عکاسی موضوعی (جاده)

عکاسی موضوعی (جاده)

این عکس ها به وسیله عکاسان مختلف گرفته شده است اما چیزی که در آن ها مشترک است موضوع واحد عکس است یعنی جاده. هر عکاس به سلیقه و با دیدگاه خاص خودش به این موضوع نگاه کرده است. عکاسی از جاده ها یکی از موضوعات خوب برای تمرین عکاسی است چون علاوه بر این که همه جا می توان با این موضوع برخورد کرد اصول پرسپکتیو و توجه به عمق میدان را نیز می توان به خوبی در این موضوع تجربه کرد.

طراحی سایت فروشگاه حرفه ای با هوشمند گستران😍 (کلیک کنید)

وقتی از عکاسی از جاده ها صحبت می‌شود، تصویر ذهنی از یک جاده خلوت  یا یک بزرگراه پرترافیک و پراز نور شبانه به ذهن ما می‌آید. اما عکاسان حرفه‌ای با استفاده از تکنیک‌های مختلف و دید خلاقانه، توانسته‌اند جاده ها را به یک صحنه هنری تبدیل کنند. آن‌ها با استفاده از نور و سایه، زوایای مختلف دید و استفاده از عناصر مختلف محیط، تصاویر بسیار زیبا و جذابی از جاده ها به نمایش می‌گذارند.

عکاسی از جاده ها فرصت فوق العاده‌ای برای ثبت لحظات خاص و فراموش‌نشدنی است. این فرصت به عکاسان اجازه می‌دهد تا با استفاده از جزئیات کوچک مثل گلهای  کنار جاده یا نور خورشید که از پشت درختان می‌تابد، تصاویر زیبا و دلنشینی را خلق کنند. همچنین، عکاسان می‌توانند با استفاده از تکنیک پانوراما، تصاویر بسیار گسترده و دیدنی از جاده ها را به نمایش بگذارند.

علاوه بر طبیعت، عکاسی از جاده ها می‌تواند به نمایش گذاشتن زندگی شهری و فضاهای شهری نیز بپردازد. تصاویر شبانه شهر با نورهای رنگارنگ و خودروها، یک دید زیبا و جذاب از شهر به مخاطبان القاء می‌کند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چگونه عکس هایی با سرعت بالا بگیریم؟ (2)

 

جاده (4)

جاده (11)

Never Crossings

جاده (15)

جاده (17)

جاده (22)

جاده (25)

جاده (27)

Driving amongst the clouds, perched above the bay.

magic autumn landscape in park with light between the trees

جاده (23)

جاده (21)

جاده (20)

PARISOCT09WEB

On a cool September autumn morning, a blacktop road winds through the woods along the Lake Michigan shore to Cave Point County Park near Whitefish Dunes State Park in Door County, Wisconsin. Copyright 2014 Scott Norris Photography www.scottnorrisphotography.com

جاده (16)

جاده (18)

جاده (12)

جاده (10)

جاده (9)

جاده (8)

جاده (7)

جاده (1)

جاده (2)

جاده (3)

جاده (5)

 

SONY DSC

امتیاز به این نوشته

1 thoughts on “عکاسی موضوعی (جاده)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *