صفحه لمسی موبایل و کامپیوتر

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

طراحی سایت فروشگاه حرفه ای با هوشمند گستران😍 (کلیک کنید)

computer.nojavanha (1)

شاید تا به حال اسم صفحه لمسی را زیاد شنیده باشید و یا حتی با آن ها کار کرده باشید اما به درستی نمی دانید که این صفحات به چه صورت کار می کنند و یا اصلا تکنولوژی ایجاد آن ها به چه صورت می باشد بنا بر این در این مطلب سعی بر آن است که شما را با این گونه از صفحات آشنا کنیم .

computer.nojavanha (5)

هر گاه اسم صفحه لمسی می آید نا خود آگاه شما را به یاد گوشی همراه می اندازد که صفحه لمسی دارد و شما می توانید با اشاره بر روی هر مورد آن را باز کنید و یا آن را ببندید خوب این امکان بسیار عالی است و کار را برای کاربران بسیار ساده تر از قبل می کند اما باید گفت که این صفحات لمسی مزایا و معایبی نیز دارند که به آن ها اشاره خواهیم کرد.

کارکرد این تکنولوژی بدین صورت است که در زیر این صفحات سنسور هایی قرار داده اند که با اشاره شدن و همچنین در بیشتر موارد با حرارت دست این سنسور فعال شده و کاری را انجام می دهد. شاید از خود بپرسید که چگونه این کار ممکن است و این دستگاه چگونه کار مورد نظر ما را انجام می دهد .زمانی که شما بر روی یک صفحه بسته اشاره می کنید آن را برای شما باز می کند و اگر آن صفحه باز باشد با اشاره کردن بر روی آن ، آن صفحه بسته می شود و ربطی به هوشمندی سیستم ندارد و باید گفت که بعضی از این صفحه ها به صورت گرمایی کار می کند. به عبارتی سنسور های آن ها به گرما حساس می باشند اما برخی دیگر از آن ها که تعداد آن ها هم اکنون بسیار اندک است به فشار حساس می باشند که امکان خراب شدن آن ها  نیز نسبت به مدل گرمایی بسیار بیشتر است .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
روبات های کارگر و روبات های اسباب بازی

computer.nojavanha (4)

از معایب و مزایای اینگونه سیستم ها می توان به موارد زیر اشاره کرد .

مزایا:

1-     کار را برای کاربران راحت می کند چون دیگر نیازی به ماوس و یا وسایل شبیه به آن نمی باشد.

2-     به علت اشاره دست امکان خطا پایین می آید بنابراین سرعت کار بالا می رود.

 

computer.nojavanha (2)

معایب :

1-     به علت وجود سنسور در هر کدام از این صفحات آسیب پذیری آن بیشتر است.

2-     اگر فشار بیش از حد به صفحه وارد شود خراب می شود.

 

 

امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *