۵ راه ساده برای کاهش احساس درد

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

احساس درد می کنید؟ نتیجه یک مطالعه جدید نشان می دهد که نگه داشتن نفس می تواند درد را تسکین دهد. پنج روش نیز وجود دارند که با استفاده از آن ها می توان درد را تسکین داد.

عطر

عطر

عصاره شیرین رز کافی است تا همه را شاد کند. همچنین به نظر می رسد بوی خوشایند از میزان محرک دردناک برای زنان می کاهد. در یک مطالعه که در سال 2002 انجام شد، زنان داوطلب دست خود را در گلاب گرم فرو بردند و گفتند که درد به هنگام تماس با بوهای خوشایند کاهش پیدا کرد اما هنگامی که در معرض بوی  سرکه قرار گرفتند، درد بیشتر شد. به نظر می رسد این عطر در مردان تاثیری نداشته باشد.

مانند یک ملوان فریاد بکشید

فریاد

اگر اولین پاسخ شما به پای پیچ خورده، فریاد باشد، چیز بدی نیست. در تحقیقی که توسط یک گروه در دانشگاه کیل انگلیس انجام شده است دریافته اند که افراد بهتر می توانستند در زمانی که فریاد می زدند با درد کنار بیایند تا هنگامی که دست خود را در آب سرد بگذارند. احتمالا به این دلیل که فریاد زدن باعث پاسخ هورمونی می شود و درد را کاهش می دهد. متاسفانه به نظر می رسد در افرادی که قبلا زیاد فریاد می زده اند این کار مفید نباشد.

به یک عکس زیبا خیره شوید

تابلوی زیبا

یک گروه تحقیقاتی در دانشگاه باری در ایتالیا دریافتند که نشان دادن عکسی زیبا به افراد از درد آن ها کم کرده است. به نظر می رسد این کار روی فعالیت در مناطق مغزی که به طور طبیعی درد را پردازش می کنند تاثیر گذار است.

دستان را در آغوش بگیرید

دست دادن

با در آغوش گرفتن دستان، از میزان دریافتی درد در دست کم می کند. محققین فکر می کنند که قرار دادن اعضای بدن در حالات ناآشنا، مغز را گیج می کند و سیگنال یا علامت مغزی را مختل می کند.

به موسیقی گوش دهید

موسیقی

همه می دانند موسیقی می تواند قلب شکسته را التیام بخشد. همچنین به نظر می رسد موسیقی درد فیزیکی را بهبود می بخشد. افرادی که تحت درمان دندانپزشکی هستند در زمانی که به موسیقی گوش می دهند کمتر درخواست بی حسی می کنند.

امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
تصویر شگفت انگیز عبور ماه از روبه روی زمین!
دسته بندی: علوم برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *