غذاهای تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

غذاهای تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

اما آیا می دانستید غذاهایی که می خورید می توانند به مبارزه با بیماری هایی مانند آنفولانزا نیز کمک کنند؟ غذاهای خاصی وجود دارند که به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی شناخته می شوند. این بدان معناست که آنها به بدن شما کمک می کنند تا با بیماری مبارزه کند. بیایید نگاهی دقیق‌تر به سیستم ایمنی بدن و اینکه کدام غذاها بر توانایی بدن شما در پاسخ به تهدیدات تأثیر می‌گذارند، بیاندازیم.

طراحی سایت فروشگاه حرفه ای با هوشمند گستران😍 (کلیک کنید)

 غذاهایی که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند.

توت ها

t غذاهای تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

با تنوع گسترده ای که می توانید مزه های مختلفی از بین آن ها انتخاب کنید. از زغال اخته و شاه توت محلی گرفته تا توت فرنگی ، این میوه های  کوچک پر از ویتامین ها و مواد مغذی هستند تا به شما انرژی لازم را بدهند. می توانید این میوه ها را با ماست میل کنید تا شیرینی کمتری داشته باشند.

روغن ماهی

 غذاهایی که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند.

ماهی هایی که دارای سطوح بالایی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند مانند سالمون و  ماهی تن به افزایش فعالیت در میان گلبول های سفید خون که با عفونت مبارزه می کنند، شناخته شده اند. این چربی های سالم به سیستم ایمنی شما کمک می کنند و همچنین برای قلب و مغز شما نیز مفید هستند.

سبزیجات

 غذاهایی که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند.

سبزی‌های تیره مانند اسفناج، کلم پیچ و کلم سبز دارای سطوح بالای ویتامین C همراه با آنتی اکسیدان‌ها و بتاکاروتن هستند که همگی به مبارزه با عفونت کمک می‌کنند. آنها همچنین برای قلب، مغز و روده شما مفید هستند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
جمله سازی با پیش نماز فارسی دوم دبستان

آجیل و دانه ها

 غذاهایی که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند.

مغزها مانند بادام و گردو و همچنین دانه هایی مانند آفتابگردان حاوی چندین ویتامین و مواد معدنی (B-6، منیزیم، فسفر یا سلنیوم) هستند که به تنظیم و حفظ سیستم ایمنی بدن شما کمک می کنند. آنها را به سالاد خود اضافه کنید یا از این مغزها برای میان وعده استفاد کنید.

ادویه ها

t غذاهای تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

سیر، زنجبیل و زردچوبه  ادویه‌های باستانی هستند که صدها سال انسان ها از آن ها استفاده می کنند و دارای خواص تقویت‌کننده سیستم ایمنی برای مبارزه با عفونت هستند. پس سعی کنید غذاهای خود را با این ادویه ها خوشمزه تر کنید.

میوه های خانواده مرکبات

غذاهای تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

اکثر مرکبات مانند پرتقال، گریپ فروت، نارنگی، لیمو و لیموترش حاوی سطوح بالایی از ویتامین C هستند که تصور می شود با افزایش گلبول های سفید خون به مبارزه با عفونت کمک می کند. چه آن ها را کامل بخورید، چه آب آن را روی غذا بفشارید، فراموش نکنید که این میوه های خوشمزه را به رژیم غذایی معمول خود اضافه کنید.

گوشت سفید

غذاهای تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

گوشت پرندگان سرشار از ویتامین B-6 است که می تواند التهاب را کاهش دهد و  گلبول های قرمز جدید مورد نیازرا تولید کند و تولید گلبول های سفید را افزایش می دهد. پس منتظر سرما نمانید تا از یک کاسه گرم سوپ جوجه   آرامش بخش لذت ببرید. سعی کیند گوشت سفید را در فهرست غذاهای خود قرار دهید.

سبزیجات با رنگ روشن.

غذاهای تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

در حالی که ما اغلب مرکبات را به عنوان منبع ویتامین C خود می دانیم، سبزیجات با رنگ روشن مانند فلفل قرمز حتی سطوح بالاتری دارند! بتاکاروتن موجود در هویج برای سیستم ایمنی بدن و چشم و پوست نیز مفید است.

ماست و دوع

غذاهای تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

این غذای سنتی ایرانی ها  سیستم ایمنی شما را برای کمک به مبارزه با بیماری ها تحریک کند.ماست، دوغ سنتی،  منابع عالی پروبیوتیک ها و پری بیوتیک ها هستند.سلامت دستگاه گوارش تأثیر زیادی بر تقریباً همه عملکردهای مهم بدن ما از جمله سیستم ایمنی ما دارد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
داستان ضرب المثل فارسی؛ برو کشکت رو بساب

برخی از مهم‌ترین عوامل در سلامت روده شامل پروبیوتیک‌ها (باکتری‌های خوب) و پری‌بیوتیک‌ها (مواد مغذی‌ای که باکتری‌های خوب از آنها تغذیه می‌کنند) هستند، زیرا اثرات مثبت متعددی مانند پاسخ ایمنی قوی‌تر به بیماری‌ها، خواص ضد سرطانی و ضد التهابی را نشان می‌دهند.

روغن زیتون

غذاهای تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

روغن زیتون چربی سالمی است که برای قلب و مغز شما مفید است. همچنین از طریق توانایی آن در کاهش التهاب در بدن، سیستم ایمنی شما را تقویت می کند.

 چای سبز

غذاهای تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

چای سبز مملو از آنتی اکسیدان هایی است که عملکرد سیستم ایمنی را تقویت می کند.  چای سبز همچنین حاوی آمینو اسیدهایی است که  به تولید ترکیبات ضد میکروب در سلول ها کمک می کند تا التهاب را در بدن کاهش دهد

قارچ ها

غذاهای تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

قارچ ها منبع اصلی ماده معدنی روی  و تقویت کننده سیستم ایمنی هستند. قارچها به تولید گلبول های سفید خون برای مبارزه با عفونت ها کمک می کند و ایمنی را در کودکان بهبود می بخشد. قارچ به مبارزه با سرماخوردگی، آنفولانزا و سایر عفونت ها کمک می کند. انواع مختلف قارچ اثرات ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد توموری متفاوتی  دارد.

زردچوبه

 غذاهایی که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند.

زردچوبه  به دلیل خواص ضد میکروبی و ضد التهابی خود بسیار ارزشمند است . نوشیدنی شیر زرد چوبه را به عنوان شیر طلایی و برای بهبود سیستم ایمنی می توانید مصرف کنید.

شکلات تلخ

غذاهای تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

چه کسی فکر می‌کند که مصرف شکلات تلخ می‌تواند با محافظت از ما در برابر اثرات رادیکال‌های آزاد، سیستم ایمنی بدن ما را تقویت کند؟ شکلات تلخ علاوه بر روی، حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است که این امکان را فراهم می کند. در حالی که شکلات تلخ قطعاً جزو فهرست غذاهایی است که سیستم ایمنی را تقویت می کنند، شکلات شیرین اینطور نیست، زیرا بسیار فراوری شده است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آموزش ساده نقاشی کتابخانه برای کلاس دوم

تخم مرغ

غذاهای تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

اگر ازمردم بپرسند چه غذاهایی از سیستم ایمنی بدن حفاظت می کنند، خیلی ها به تخم مرغ فکر نمی کنند. اما همه ما اشتباه می کنیم. تخم مرغ، به ویژه زرده، منبع باورنکردنی ویتامین D است، یکی دیگر از عناصر حیاتی در تنظیم و همچنین تقویت پاسخ سیستم ایمنی با جلوگیری از عفونت های دستگاه تنفسی است.

هندوانه

هندوانه

در حالی که فواید ایمنی مرکبات و کیوی برای بسیاری خبر هیجان‌انگیز نیست، شرط می‌بندیم از این که متوجه شوید یکی از نوشیدنی‌های تابستانی مورد علاقه‌تان تقویت‌کننده‌ی بهتری برای سیستم ایمنی‌تان است، شگفت‌زده خواهید شد. هندوانه منبع شگفت انگیز ویتامین های A، B6 و C و همچنین پتاسیم است.

همه این مواد مغذی برای قوی نگه داشتن بدن شما در مبارزه با مهاجمان مضر ،حیاتی هستند. هندوانه همچنین گلوتاتیون، آنتی اکسیدان مهم دیگری را فراهم می کند که شما را از اثرات پراکسیدها، فلزات سنگین و رادیکال های آزاد در امان نگه می دارد، مولکول هایی که می توانند به سلول های شما آسیب برسانند و در نتیجه باعث بیماری شما شوند.

با تقویت سیستم ایمنی بدن خود، شما می‌توانید از بیماری‌های مختلف دوری کرده و یک زندگی سالم و پرانرژی داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم که در رژیم غذایی خود به منابع غذایی فوق توجه کافی داشته باشید و با مصرف منظم آن‌ها، به تقویت سیستم ایمنی بدن خود کمک کرده و از سلامت خود لذت ببرید.

البته پیشنهاد می‌کنیم که قبل از استفاده از هرگونه رژیم غذایی یا مکمل غذایی، با پزشک یا مشاور تغذیه  مشورت کرده و نظرات و راهکارهای آنان را در نظر بگیرید.

میوه‌هایی که برای درمان کم‌خونی مناسب هستند

امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *