیش برقرار است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کوله پشتی اردویی

قیمت پروازهای کیش هم بازه‌ی بسیار گسترده‌ای را در بر می‌گیرد. با توجه به نوع پرواز، تاریخ پرواز و کیفیت هواپیما، طبیعتا قیمت آن نیز متفاوت خواهد بود. البته شاید باید بهتر است بگوییم بود! با توجه به نرخ ارز و قیمت دلار و تورم و تمامی این مسائل، بدون شک این قیمت متغیر خواهد بود و چه بسا بیشتر هم شده باشد. باید امیدوار بود و دید که آیا پیروزی بایدن در کاهش قیمت‌ها نقشی ایفا می‌کند یا نه!

پیشنهاد مطالعه: غواصی؛ بهترین تفریح در کیش!

چند نکته‌ی مهم

  • بدون شک اگر بخواهید در تعطیلات به کیش سفر کنید، هم جزیره شلوغ‌تر خواهد بود، هم قیمت پروازها و تورها سر به فلک می‌کشند. به همین دلیل سعی کنید در ماه‌هایی که اصلا تعطیلی ندارند و یا روزهای وسط هفته به کیش سفر کنید. مثلا نیمه‌ی دوم اسفند که هنوز تعطیلات آغاز نشده و ملت به تکاپوی تمهیدات عید مشغولند، می‌تواند زمان خوبی باشد.

 

  • بلیت‌های لحظه آخری می‌تواند راهکار خوبی برای یک سفر ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر باشد. به این شرط که همیشه و در هر حال به دنبال این بلیت‌ها بوده و هر زمان گوش به زنگ باشید. مثلا سعی کنید که یک چمدان جداگانه به این منظور آماده کنید تا هر زمان که بلیت لحظه آخری پیدا کردید، سریعا پا در رکاب شوید و به سمت کیش حرکت کنید.

سفر به کیش با ماشین شخصی

یک دیگر از راه‌های سفر به کیش، سفر با ماشین‌ شخصی است. همانطور که پیشتر در همین مقاله اشاره کردیم، سفر با ماشین شخصی هم مزایا و و هم معایب خاص خودش را دارد. خیلی‌ها اصلا به عشق همین سختی‌های سفر و به قول معروف فقط به خاطر مسیر، سفر می‌کنند، نه به خاطر مقصد.

به طبع سفر با ماشین شخصی به کیش بسیار طولانی‌تر بوده و زمان بیشتری خواهد برد. شاید هم استراحت بین راه کمی برایتان دردسرساز شود. تحمل آفتاب و گرما و یا سرما ممکن است سخت باشد، مدام مجبورید در صف بنزین و گاز باشید و دائم هم خدا خدا کنید که ماشین خراب نشود. به هر حال اگر قصدتان سفر زمینی است، این مصائب را هم باید به جان بخرید.

از طرف دیگر، گذشته از تمامی معایب، مزایای سفر با ماشین شخصی را هم نباید نادیده گرفت! در سفر با ماشین شخصی به کیش شما کاملا خودمختارید، هر کجا دوست داشته باشید می‌توانید بروید، هر جا که دلتان خواست می‌توانید نگه دارید و استراحت کنید، اگر خوش‌سفر باشید و از آن مهم‌تر هم‌سفرهایتان هم پایه باشند، در سفر ماشینی خیلی هم خوش خواهد گذشت. گذشته از آن، سفر به کیش با ماشین شخصی، بسیار هم ارزان‌تر تمام خواهد شد.

پیشهناد مطالعه: بهترین مراکز خرید کیش

چگونگی سفر با ماشین شخصی

مسافرانی که قصد سفر به کیش با ماشین شخصی را دارند، می‌بایست همانطور که قبل‌تر گفتیم، خودشان را به سه بندر اصلی آفتاب، چارک و یا لنگه برسانند. نزدیک‌ترین بندر به کیش، بندر آفتاب است که حدودا 18 کیلومتر با جزیره‌ی کیش فاصله دارد. در مقام دوم، بندر چارک است که 32 کیلومتر فاصله داشته، و بندر سوم، بندر لنگه، با 93 کیلومتر فاصله می‌باشد. مدت زمان سفر هم از بندر آفتاب، تقریبا 30 دقیقه خواهد بود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بازی با کفشدوزک های سنگی

کافی است از راه‌ها و بزرگراه‌های مربوطه، خودتان را به سه بندری که معرفی کردیم برسانید. البته توجه داشته باشید که تنها راه زمینی رسیدن به بندر آفتاب، از بندر چارک می‌باشد. بعد از رسیدن به هر کدام از این بنادر، می‌توانید با شناور مخصوص حمل خودرو، سوار بر خودروی شخصی خود وارد کیش شوید، یا اینکه خودرویتان را در پارکینگ بندر پارک کرده و بدون ماشین، به وسیله‌ی شناورهای حمل مسافر، به کیش سفر کنید.

البته توجه داشته باشید که ورود به کیش با ماشین شخصی فقط در ایام نوروز آزاد است! جهت ورود ماشین شخصی خودتان، باید مدارکی همچون، اصل و کپی کارت خودرو، برگه معاینه فنی، گواهینامه و برگه‌ی کاپوتاژ (مجوز خروج از خاک اصلی و ورود به کیش، زیرا کیش منطقه‌ی آزاد است) به همراه داشته باشید. هزینه‌ی سفر با این شناورها چیزی کمتر از 200هزار تومان خواهد شد و به علاوه، باید عوارض ورود به جزیره کیش را هم به آن افزود.

سفر به کیش با ماشین شخصی

سفر به کیش با قطار

آخرین راهی که می‌توانید به وسیله‌ی آن خودتان را به کیش برسانید، سفر با قطار است. برای کسانی که اصلا دوست ندارند به خودشان زحمت بدهند و پشت فرمان بنشینند، و یا دوست ندارند سختی آفتاب و گرما و یا سرما را تحمل کنند و از همه مهم‌تر، بودجه‌ی محدودی دارند و می‌خواهند سفرشان کمی اقتصادی‌تر تمام شود، سفر به کیش با قطار می‌تواند بسیار گزینه‌ی مناسب و عاقلانه‌ای باشد.

برای حصول این منظور، تنها کافی است از هر شهری که در آن هستند، بلیت قطاری به مقصد بندرعباس تهیه کنید. و خب باقی هم کاملا مشهود و واضح است که باید از بندرعباس، خودتان را بنادر نامبرده شده برسانید و با شناورهای مخصوص، پا در جزیره‌ی کیش بگذارید. به طور کلی، از نظر من، بنا بر بودجه‌ای و عادات و سلایقی که دارم، سفر به کیش با قطار، از تمامی موارد دیگر منطقی‌تر به نظرم رسید!

در رابطه با هزینه‌های سفر با قطار هم نکاتی وجود دارد که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست. قیمت بلیت قطارهای منتهی به بندرعباس، بسته به تعداد سرنشینان کوپه و کیفیت قطار، به طبع متفاوت خواهد بود. قطارهای لوکس با کوپه‌های چهارنفره، قیمت بالاتری نسبت به سایر قطارها خواهند داشت. از بهترین شرکت‌هایی که در این مسیر فعالیت می‌کنند، می‌توان شرکت‌های رجا، بن‌ریل و جوپار را نام برد. به طور مثال، سفر با یک یک قطار درجه یک، کمتر از 150هزار تومان هزینه در بر خواهد داشت.

و نکته‌ی آخر اینکه، تمامی قطارهای لوکس، شامل رستوران و کافه می‌باشند، اما پیشنهاد ما این است که این مدت را با یک وعده غذای خانگی خودتان بگذرانید.

سفر به کیش با قطار

پیشنهاد مطالعه: معرفی پارک آبی اوشن کیش

سوالاتی که ممکن است پیش بیاید

برخی از سوالاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید را در ادامه آورده ایم.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
معرفی موزه‌های کیش؛ پنجره‌ای به سوی تمدن و فرهنگ ایرانی

چگونه از بندر عباس به کیش برویم؟

خب سفر به بندر عباس را که تا به اینجا برایتان شرح دادیم. وقتی به بندر عباس رسیدید، می‌توانید با وسایل حمل و نقل مربوطه، مثل تاکسی، ون و یا اتوبوس، خودتان را به سه بندرگاه‌ ذکر شده در متن (چارک، آفتاب، لنگه) برسانید.

چگونه از قشم به کیش برویم؟

هیچ راه مستقیمی وجود ندارد. ابتدا باید خودتان را از بندر لافت قشم، به بندر پل برسانید. سپس از راه‌های زمینی، خودتان به سه بندری که به آن اشاره شد رسانده و در آخر به کیش سفر کنید.

چگونه از عسلویه به کیش برویم؟

دو راه برای این کار وجود دارد، یکی از راه زمینی است که باید خودتان را به سه بندر اصلی برسانید. دوم آنکه می‌توانید از طریق هوایی، با هواپیما خودتان را از عسلویه به کیش برسانید.

چگونه از شیراز به کیش برویم؟

سفر به کیش از استان شیراز، از هر سه روش هوایی، زمینی و قطار، ممکن است. فرودگاه‌های کیش، همگی به مقصد کیش پرواز دارند. از راه زمینی هم کافیست خود را به بنادر نامبرده برسانید، با قطار هم حدودا ده ساعت راه است.

چگونه از بندر چارک به کیش برویم؟

هر زمان که خودتان را به بندر چارک برسانید، شناورهای مسافری و ماشین‌بر برای جابه جایی مسافران به جزیره‌ی کیش، حاضر و مهیا هستند. دوم آنکه می‌توانید از بندر چارک، با ماشین شخصی به خود را به بندر آفتاب برسانید، و از آنجا با شناور به کیش سفر کنید.

چه زمانی برای رفتن به کیش مناسب است؟

در ابتدای مقاله ذکر کردیم که بهترین فصل برای سفر به کیش، زمستان است. به علاوه اگر برای خرید به کیش می‌روید، تابستان فصل بهتری خواهد بود.

سفر به به دبی، از کیش چگونه است؟

شاید سفر به دبی مستقیما از کیش ممکن نباشد. ولی می‌توانید از بندر لنگه، بعد از اخذ ویزا، نسبت به سفر به دبی، اقدام کنید. از مزایای سفر دریایی به دبی، کاهش نیمی از هزینه‌هایتان می‌باشد.

پیشنهاد مطالعه: مناطق بکر کیش

هزینه رفتن به کیش از بندرعباس چقدر است؟

بسته به نوع سفری که انتخاب می‌کنید، (هوایی، زمینی یا با قطار)، باید هزینه‌ای را برای پول بنزین ماشین، یا بلیت قطار یا هواپیما کنار بگذارید. به علاوه قیمت کرایه شناور و عوارض ورود به کیش را هم باید به آن افزود.

سخن واپسین…

کیش جزیره‌ای است بی‌همتا با امکانات و تفریحاتی بسیار شگرف. سفر به کیش شاید یکی از رویاهای هر شخص در زندگی‌اش باشد. در کیش می‌توان هر نوع تفریحی را پیدا کرد، چه پیر باشید، چه جوان، چه مرد چه زن، کیش برای هر کسی، هر قشری و هر بودجه‌ای، حرفی برای گفتن دارد.

قدم اول اما پیش از هر چیز دیگری این است که چگونه به کیش سفر کنیم؟ این سوال، مهم‌ترین سوالی است که باید در بدو امر از خودمان بپرسیم، زیرا اگر با اطلاعات ناقص پا در راه بگذاریم، احتمال اینکه ضرر در انتظارمان باشد کم نخواهد بود.

در پایان از خوشحال می شویم تجربه سفر خود به کیش را برای ما بنویسید و اینکه چه چالش هایی در مسیر خود داشته اید.

منبع

امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *