دستور پخت کوکی های خرس قهوه ای

کوکی های خرس قهوه ای

شیرینی کوکی برای پذیرایی ها گزینه بسیار مناسب، کم هزینه و لذیذ هستند. اگر مایل هستید خودتان به دلخواه کوکی ها را به شکل های فانتزی بپزید؛ با ماش همراه باشید تا مرحله به مرحله شیوه آماده کردن خمیر و پخت کوکی های خرس قهوه ای را به شما آموزش دهیم.

طراحی سایت فروشگاه حرفه ای با هوشمند گستران😍 (کلیک کنید)

مواد لازم برای تهیه خمیر کوکی های خرس قهوه ای

  • کره گیاهی 50 گرم
  • شکردانه ریز قهوه ای  1 فنجان
  • تخم مرغ   1 عدد
  • عصاره وانیل  1 قاشق چایخوری
  • 3/4 قاشق چایخوری نمک
  • بیکینگ پودر   1و 1/2 قاشق چایخوری
  • آرد سفید   3 فنجان
  • پودر کاکائو
  • پیمانه های اندازه گیری شیرینی
  • همزن

شیوه تهیه خمیر کوکی های خرس قهوه ای

گام اول:

شما می توانید از همزن دستی یا همزن های کاسه ای در تهیه خمیر استفاده کنید. برای شروه ابتدا کره(به  دمای اتاق رسیده)  را در کاسه همزن،  با سرعت متوسط ​​به بالا بزنید تا سبک و کرم رنگ شود. پس از آن شکر را به مواد اضافه کنید و مجدد خوب بزنید تا یکدست شود.

گام دوم:

تخم مرغ  ها را یکی یکی در کاسه ای جداگانه بشکنید . هنگامی که از سالم بودن آن مطمئن شدید آن را به مواد کره ای داخل کاسه همزن اضاف کرده و چند قطره  وانیل (یا طعم دهنده دلخواه) را روی مواد بریزید ومجدد 3 دقیقه  با همزن بزنید.

گام سوم:

در لیوانی که به عنوان پیمانه استفاده می کنید، نمک و بکینگ پودر و پودر کاکائو  را به آرد اضافه کرده  و با هم مخلوط کنید. پس  از آن لیوان را برعکس کف الک قرار دهید. با حرکت دادن دورانی لیوان آردها از الک رد می شوند بدون این که ذرات آرد به اطراف پاشیده شود. مواد خشک را بهتر است دو تا سه مرتبه الک کنید تا کاملا با هم مخلوط شوند. سرعت هم زن را کم کنید و آرد را در دو یا سه مرحله به مواد اضافه کنید. توجه داشته باشید فقط تا زمانی از هم زن استفاده کنید که موادبا هم ترکیب شوند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آشنایی با تغییرات دوران بلوغ در دختران و پسران نوجوان

گام چهارم:

با لیسک کناره های خمیرکوکی خرس قهوه ای را جمع کنید و با دست  کمی ورز دهیدتا جایی  که خمیر از کاسه جدا شود. نیاز به آرد اضافه نیست. زیرا آرد اضافه باعث خشک شدن کوکی ها خواهد شد.همچنین توجه داشته باشید که خمیر های کوکی نیاز به ورز دادن زیاد ندارند زیرا خمیر در اثر ورز دادن به روغن می افتد و میزان پوکی و لطافت کوکی های خرس قهوه ای کم خواهدشد.

گام پنجم:

خمیر را به 2 قسمت تقسیم کنید و هر کدام را در پلاستیک بپیچید. حداقل 2 ساعت یا یک شب در یخچال بگذارید.

گام ششم:

فر را با دمای 350 درجه گرم کنید و کف سینی فر را با کاغذ روغنی را بپوشانید. سطح کار را کمی آرد پاشی کنید. خمیر را به ضخامت یک سانت با وردنه باز کنید. در این مرحله ابتدا با قالب شیرینی به شکل خرس با اندازه دلخواه برش دهید. خرس های شیرینی را کف سینی  بچینیدو به مدت 10 دقیقه در یخچال قرار دهید. برای گوش های خرس هم می توانید مقداری از خمیر را با شکلات ذوب شده مخلوط کنید تا تیره تر شود و برای گوش ها ، بینی  و چشم ها  استفاده کنید.

کوکی های خرس قهوه ای

گام هفتم:

شیرینی ها را  برای مدت 8 تا 11 دقیقه  در فر از قبل گرم شده قرار دهید تا کاملا بپزید و لبه های کوکی های خرسی کمی طلایی شوند. در مدت پخت مراقب حرارت داخل فر باشید که باعث سوختن شیرینی ها نشود.

کوکی های خرس قهوه ای

گام هشتم:

سینی کوکی های خرس قهوه ای را از فر خارج کنید و جایی قرار دهید صبر کنید تا کمی خنک شوند. سپس کوکی ها را از کاغذ روغنی جدا کنید و آن ها را روی توری سیمی بچینید و زمان بدهید تا کاملا خنک شوند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
شنیون مو ها به ساده ترین روش ها

گام نهم :

کمی شکلات سفید را با کمی خامه به روش بن ماری(حرارت غیر مستقیم) ذوب کنید. قسمت صورت کوکی های خرس قهوه ای را به وسیله ی شکلات تزئین کنید. میتوانید از ترافل های رنگی برای چشم ها استفاده کنید.

در صورت تمایل، می توانید یک عدد مغز بادام را روی سینه کوکی های خرس قهوه ای  با قرار دهید. می توانید از عسل به عنوان چسب استفاده کنید و مغز بادام را بچسبانید یا یک قلب آب نباتی کوچک را روی سینه کوکی های خرس قهوه ای فشار دهید.

کوکی های خرس قهوه ای

کوکی های خرس قهوه ای خوشمزه شما آماده است نوش جانتان. با این خمیر شما می توانید انواع حیوانات یا شخصیت های فانتزی که دوست دارید را بسازید و در جشن های دوستانه با خلافیت تان همه را شگفت زده کنید.

 

کوکی های خرس قهوه ای

تم تولد تدی قهوه ای، خرس بامزه

امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *